Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2021-07-18, 11:52
  #97
Medlem
ElofSundins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Kolla ett antal inlägg uppåt.

Tack för information.
Citera
2021-07-19, 14:12
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Programmering är ett speciellt yrke. Du behöver vara analytiskt lagd, tålmodig och naturlig problemlösare.

Språket är bara ett verktyg, det du egentligen gör är löser problem. Översätter företagens krav och önskan till maskinkod.

Personligen älskar jag det och kan lätt sitta hela dagen och bli nedringd av kärringen att det är dags att hämta ungen på dagis, man fastnar helt enkelt lätt och dagarna bara susar förbi.

Lönen är generellt sätt bra och kollegor är varierande.
Analytisk, tålmodig... vilket trams! visst finns det några få duktiga som har de egenskaperna men de flesta är målinriktade bra på att få saker gjorda.
Citera
2021-07-20, 19:08
  #99
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fsociety
Analytisk, tålmodig... vilket trams! visst finns det några få duktiga som har de egenskaperna men de flesta är målinriktade bra på att få saker gjorda.

Nu är väl målinriktad en variant av tålmodig men att vara analytiskt lagd hjälper ju helt klart.

Alla inom IT är väldigt pragmatiska människor och inte många tyckare och känna eftare typer.
Citera
2021-12-04, 10:55
  #100
Medlem
Zedz24403s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZakB
Jag skulle vilja lära mig att programmera.
Jag är helt grön, innehar noll kunskaper.

Vart börjar jag för att lättast lära mig,
Tänk er någon som vill lära sig att läsa, bör lära sig alfabetet först.

Vad är bäst i denna djungel?
Phyton, C++, Java, C#,C?

Vilka böcker rekommenderar ni att man skaffar?
Jag sitter på en Mac, bör jag köpa en PC eller kan jag programmera med min macbook?

Tackar ödmjukast för svar

Det finns många introduktions videos för nybörjare på Youtube där man kan få en första överblick till att börja med. Så gjorde i alla fall jag.
Citera
2021-12-05, 11:24
  #101
Medlem
covf33fs avatar
Språken/Verktygen är nått som "kommer på köpet" när du försöker simma upp till ytan för att du har tagit dig vatten över huvudet och hoppat rakt ner i ett projekt
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback