Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-09, 20:41
  #289
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Vad håller du på med? 44,9% är en minoritet.

Nej. Om ett folkslag är 44.9% och ett annat är 30% och det sista är 25.1% är det första en majoritet.
Vad är ditt betyg i matte ???
Citera
2021-06-09, 20:52
  #290
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Nej. Om ett folkslag är 44.9% och ett annat är 30% och det sista är 25.1% är det första en majoritet.
Vad är ditt betyg i matte ???

Du vet uppenbarligen inte vad en minoritet är.
Citera
2021-06-09, 21:02
  #291
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du vet uppenbarligen inte vad en minoritet är.

Jo, men du gör dig själv till ett offentligt åtlöje med ditt svar. Kanske dags att fråga din mattelärare om detta ämne... (Jag har alltid haft betyg 5 inom detta ämne).
Du menar alltså att ALLA grupperna som var <50% var en minioritet ???
Citera
2021-06-09, 21:07
  #292
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jo, men du gör dig själv till ett offentligt åtlöje med ditt svar. Kanske dags att fråga din mattelärare om detta ämne... (Jag har alltid haft betyg 5 inom detta ämne).
Du menar alltså att ALLA grupperna som var <50% var en minioritet ???

Gör dig inte dummare än du redan är. 44,9% är en minoritet.

Jag förväntar mig en ursäkt för att du påstår att jag menar något annat.
Citera
2021-06-09, 23:01
  #293
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Gör dig inte dummare än du redan är. 44,9% är en minoritet.

Jag förväntar mig en ursäkt för att du påstår att jag menar något annat.

Jösses, du anser alltså att den grupp som är störst (44.9%) är en minioritet ??
Är du helt rubbad i huvudet ? Vilken grupp är det som är majoritet ?? (Nu får du nog tänka efter noga). Är det kanske så att du är SD-anhängare ? (Det är en grupp som har lägre förutsättningar).
Helt otroligt att det finns individer som inte förstår grundläggande matematik.
Citera
2021-06-10, 06:21
  #294
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jösses, du anser alltså att den grupp som är störst (44.9%) är en minioritet ??

Helt riktigt. Gruppen är en minoritet av befolkningen och bara för att de är fler än antalet somaliska judar gör det inte till något annat.

Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Är du helt rubbad i huvudet ? Vilken grupp är det som är majoritet ?? (Nu får du nog tänka efter noga). Är det kanske så att du är SD-anhängare ? (Det är en grupp som har lägre förutsättningar).
Helt otroligt att det finns individer som inte förstår grundläggande matematik.

Mår du bra? Du lider uppenbarligen av någon sjukdom som fortsätter envisas med dina ideer om vad minoritet betyder.

Citat:
MINORITET min1ωrite4t l. mi1-, l. -or- l. -år-, r. l. f.; best. -en; pl. (i konkret anv.) -er.
Etymologi
1) (†) förhållandet l. egenskapen att vara mindre än ngt annat; jfr MAJORITET 1. Mört Weidler 14 (1727).
2) om den mindre delen (mindre än hälften) av samtliga ifrågakommande enheter av visst slag (i sht av röster l. röstande vid val l. omröstningar), mindretal; mindre röstetal; motsatt: majoritet; dels abstrakt, om förhållandet att vara underlägsen i antal, dels konkret, om den grupp som bildar mindretalet. Befinna sig, vara, komma, stanna i minoritet, äv. i minoriteten. De utgjorde en ganska stark minoritet. Låta även minoriteten komma till tals. SvMerc. 1764, s. 928. För egen del fick U. Scheffer för första gången erfara, hvad det vill säga att under partistrider höra till minoriteten. 3SAH 6: 62 (1891). Frågan .. föll i första kammaren, dock med en enda rösts minoritet. De Geer Minn. 2: 63 (1892). Förslaget .. stannade i minoriteten. Bergqvist o. Kjederqvist Ziegler 335 (1900). Skydd för nationella, språkliga och religiösa minoriteter. 2NF 37: 708 (1925).
Citera
2021-06-10, 18:16
  #295
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Nej. Om ett folkslag är 44.9% och ett annat är 30% och det sista är 25.1% är det första en majoritet.
Vad är ditt betyg i matte ???

Nej, det är största minoriteten.
Citera
2021-06-11, 22:14
  #296
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Helt riktigt. Gruppen är en minoritet av befolkningen och bara för att de är fler än antalet somaliska judar gör det inte till något annat.

Mår du bra? Du lider uppenbarligen av någon sjukdom som fortsätter envisas med dina ideer om vad minoritet betyder.

Det är lite jobbigt att diskutera med någon som inte är läskunnig. "A minority group, by its original definition, refers to a group of people whose practices, race, religion, ethnicity, or other characteristics are fewer in numbers than the main groups of those classifications."
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Minority_group

Den största gruppen kan aldrig benämnas minioritet (som du påstår).

Jag mår bra. Du kan ju försöka hitta en källa som stödjer din definition...
Citera
2021-06-11, 22:17
  #297
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Det är lite jobbigt att diskutera med någon som inte är läskunnig. "A minority group, by its original definition, refers to a group of people whose practices, race, religion, ethnicity, or other characteristics are fewer in numbers than the main groups of those classifications."
Källa: https://en.wikipedia.org/wiki/Minority_group

Kul trollförsök. Använd den svenska ordlistan som jag gjorde.

Engelska Wikipedia.

Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Den största gruppen kan aldrig benämnas minioritet (som du påstår).

Källa på det dumhuvud? SAOB stödjer inte dig.

Citat:
Ursprungligen postat av mtmmtm
Jag mår bra. Du kan ju försöka hitta en källa som stödjer din definition...

SAOB stödjer mig. Sluta trolla nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback