Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 20:23
  #5485
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haniballe
Snarare tvärt om, om man vet att man har en diagnos kan man göra ngt åt att förstå sina känslor!
Detta var det dummaste jag läst på länge i en tråd. Det är alltid otroligt lätt att skylla på en sk "diagnos" när man inte kan hantera sitt dagliga liv på ett vettigt sätt. Vet inte hur många sk kändisar som fallerat & som skyller på att de har en adhd diagnos.
Det är ju endast ett sätt att slippa ansvar för deras agerande. Fattar du inte det eller?
Citera
2024-04-26, 21:10
  #5486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Detta var det dummaste jag läst på länge i en tråd. Det är alltid otroligt lätt att skylla på en sk "diagnos" när man inte kan hantera sitt dagliga liv på ett vettigt sätt. Vet inte hur många sk kändisar som fallerat & som skyller på att de har en adhd diagnos.
Det är ju endast ett sätt att slippa ansvar för deras agerande. Fattar du inte det eller?

Klarar man inte sitt dagliga liv har är det stor chans att man har adhd. Förstår du sambandet?

Människor med adhd är ofta impulsiva. Kan uppfattas tankespridda då de ofta glömmer och tappat bort saker, dagar, tid och rum. Vissa kan ha svårt att passa tider då de har svårt med planering. Många är ofta kreativa och jobbar inom det, då de kan ha svårt att passa in på stereotypiskt vanliga arbetsplatser.

Gick Pernilla i skolan? Det har ju åtminstone inte någon av barnen lyckats med, vilket även det kan vara p gr av adhd.
Citera
2024-04-26, 21:32
  #5487
Medlem
Bakarettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Klarar man inte sitt dagliga liv har är det stor chans att man har adhd. Förstår du sambandet?

Människor med adhd är ofta impulsiva. Kan uppfattas tankespridda då de ofta glömmer och tappat bort saker, dagar, tid och rum. Vissa kan ha svårt att passa tider då de har svårt med planering. Många är ofta kreativa och jobbar inom det, då de kan ha svårt att passa in på stereotypiskt vanliga arbetsplatser.

Gick Pernilla i skolan? Det har ju åtminstone inte någon av barnen lyckats med, vilket även det kan vara p gr av adhd.
Du vet när jag växte upp fanns det inget som hette "diagnoser".
Nä jag är inte urgammal.
Jag är tillräckligt ung för att förstå att det här med adhd diagnoser har blivit en trend.
Jamen..har du en adhd diagnos så kan du ju i princip bete dej hur illa som helst. Det är bara att skylla på diagnosen.
Citera
2024-04-27, 06:30
  #5488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Du vet när jag växte upp fanns det inget som hette "diagnoser".
Nä jag är inte urgammal.
Jag är tillräckligt ung för att förstå att det här med adhd diagnoser har blivit en trend.
Jamen..har du en adhd diagnos så kan du ju i princip bete dej hur illa som helst. Det är bara att skylla på diagnosen.
Håller med dig, fanns inga diagnoser på min tid heller, många som vill ha diagnos på lite äldre dar vissa ångrar sig sen när dom ser hur samhället behandlar dom, lätt att skylla på diagnoser som du säger över deras beteende
Och skolan har inga resurser för att hjälpa diagnos barn
Citera
2024-04-27, 12:17
  #5489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snotomte
Håller med dig, fanns inga diagnoser på min tid heller, många som vill ha diagnos på lite äldre dar vissa ångrar sig sen när dom ser hur samhället behandlar dom, lätt att skylla på diagnoser som du säger över deras beteende
Och skolan har inga resurser för att hjälpa diagnos barn
Ett annat intressant fenomen är att vissa diagnoser är mer populära än andra, som tex adhd.
Alla har det.

Ingen vill testa sig om de är personlighetsstörda, som tex narcissist?
Ingen är det.

Det skaver.
Citera
2024-04-27, 12:52
  #5490
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Klarar man inte sitt dagliga liv har är det stor chans att man har adhd. Förstår du sambandet?

Människor med adhd är ofta impulsiva. Kan uppfattas tankespridda då de ofta glömmer och tappat bort saker, dagar, tid och rum. Vissa kan ha svårt att passa tider då de har svårt med planering. Många är ofta kreativa och jobbar inom det, då de kan ha svårt att passa in på stereotypiskt vanliga arbetsplatser.

Gick Pernilla i skolan? Det har ju åtminstone inte någon av barnen lyckats med, vilket även det kan vara p gr av adhd.

Eller ointresse och/eller lägre förmåga att ta till sig kunskap (tex att Ryssland är ett land)
Citera
2024-04-27, 12:55
  #5491
Medlem
Themoonbarkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ett annat intressant fenomen är att vissa diagnoser är mer populära än andra, som tex adhd.
Alla har det.

Ingen vill testa sig om de är personlighetsstörda, som tex narcissist?
Ingen är det.

Det skaver.

Pernilla har inte adhd. Hon är narcissist eller drag av detta. Bianca bör också ligga i det spektrat. Men inte PK nog att vara. Anses sjukt. Adhd har dock en coolhetsaura och det passar wahlgrens tills dess de behöver bli av med den. Kan ni se P fnissa till det i synken? Jag kan. Hennes sjukdom kallas: jag pissar på alla utom mig och de som jag måste ha bekräftelse av dvs inte C men B. Efter en ziljard WV måste ju alla kritiker iaf sett det.
Citera
2024-04-27, 13:06
  #5492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Ett annat intressant fenomen är att vissa diagnoser är mer populära än andra, som tex adhd.
Alla har det.

Ingen vill testa sig om de är personlighetsstörda, som tex narcissist?
Ingen är det.

Det skaver.
Det ligger i en narcissist natur att inte inse sina egna brister. och framförallt att inte erkänna dom för någon ifall de har självinsikten.

Ni sitter här och snackar om ADHD som om ni vore narcissister själva. ADHD är ett spektrum dessutom med olika kriterier, men ni vet tydligen hur alla andra har det.
Citera
2024-04-27, 14:03
  #5493
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Det ligger i en narcissist natur att inte inse sina egna brister. och framförallt att inte erkänna dom för någon ifall de har självinsikten.

Ni sitter här och snackar om ADHD som om ni vore narcissister själva. ADHD är ett spektrum dessutom med olika kriterier, men ni vet tydligen hur alla andra har det.
Vilka ni?

Jag har mest uppmärksammat ett fenomen, utan att egentligen peka på någon.
Svarade visserligen i Pernillas tråd, men ändå ett inlägg som handlade om att Pernilla (liksom många med henne) har fått adhd.

Men ingen är personlighetsstörd.

Det är en tanke som har slagit mig.
Citera
2024-04-27, 20:55
  #5494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Detta var det dummaste jag läst på länge i en tråd. Det är alltid otroligt lätt att skylla på en sk "diagnos" när man inte kan hantera sitt dagliga liv på ett vettigt sätt. Vet inte hur många sk kändisar som fallerat & som skyller på att de har en adhd diagnos.
Det är ju endast ett sätt att slippa ansvar för deras agerande. Fattar du inte det eller?
Nu skrev jag DE SOM HAR EN DIAGNOS! INTE alla hypokondriker och kändisar som köper sina diagnoser!
Citera
2024-04-28, 00:52
  #5495
Medlem
Har ställt den här frågan tidigare i tråden och man kan omöjligen bli förvånad över att hon har någon form av. ADHD.
Hon skulle kunna vara ansiktet utåt för 50+are med ADHD.
Citera
2024-04-28, 12:12
  #5496
Medlem
Denbredamittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaoa
Som i eget program sjungit av glädje: Jag har blivit tagen i 2:an! Sjung med alla!

Ja, allsångspubliken håller säkert med…


I vilket avsnitt/säsong sjunger hon detta?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback