Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-18, 11:35
  #1
Medlem
Tjenare! Jag är på vecka 6 på min testo e 250mg e5d kur. Jag märkte idag att ja vakna mitt i natten o hade svårt för att få tillräckligt med luft för att kunna slappna av ordentligt.

Halsen känns fortfarande lite svullen.

Har även värk i lederna i händerna.

Kan detta ha med sköldkörteln att göra? Ska göra blodprov o kolla men har nån någon erfarenhet med detta?
__________________
Senast redigerad av Jannesvanberg 2021-06-18 kl. 11:39.
Citera
2021-06-18, 13:52
  #2
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Kan ha med pollen att göra också, är du allergisk?
Citera
2021-06-18, 14:51
  #3
Medlem
mymyselfs avatar
Covid 19 kanske.
Citera
2021-06-18, 17:47
  #4
Medlem
Mastifmeisters avatar
Kan själv få apné av testo, speciellt när jag sover på rygg. Blir dock inte svullen som du beskriver men man känner sig lite ”förkyld” efter en natt.
Citera
2021-06-18, 22:47
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Kan ha med pollen att göra också, är du allergisk?


Ja faktiskt lite pollen allergisk..har aldrig upplevt detta tidigare dock.
Citera
2021-06-18, 22:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mastifmeister
Kan själv få apné av testo, speciellt när jag sover på rygg. Blir dock inte svullen som du beskriver men man känner sig lite ”förkyld” efter en natt.

Ja för jag är lite förvirrad för har ja fattat de rätt att S-TSH,t3 och t4 blir oftast bättre av testo?
Citera
2021-06-18, 23:46
  #7
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Ja faktiskt lite pollen allergisk..har aldrig upplevt detta tidigare dock.

Tar du allergitabletter så är en av biverkningarna just det du har. Även utan biverkningen kan det ibland kännas svårt att andas, lite som astma.
Citera
2021-06-26, 15:47
  #8
Avstängd
bodyfasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannesvanberg
Tjenare! Jag är på vecka 6 på min testo e 250mg e5d kur. Jag märkte idag att ja vakna mitt i natten o hade svårt för att få tillräckligt med luft för att kunna slappna av ordentligt.

Halsen känns fortfarande lite svullen.

Har även värk i lederna i händerna.

Kan detta ha med sköldkörteln att göra? Ska göra blodprov o kolla men har nån någon erfarenhet med detta?

Vad heter testo märket du kör?

Värk i lederna är oftast tecken att du har fått bakterier via oljan, andra symptomer är förkylnings liknande symptomer tillsammans med ledvärk. För att vara säker om det är bakterihalter i oljan behöver du lämna ett CRP blodprov via medisera.se för att se om du har fått bakterier i dig.

CRP (C-reaktivt protein) är en blodmarkör som produceras i levern och som reagerar på inflammationer. CRP mäter alltså generella nivåer av inflammation i kroppen.

För att kroppen ska kunna bekämpa infektioner och inflammationer så bildas olika ämnen som gör att försvarsreaktioner sätts i gång och reagerar på rätt ställe.

CRP är ett av dessa ämnen som kroppen producerar som deltar i processen att bekämpa infektioner och inflammationer, och används därför som en inflammationsmarkör. Med andra ord så används CRP som ett mått på hur kraftig en inflammation är. Beställ provet via: https://medisera.se/vara-halsokontroller/crp-test/ kostar endast 290kr.

Om det inte är crp nivåerna då kan det ev vara pollen, men ledvärk får man inte av pollen däremot halsen kan kännas lite tjock av pollen. Det kan även vara testofeber som vissa får pga innehållet i oljan, dessa symptomer går oftast över men inte alltid. Du kan byta till ett annat märke som inte har samma typ av olja. Är du kanske allergisk mot vissa livsmedel?
__________________
Senast redigerad av bodyfass 2021-06-26 kl. 15:52.
Citera
2021-07-23, 15:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodyfass
Vad heter testo märket du kör?

Värk i lederna är oftast tecken att du har fått bakterier via oljan, andra symptomer är förkylnings liknande symptomer tillsammans med ledvärk. För att vara säker om det är bakterihalter i oljan behöver du lämna ett CRP blodprov via medisera.se för att se om du har fått bakterier i dig.

CRP (C-reaktivt protein) är en blodmarkör som produceras i levern och som reagerar på inflammationer. CRP mäter alltså generella nivåer av inflammation i kroppen.

För att kroppen ska kunna bekämpa infektioner och inflammationer så bildas olika ämnen som gör att försvarsreaktioner sätts i gång och reagerar på rätt ställe.

CRP är ett av dessa ämnen som kroppen producerar som deltar i processen att bekämpa infektioner och inflammationer, och används därför som en inflammationsmarkör. Med andra ord så används CRP som ett mått på hur kraftig en inflammation är. Beställ provet via: https://medisera.se/vara-halsokontroller/crp-test/ kostar endast 290kr.

Om det inte är crp nivåerna då kan det ev vara pollen, men ledvärk får man inte av pollen däremot halsen kan kännas lite tjock av pollen. Det kan även vara testofeber som vissa får pga innehållet i oljan, dessa symptomer går oftast över men inte alltid. Du kan byta till ett annat märke som inte har samma typ av olja. Är du kanske allergisk mot vissa livsmedel?

Tjenare det är Nouveaux jag kör. Ledvärk i händerna har blivit bättre. Spekulerat att de har med o göra att jag växt så fort o vikterna ökat så händerna har inte hunnit med. Tjock i halsen var bara 1 dag. De är me stor sannolikhet min allergi mot pollen.

Ska göra ett blodprov strax här hela kroppen o se hur den mår.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback