Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-06-29, 17:52
  #25
Medlem
Fettsugnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fosterland
GDPR är även till för att skydda privatpersoner, och inte bolag. Med det resonemanget skulle det bli totalt omöjligt att hålla koll på exempelvis flygplan och konsekvensen av det förstår nog alla.
Jag pratar givetvis om chaufförerna. Wake Up.
Citera
2021-07-03, 18:01
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanskeman
Många länder runt om i EU (ex Frankrike, Tyskland) har arbetslagstiftning där arbetsgivaren inte ska kunna bevaka och följa vart deras medarbetare är via någon programvara, med undantag de som av säkerhetsskäl ska kunna få hjälp (typ en hissmontör som jobbar på en farlig plats). Jag skulle gissa att även svenska företag sneglar åt det hållet. Medarbetaren känner sig bevakad.

Att dessutom kunden också kan bevaka den anställde är ju därför ännu sjukare.

Det gäller även i Sverige. Kör själv Schenker lastbil, alla har GPS i handdatorerna, som chefen inte får "övervaka" då det är olagligt. Schenker har även kameror som täcker hela terminalen men som de inte får titta på utan typ en jurist eller något liknande.
Citera
2021-07-03, 20:24
  #27
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intekvn
Det gäller även i Sverige. Kör själv Schenker lastbil, alla har GPS i handdatorerna, som chefen inte får "övervaka" då det är olagligt. Schenker har även kameror som täcker hela terminalen men som de inte får titta på utan typ en jurist eller något liknande.
”Utan typ en jurist eller något liknande”.

Vilket svammel.
Citera
2021-07-10, 21:45
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
”Utan typ en jurist eller något liknande”.

Vilket svammel.

Nej inget svammel.
Citera
2021-10-30, 05:50
  #29
Medlem
Och vart ska du vända dig med den frågan? Vart ska du vända dig med vilken fråga som helst som går utanför branchmallen? Detta eviga hallkande på eviga bananskal i eviga loopar...

"Betygsätt din leveransupplevelse!"
(!) ber mig Airmee idag. Visst. Betygsättningen leder till en ny leveransupplevelse, lika välbekant den -
"Meddelandet levererades inte".
Airmee, Budbee, EarlyBird, whatever budfirma. Eftersom det är så här kommunikationen med er brukar fungera, får ni här min leveransupplevelse genom ombud.

(Airmees live-karta fungerade utmärkt. Det har sina sidor det också. Jag satt med hjärtat i halsgropen och följde bilen när den halkade runt i kvarteren omkring.
Jag är hos dig om 16 minuter! Men varför kör han in där då...
Jag är hos dig om 14 minuter! Nej nej, vänta, du kör fel, vänta!
Jag är hos dig om 11 minuter! Vart ska han nu då? Har han en lämning åt det hållet? ... o.s.v.)

Kära McAirmee,

Er enkät där man fyller i våningsplan, portkod etc. är ju verkligen fyrkantig så det förslår, och till vilken nytta är den? "Lämna inte utanför dörren" kryssade jag men självklart lämnades paketet utanför dörren?

Var alternativet till det att lämna ut sin portkod bara så där? In your dreams.

"Välj ett av dessa dåliga alternativ" passar kanske bra för er när ni strömlinjeformar tjänsten, men för kunden saknas utrymme att ens ge en kommentar eller, gud förbjude, föreslå något helt annat utanför mallen, t. ex. "RING PÅ DEN DJEFLA DÖRREN VETJA SÅ ÖPPNAR JAG." Skulle väl ta flera sekunder extra för den stackars springsjasen att göra så förstås. Jag har hört att ni kör skiten ur dem.

Och, haha, uppå detta så levererar ni inte ens. Något gick tyvärr fel-meddelandet spottas ut - se ovan - och sen går allt på repeat dagen därpå - Kan vi lämna utanför dörren - NEJ DET KAN NI INTE - Vi BOR FORTFARANDE PÅ PLAN 1 o.s.v. - och så lämnas det utanför dörren.

Gissar att killarnas tidsschema är för tight för att stanna till och be om ursäkt, för att inte tala om att förklara varför det blev som det blev (mitt bud såg jag aldrig; ytterporten slog igen efter honom samtidigt som jag stack huvudet utanför lägenheten, på plan 1 ni vet). Inte behöver väl ni bry er om orsaker som inte finns med i McAiree-mallen.

Synd om företagen som använder er. Nästa gång handlar jag av någon som anlitar Budbee - de är en *aningen* bättre variant av samma amerikanska sunk de luxe.
__________________
Senast redigerad av Retrotroll 2021-10-30 kl. 06:23.
Citera
2021-12-16, 21:54
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Förut kunde man följa budbilen eller matleveransen på en karta.
Nu har inte en enda firma kvar funktionen, även om placeholdern för kartan är kvar. Man verkar alltså bara stängt av GPSen.

Hade det bara varit en firma som slutat hade det inte varit lika konstigt men alla verkar slutat samtidigt.
Varför? Blev de rånade?

Jag tycker det är skönt att det börjat försvinna jag. Jag vill ha en prognos som säger när leveransen kommer, jag skiter i var bilen är. Vad ska man göra liksom, cykla ikapp leveransbilen, preja den till sidan av vägen och kräva att få sitt paket lite tidigare?
Citera
2021-12-16, 21:58
  #31
Medlem
hippilis avatar
Kan det vara för att inte avslöja fortkörning?
Citera
2021-12-16, 22:03
  #32
Medlem
R5As avatar
Airmee har karta sist idag.
Foodoraförarna stänger av gpsen dock när de passar de.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback