Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-02-06, 20:58
  #865
Medlem
Hon är komplett bränd i huvudet. Synd.

Nu börjar hon bli en klassisk fetso blondo som bara diggar niggers också. Gäsp.
Citera
2024-02-07, 02:31
  #866
Medlem
Det kan väl inte jag hjälpa att mannen varit så svag att det lilla barnet inte längre får ha en moder.
Damen ska ej behöva känna att hon inte duger till p.g.a. att hon ej är nätt, anpassningbar, praktisk,
jämt humör osv. Detta är anledningen till att detta strunt uppkommer och att ni
engagerar er i detta, d.v.s. att damen känner sig tvingad att i sin desperation gå ifrån sin natur som
vi män med moral en gång satt för henne, och detta är just att vara nätt, anpassningbar, praktisk,
jämt humör osv, men med den skillnaden att hon inte alltid hela tiden måste vara allt detta, utan att mannen är såppas uppmärksam och vet vad hon klarar av och vad hon ej mäktar med.

Men detta är inget nytt! Ni är 100 år för sent ute! 100 år! Så varför diskuterar ni överhuvudtaget om detta strunt?
Citera
2024-02-07, 02:40
  #867
Medlem
"Jag känner på mig. Vi flickor känner på oss saker." ...men så är ej disussionen längre eftersom dessa små oskyldiga liv tutats i
kunskap. Ingen man vill ha en dam som inte längre kan vara moder åt sina barn.
Det är så äckligt att man nästan får kraft att bli arg pånytt, trots att dessa känslor för länge sedan är förbi och gott är väl det!

En man tittar först på flickans familj hur hennes moder och fader beter sig. De som söker en vän
gör bättre att söka en manlig sådan. Redan tidigt insåg jag dock att det ej går att ha en diskusson
med den moderna människan om allt detta, och då får ni aldrig heller veta hur ett
gott familjeliv kan se ut. Ni får skylla er själva helt enkelt!
Citera
2024-02-09, 11:19
  #868
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Feminism --> Manosfärer, maskulinism och mansrörelser
/Moderator
Citera
2024-02-22, 12:10
  #869
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerWahnsinn
Feminismen breder ut sig i samhället och har blivit fint. I varannan reklamsnutt på tv så visas en korkad medelålders man som gör nåt dumt och blir tillrättavisad av en förståndig kvinna eller flicka.

Det är dock bara ett exempel. Så till frågan:
Hur kan man i vardagen utan större ansträngning motarbeta och sabotera feminism inom lagliga gränser? Finns det små saker som man kan göra och på så sätt förstöra för feminister?
Till att börja med vill jag bara säga att jag inte är feminist. Jag är mig själv bara och ingen annan. Hatar inte män mer än kvinnor eller vice versa. (Men kan jag hata mänskligheten? Ja tyvärr…på många plan :evlgrin39

Men för en seriös diskussion får man ju ändå börja med att definiera vad feminism är.

Är det du vill ha sagt att män tänker mer rationellt och logiskt än kvinnor, och därför inte ska tillrättavisas? Jag som inte tittar på tv har nog aldrig sett en sådan reklam, men jag förstår ändå vad du menar (i så fall).

Behöver man sabotera någonting? Nej om ett faktum är ett faktum så behöver man inte sabotera något alls. Eller vad skulle syftet med det vara menar du?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback