Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-08, 20:37
  #1
Medlem
Hej

Min son fick öroninflamation i söndags. Var hos läkaren och fick det konstaterat. Fick öron droppar man droppar i örat 3 ggr om dan. Men........

sonen har fortfarande ont i örat och dropparna verkar inte hjälpa alls. Hade ni sökt igen och bett om att få tabletter så öroninflamationen kan gå över eller väntat någon dag till och se om örondropparna börjar fungera ?

Det är typ 50 min i kö till 1177 så jag frågar här inne.
Citera
2021-07-08, 21:01
  #2
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnsson-
Hej

Min son fick öroninflamation i söndags. Var hos läkaren och fick det konstaterat. Fick öron droppar man droppar i örat 3 ggr om dan. Men........

sonen har fortfarande ont i örat och dropparna verkar inte hjälpa alls. Hade ni sökt igen och bett om att få tabletter så öroninflamationen kan gå över eller väntat någon dag till och se om örondropparna börjar fungera ?

Det är typ 50 min i kö till 1177 så jag frågar här inne.
gå via appen min doktor!
Citera
2021-07-08, 23:22
  #3
Medlem
a-mortals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linnsson-
Hej

Min son fick öroninflamation i söndags. Var hos läkaren och fick det konstaterat. Fick öron droppar man droppar i örat 3 ggr om dan. Men........

sonen har fortfarande ont i örat och dropparna verkar inte hjälpa alls. Hade ni sökt igen och bett om att få tabletter så öroninflamationen kan gå över eller väntat någon dag till och se om örondropparna börjar fungera ?

Det är typ 50 min i kö till 1177 så jag frågar här inne.

Har haft det själv och det går inte över så snabbt, jag gav upp efter ett tag då medicinering var smärtsam. Men det blev faktiskt bättre, jag tror att om jag hade använt upp medicinen jag fick så skulle det gått över fortare. Om jag får det igen någon gång skulle jag inte ge upp. Stå ut i två veckor tycker jag. Var också noga med att inte få vatten i öronen, det har ni nog redan hört.
Citera
2021-07-09, 00:10
  #4
Medlem
Telepatisks avatar
Nu är det nog inte samma för din son. Men när jag hade det som vuxen så fick jag dom där jävla dropparna. Fan vad jag höll på och det blev aldrig bra. Det kom tillbaka o.s.v. Sa sen till en läkare att jag vill ha antibiotika vilket jag fick och på någon/några dagar var alla problem över
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback