Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-04, 22:06
  #1
Medlem
Nu finns under sektionen nyheter en tråd om en misstänkt våldtäkt. Varför ligger den tråden där och inte i sektionen Nyheter (brott)?
Citera
2021-08-04, 22:37
  #2
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Nu finns under sektionen nyheter en tråd om en misstänkt våldtäkt. Varför ligger den tråden där och inte i sektionen Nyheter (brott)?

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du länka till tråden tack.
Citera
2021-08-04, 22:38
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Jag förstår inte riktigt vad du menar. Kan du länka till tråden tack.
(FB) Dokusåpadeltagare häktad aug -21 för våldtäkt i Stockholm juli -21
Citera
2021-08-04, 22:59
  #4
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
(FB) Dokusåpadeltagare häktad aug -21 för våldtäkt i Stockholm juli -21

OK, tack!

Tråden ligger under forumsdelen för Kändisskvaller. Under Nyheter (brott, kriminalitet, olyckor) ligger inga trådar från forumsdelen för Kändisskvaller, där ligger endast trådar som tillhör forumsdelar såsom Aktuella brott och kriminalfall och Olyckor och katastrofer mm.

Skulle den flyttas till t.ex. forumsdelen Aktuella brott och kriminalfall kommer den även flyttas till Nyheter (brott, kriminalitet, och olyckor).

(Om du anser att den borde flyttas är det bara att skicka en rapport om det så kommer moderatorerna i den forumsdelen kolla på saken.)
Citera
2021-08-04, 23:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
OK, tack!

Tråden ligger under forumsdelen för Kändisskvaller. Under Nyheter (brott, kriminalitet, olyckor) ligger inga trådar från forumsdelen för Kändisskvaller, där ligger endast trådar som tillhör forumsdelar såsom Aktuella brott och kriminalfall och Olyckor och katastrofer mm.

Skulle den flyttas till t.ex. forumsdelen Aktuella brott och kriminalfall kommer den även flyttas till Nyheter (brott, kriminalitet, och olyckor).

(Om du anser att den borde flyttas är det bara att skicka en rapport om det så kommer moderatorerna i den forumsdelen kolla på saken.)
Jag ser att tråden redan är anmäld så uppenbarligen tycker man den passar bra där.

Men jag tycker inte den passar bra i hur populärt är uppbyggt. Det handlar ju om ett brott? Varför ska den inte ligga under Nyheter brott då? Jag förstår vad du säger men här har vi ett exempel som visar varför det upplägget blir för snävt.
Citera
2021-08-04, 23:25
  #6
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Jag ser att tråden redan är anmäld så uppenbarligen tycker man den passar bra där.

Men jag tycker inte den passar bra i hur populärt är uppbyggt. Det handlar ju om ett brott? Varför ska den inte ligga under Nyheter brott då? Jag förstår vad du säger men här har vi ett exempel som visar varför det upplägget blir för snävt.

Som sagt var är Nyheter (brott, kriminalitet, olyckor) inte avsett för trådar från forumet Kändisskvaller.

Om jag förstår dig rätt är din fråga snarare varför tråden ligger under Kändisskvaller och inte under Aktuella brott och kriminalfall? Den frågan tror jag det är bäst att någon av moddarna i de forumen svarar på.
Citera
2021-08-04, 23:28
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Som sagt var är Nyheter (brott, kriminalitet, olyckor) inte avsett för trådar från forumet Kändisskvaller.

Om jag förstår dig rätt är din fråga snarare varför tråden ligger under Kändisskvaller och inte under Aktuella brott och kriminalfall? Den frågan tror jag det är bäst att någon av moddarna i de forumen svarar på.
Nja, jag tycker det är konstigt att nyheter brott/olyckor inte inbegriper brott/olyckor som tas upp i andra forumdelar.

Exempelvis kan man tänka sig att en kändis är med om en olycka och diskussionen förs i tråden om kändisen. Då borde ju den tråden ligga under nyheter olyckor snarare än nyheter allmänt.
Citera
2021-08-04, 23:36
  #8
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilfredoParitet
Nja, jag tycker det är konstigt att nyheter brott/olyckor inte inbegriper brott/olyckor som tas upp i andra forumdelar.

Exempelvis kan man tänka sig att en kändis är med om en olycka och diskussionen förs i tråden om kändisen. Då borde ju den tråden ligga under nyheter olyckor snarare än nyheter allmänt.

OK, jag förstår. Jag har faktiskt inte tänkt på det förut, men det ligger ju något i det du säger.
Citera
2021-08-05, 06:39
  #9
Medlem
krautbrains avatar
Personligen gillar jag uppdelning med Nyheter (brott, kriminalitet, olyckor) då man vissa dagar inte vill läsa om hur illa det börjar se ut i Sverige. Skönt med en paus. Men vissa trådar slinker ju igenom som ts skriver och jag har även sett trådar ifrån aktuella brott och kriminalfall som legat under övriga nyheter.

Förstår att tanken inte är att ge snöflingor som mig paus ifrån en massa hemskheter och att det ger merjobb för mods, men min önskan är i alla fall att allt sånt samlas under Nyheter (brott, kriminalitet, olyckor).
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback