Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-16, 20:52
  #205
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Man-o-Hast
En hel del ryssar dog i tyska fångläger, men väldigt många tyskar dog i allierade fångläger på båda sidorna av den s.k. järnmuren.

De flesta ryssarna som dog under kriget gjorde det på grund av den taktik Sovjetunionen använde och även på grund av att ryssar som varit i tyska fångläger ansågs av sovjetledningen att vara desertörer och landsförrädare. De ryssar som inte dödades av NKVDs arkebuseringsgrupper dog i de sovjetiska fånglägren. Ett fåtal överlevde.
Fruktansvärt på många sätt och vis.
Inte nåt av det här fick jag lära mig i skolan och speciellt om Tyskarna.
Citera
2021-08-16, 20:54
  #206
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shagmaster
Han börjar ganska direkt prata om att pedofiler styr världen?

Känns inte som ett vidare seriöst resonemang?
Om du ser hela dokumentären sedan söker du faktamässigt utanför kommer du se att allt i princip stämmer med datum osv.
Skrämmande, vad det gäller pedofilnätverken han påstår våra ledare skyddar väljer jag att inte uttala mig om men han nämnde nåt om det inledningvis ja.

Det mest skrämmande finner jag i alla massdöd av människor samt hur han kan förutspå precis vad som sker i Sverige.
Citera
2021-08-16, 22:07
  #207
Medlem
Har pratat ganska mycket med en nära vän som är tysk efter att ha sett denna. Han bekräftar att han fått höra helt andra sidor av storyn av sina nära släktingar under åren och vissa vänner än vad som påtvingats honom i skola och via västmedia.

Det är sorgligt att se hur en sådan stark nation som Tyskland föll för globaliseringen. Vi hade alla varit lyckligare om vi varit som Tyskland under 30 talet i Hitlers styre
Citera
2021-08-17, 19:52
  #208
Medlem
UncleTompas avatar
Nu sett klart detta ihopklipp.
Mycket var riktigt intressant och en hel del kände jag redan till. Gillar inte propagandavinklingen av materialet dock. För full slagkraft skulle detta tonats ner och den fakta serien bygger på skulle presenterats som ren fakta. För mycket känslomässigt svammel helt enkelt. Hade även gjort materialet enklare att sprida. Tror gemene man inte vill komma ut som Hitler-vurmare och presentera detta epos för sina grannar. Vilket i förlängningen är synd. Då det är just "vanliga människor" som skulle behöva ta del av även denna vinkel av historien.

Tyvärr tror jag att (propaganda)vinklingen av materialet gör materialet en björntjänst. Filmen skulle behövas göras om en del för att den breda massan skulle vilja ta del av den. Nu blir det mest att den predikar för de redan frälsta tror jag.

Men intressant, det var den!
Citera
2021-08-18, 10:47
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UncleTompa
Nu sett klart detta ihopklipp.
Mycket var riktigt intressant och en hel del kände jag redan till. Gillar inte propagandavinklingen av materialet dock. För full slagkraft skulle detta tonats ner och den fakta serien bygger på skulle presenterats som ren fakta. För mycket känslomässigt svammel helt enkelt. Hade även gjort materialet enklare att sprida.

Håller med till 100%. Borde presenterats som objektiv och ren fakta, inget annat.
All överflödig känslomanipulation skrämmer bara iväg folk. Själv fick jag spola förbi en hel del...
__________________
Senast redigerad av Deballerur 2021-08-18 kl. 11:19.
Citera
2021-08-21, 00:07
  #210
Avstängd
at0m3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deballerur
Håller med till 100%. Borde presenterats som objektiv och ren fakta, inget annat.
All överflödig känslomanipulation skrämmer bara iväg folk. Själv fick jag spola förbi en hel del...
Finns där fler såna här dokumentärer?
Citera
2021-09-27, 22:04
  #211
Avstängd
TantRossins avatar
Så denna 11 timmar långa film på två dar, och det var verkligen en ögonöppnare måste jag säga, för mig är mitt världensbild totalt förändrat efter den 4 september. Rekommendera starkt att vänsterfolket ser den, och i full längd, utan att hoppa över det' som är jobbigt och titta på. Hittade någon text som understödjer filmen, mycket läsning under min avstängning från Flashback, men det skulle jag gjort för många år sedan, pinsamt.

http://genderi.org/nobody-knows-that...c.html?page=38

Dessa 3 herre har något gemensamt, gissa vad?

https://ichef.bbci.co.uk/images/ic/1...5/p02qsb19.jpg
Citera
2022-12-26, 09:02
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
https://www.bitchute.com/video/s1nPYDj7KBEQ/
Det här var nåt av det mest obehagliga jag kollat på i hela mitt liv kunde inte somna hela natten.
Kan någon hjälpa mig filtrera vad som är sanning eller inte i detta innehåll jag fick för fan trauma efter att ha kollat på det här.

Jag känner likadant det började med att jag kollade på och fram tills del 5 och alla krigsbrotten blev mer beskrivna till mig och jag som personligen bara konsumerat media om WW2 genom filmer och spel fick en helt annan syn på kriget från Tysklands perspektiv. Jag visste ju självklart att "History is written by the victors" var en riktig grej men att dem manipulerat denna såhär mycket... Inte bara det utan det kändes också skumt att säga att jag höll med och kände sympati för den förmodligen personen som blivit beskriven som den värsta i hela historien (att man inte lär sig nästan något om den ryska revolutionen, veckorna som ledde upp till WW2 och mycket annat är läskigt). Att vi inte fått lära oss om mycket av detta i skolan är inte skumt förstå hur många som hade vaknat upp från att kolla på till exempel bara detta. Jag kollade genom några av hemsidorna som hade med alla kvoterna och det stämde till HÖG grad. Jag skakar liksom nästan vad i all helvete....
Vid del 9 eller 10 när man började beskriva hur fucked den vita rasen, Europa i stort och framförallt Sverige är också läskigt, denna sjuka historia är i alla fall något som borde bli kollat på bara för att få en historia om BÅDA sidorna i kriget för att sedan skapa dyn egna vy på historian.

Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Vad jag vill diskutera är innehållet och om det här är rena lögner ifrån högern eller sant.
Det är inga grova saker men vad dom säger i denna dokumentär fick jag nästa att kräka inatt jag var fan
livrädd.
Samma här :/
Citera
2022-12-26, 09:04
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av at0m3n
Finns där fler såna här dokumentärer?

Har inte sett dessa men enligt beskrivning kanske dem är vad du letar efter:
https://www.imdb.com/title/tt4661358...tt_sims_tt_t_2
https://www.imdb.com/title/tt4287528...tt_sims_tt_t_3

Denna är också tveksam men kanske värd att kolla på:
https://www.imdb.com/title/tt7375460...tt_sims_tt_t_4
Citera
2022-12-26, 10:06
  #214
Medlem
Videon är tolv timmar lång.
Citera
2024-03-21, 23:46
  #215
Medlem
JuicyBrahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PastorBolognese
Jag älskar konspirationsteorier och alternativa ideer som tankeexperiment MEN det finns alltid ett utmärkt sätt att identifiera skitsnack. Om allt är judarnas fel så har man hamnat i djupa vatten.

Du är ju noob. Allt är judarnas fel.
Citera
2024-05-07, 13:23
  #216
Medlem
Pripps3.5s avatar
Jag är som vanligt sen på bollen, men är i färd med att se hela och är på part 4 nu.
Det är ju ett enormt känsligt ämne, och folk tar avstånd bara man nämner en annan vinkel på det som skett. Historia är för de flesta sanningen "vi har ju facit", precis som vetenskap är något statiskt. Det har jag personligen aldrig tyckt dock.

Är sedan tidigare medveten om att Hitler inte enbart var ond, men här målas han upp som hjälte och befriare utan fel och brister. Det knockade mig, och när jag sovit på saken så inser jag att även han bara var människa. Han var antagligen något mittemellan det narrativ vi lärt oss, och det som sägs i filmen.

Vi har fått lära oss i skolan att nazisterna slet itu spädbarn och gjorde lampskärmar och tvål av judar.
I filmen sägs det att i Gulag åt de sina egna levande, helst så unga som möjligt.
Inget låter troligt i mina öron, båda berättelserna är skapade av någon med en morbid fantasi vilket får mig att backa lite från båda berättelserna om vad som egentligen hände.

Jag kommer dock att titta klart, för jag har länge insett att vi blir lurade om det mesta. Speciellt idag, när våra politiker är marionetter istället för de starka, intelligenta ledare vi behöver som sätter sitt folk och land före sig själva. Något är ruttet i Danmark, som Shakespeare sa.

Edit: Glömde att säga att alla delar ligger på swebbtube nu: https://swebbtube.se/search?search=E...chTarget=local

Lite trist med taskig text som inte går att ta bort, men det går att bortse från.
__________________
Senast redigerad av Pripps3.5 2024-05-07 kl. 13:53.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback