Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-08-19, 17:06
  #1
Medlem
Hustlelifes avatar
Tjenare alla fbare =)

Nu så när jag har landat lite i flytt och i den nya lägenheten här nere i Barcelona så tänkte jag dra igång en liten odling
Jag tänkte att ni skulle få följa med mig här på fb, det kanske inte blir en ”dagbok” men ska försöka posta så mycket som möjligt och lämna bilder i nästan varje inlägg!

Jag har valt att köra på Autoblommande till och börja med mest för att jobbet tar min tid ganska mycket för tillfället (man vill ju visa framfötterna ) kommer nog köra på vanliga feminiserade efter denna skörden då det känns som jag kommer ha lite mera tid över då!

Här får ni lite information om vad jag har tänkt köra för Strains & lite info om min utrustning.

Lampa: Mars Hydro Reflector 96 480W länk(https://www.420knowhow.com/marshydro...-light-review/

Strain: Mimosa Auto

Tält: 80x60x80

Det skulle vara kul om ni kunde komma med alla tips ni kan och om ni kanske tom ser att jag gör något fel så skriv de gärna istället för att sitta o skriva att jag inte har koll på vad jag gör för det har jag verkligen inte utan detta är någonting jag ska lära mig och kommer lära mig

Lite frågor jag har tills det är dags! =)

Hur långt ifrån ska jag hänga lampan?
Räcker det att sätta dom i 10L krukor?
Vilka näringsmedel ska jag tillsätta? Och när isåfall? Har hört väldigt olika om dessa frågor även om jag har en idé hur jag kommer att göra så är de kul o höra o jämföra.

Annars så kommer jag uppdatera här igen så fort det är igång! Väntar endast på fröna nu då jag blev rekommenderad av folk här att inte köpa från lokala shoppar.

Ha de så gott så länge
Citera
2021-08-19, 17:13
  #2
Medlem
Hustlelifes avatar
Jag glömde skriva, jag tänkte sätta 3 plantor i tältet! tror ni att 3 blir för många? Jag tänker mer på lampan så den orkar hålla igång 3st autoflowers eller ska jag bara köra 2 plantor?

Jag har ett par här nere jag frågat men dom svarar olika. Vad säger ni?
Citera
2021-08-20, 18:00
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hustlelife
Tjenare alla fbare =)

Nu så när jag har landat lite i flytt och i den nya lägenheten här nere i Barcelona så tänkte jag dra igång en liten odling
Jag tänkte att ni skulle få följa med mig här på fb, det kanske inte blir en ”dagbok” men ska försöka posta så mycket som möjligt och lämna bilder i nästan varje inlägg!

Jag har valt att köra på Autoblommande till och börja med mest för att jobbet tar min tid ganska mycket för tillfället (man vill ju visa framfötterna ) kommer nog köra på vanliga feminiserade efter denna skörden då det känns som jag kommer ha lite mera tid över då!

Här får ni lite information om vad jag har tänkt köra för Strains & lite info om min utrustning.

Lampa: Mars Hydro Reflector 96 480W länk(https://www.420knowhow.com/marshydro...-light-review/

Strain: Mimosa Auto

Tält: 80x60x80

Det skulle vara kul om ni kunde komma med alla tips ni kan och om ni kanske tom ser att jag gör något fel så skriv de gärna istället för att sitta o skriva att jag inte har koll på vad jag gör för det har jag verkligen inte utan detta är någonting jag ska lära mig och kommer lära mig

Lite frågor jag har tills det är dags! =)

Hur långt ifrån ska jag hänga lampan?
Räcker det att sätta dom i 10L krukor?
Vilka näringsmedel ska jag tillsätta? Och när isåfall? Har hört väldigt olika om dessa frågor även om jag har en idé hur jag kommer att göra så är de kul o höra o jämföra.

Annars så kommer jag uppdatera här igen så fort det är igång! Väntar endast på fröna nu då jag blev rekommenderad av folk här att inte köpa från lokala shoppar.

Ha de så gott så länge
Sidan du länkar till har ju tips och råd ang odling, finns längst ner på den. Odlingguider finns på dom flesta weed sidor men kör i jord/cocos i minst 10 liters krukor, ha bra in/ut ventilation och införskaffa ph och ec mätare,påse med co2 så blir det lättare att lyckas.
Ditt tält är i minsta laget för det är inte tillräckligt högt för lampan ska hänga ca 40-80 cm från plantan vid veg/blom, ditt tält är 80 cm högt och din Mimosa kan ju bli 130cm hög.
Ang din lampa så köp en nyare dimbar modell för både veg o blom med samsung chip 301b el 301h och samsung dioder el osramdioder. Dom ska vara bäst men också dyrare.
Frö skulle jag själv köpt på sensi seed el dutch passion som varit med sen 80 talet och dom har god service när man reklamerar frö om det skulle behövas.
Maxgrow shop har väldigt prisvärda grejer, ta en titt o jämför med andra.
Men du har ca 200 cannabisklubbar i Barcelona så bara att besöka och knyta kontakter så lär du inte behöva odla själv med tanke på nån enstaka planta.
__________________
Senast redigerad av Svenskovic 2021-08-20 kl. 18:45.
Citera
2021-08-21, 08:58
  #4
Medlem
HBOs avatar
Mycket svårare än man tror första gången. Efter min första odling lärde jag mig:
-Vattna typ var tredje dag första veckan, sen typ varannan/efter behov. Du dränker dom extremt lätt i början.
-Räkna med att det kommer bli varmt i tältet. Hur varmt kan det bli i Barcelona? Behövs AC?
-Läs på om näringen, följ ett schema och ta hjälp av tips.

Ska du inte köra autos nästa gång så lär dig om LST och olika metoder.
10-15L krukor är bra för autos. Ska du inte köra autos så bör du flytta blommorna åtminstone 2 gånger. Jag körde 1L->6L->17L krukor.

I det stora hela, var noga med temperaturen, att dom får bra med näring och att inte lampan hänger för nära och bränner dom. Håll rent och kolla efter skadedjur.
Citera
2021-08-21, 21:34
  #5
Medlem
Mimosa auto från fast buds?
Jag har beställt den också. Hur är det där nere? Jag vill dit och odla järnet.

Ska följa din grow, lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback