Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2021-10-01, 01:39
  #25
Medlem
ayymirants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Ingen tvingar dig att hänga här.
Erkänn, du är osäker i verkliga livet och detta är din chans att trycka ner andra så som du själv blir nertryckt i vardagen. Payback!

Har jag fel så är de som sagt bara att sluta hänga på Flashback så slipper du idioterna

Det är ingen som trycker ned mig i verkliga livet. Vet inte vad du svamlar om. Det är ren projektion.

Jag är här för att diskutera ämnen, men så pass många är så nedgrävda i sina fantasier att de inte är här för att diskutera utan sprida sina förutfattade meningar, dessa personer kan man inte ha en diskussion med.
Citera
2021-10-03, 03:04
  #26
Medlem
otellos avatar
Jag tänkte precis själv skapa en liknande tråd, jag har samma upplevelse. Jag vet att jag själv ofta gör mig skyldig till detta, nästan dagligen faktiskt. Grejen är att nästan allt jag skriver sker i affekt, jag blir frustrerad på någon som jag upplever som en idiot (exempelvis en vänstersympatisör, en radikalfeminist, en antivaxxer eller en mans/kvinnohatare) varvid jag svarar med samma mynt. Jag tror det har att göra med hur Flashback är uppbyggd och fungerar, användarna är anonyma och det finns ingen uttalad åsiktskorridor att förhålla sig till. Det är lite tråkigt, ibland kan jag ångra hur jag svarat andra användare, men detta är iof Flashback och är man med i leken så får man leken tåla. Ingen som surfar in på 4chan förväntar sig god ton, detsamma tror jag gäller Flashback.
Citera
2021-10-03, 17:15
  #27
Medlem
nerdnerds avatar
Många verkar tro att deras åsikter är rent faktabaserade, och att allt som därför borde krävas för att övertala en debattmotståndare är att dela med sig av dessa fakta. Och när det nu inte funkar så måste den andre alltså vara ett troll eller bara allmänt dum i huv'et. Och så blir det hätskt och så dör det samtalet och ersätts av ett gräl.

Here is the thing: Detta är fel.

Tänk bara på när man är oense med någon om vilken mat ska laga till och dela på. Att den ena gillar A medan den andra gillar B beror nog som regel rätt lite på bristande kunskaper från någon part.

Det är så mycket som påverkar vad vi tycker, som t ex grundvärderingar, religion, vilka sorters vänner o bekanta vi har, vilka erfarenheter vi har. Och så tror folk att någon statistiksiffra ska ändra på allt??

Beteendet har jag nog faktiskt sett i alla läger...

---
Sen tycker iofs jag med att det finna de som bara är hopplösa idioter.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback