Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-19, 20:13
  #157
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tram123
när skrev jag att det var 500 paket roids??

Ja ok, jag missuppfattade dig.

Jag har samma erfarenhet, någon enstaka procent av vanliga paket försvinner eller som du säger 1 av 500.

Men av aktörerna som säljer roids försvinner det helt enkelt för mycket paket.
Citera
2021-11-19, 21:21
  #158
Medlem
När så många försändelser helt plötsligt ”försvinner” så luktar det illa… I denna bransch så är det inte ovanligt med medvetna ”försvunna paket”, syftet med selektiva scams är att ha nöjda kunder som hoppar in till försvar när andra mer naiva kunder kommer och klagar över borttappade brev. Och vi ser tydligt hur vissa individer fyller den funktionen fint i det som händer/pågår just nu…
Citera
2021-11-20, 01:30
  #159
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
En sak är konstig när det gäller shoppar som säljer aas.
Nu tar jag det i tråden om Kaptenen eftersom det "försvunnit" så många paket från kaptenen på sista tiden.

Jag har handlat mycket via tradera ända sedan tradera startade. En gång på säkert tusen försändelser har ett paket eller brev försvunnit.

Den gången hade en brevlåda blivit "sprängd" och rånad så några Lego hästar gick förlorade.

Men när aas shoppar skickar till sina kunder försvinner många paket på vägen.

Posten har inte så dålig kvalitet som vissa vill påskina, jag har själv råkat ut för att paket inte kommer från olika leverantörer.
En del skickar om utan protest och några anklagar en direkt gör att bluffa och ljuga om att leveransen inte kommit.

De har alltid skickat och sen är det postens ansvar.

Men betänk om shoppen randomiserat ger fan i att skicka var tionde beställning så blir det snabbt stora vinstsummir för shoppen.

Det jag menar är att varför "försvinner" så många paket just från shoppar som säljer aas?

När det trots allt är ovanligt att vanlig post inte kommer fram.

För mig är det ungefär var 5e leverans som inte kommer och det här hänt från 4 olika shoppar.

En del shoppar kommer det alltid fram ifrån och snabbt går det.

Eftersom jag är misstänksam och konspiratoriskt lagd så undrar jag om verkligen alla paket blir skickade?

Det är trots allt en ljusskygg och skum bransch där man har noll insyn i vad som händer bakom kulisserna.

Och det är per definition kriminella vi handlar av.

Vart tog alla "reships" vägen?

Jag tror också att bedrägeri är vanligt. Vi kan inte direkt polisanmäla shoppar som scammar oss, utan det enda man kan göra är att varna andra och vara aktiv på forum. Jag tror åtminstone att det är mindre risk för att shopparna blåser mer välkända medlemmar på HB och FB. Har själv alltid använt samma namn på min Protonmail som på Flashback och har inte blivit blåst på någon leverans av vad jag kan minnas.

Dock har jag fått underdoserat testo från Superman och Primus Ray Labs tidigare vilket jag tycker är minst lika illa. Därför grönar jag inte lättvindigt längre. Inte okej när shoppar säljer underdoserat testo. Spelar ingen roll om de har tillverkat skiten själva eller köpt den av någon annan, utan det är deras ansvar att se till att varorna håller någorlunda god kvalitet.
Citera
2021-11-20, 19:48
  #160
Medlem
tram123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag tror också att bedrägeri är vanligt. Vi kan inte direkt polisanmäla shoppar som scammar oss, utan det enda man kan göra är att varna andra och vara aktiv på forum. Jag tror åtminstone att det är mindre risk för att shopparna blåser mer välkända medlemmar på HB och FB. Har själv alltid använt samma namn på min Protonmail som på Flashback och har inte blivit blåst på någon leverans av vad jag kan minnas.

Dock har jag fått underdoserat testo från Superman och Primus Ray Labs tidigare vilket jag tycker är minst lika illa. Därför grönar jag inte lättvindigt längre. Inte okej när shoppar säljer underdoserat testo. Spelar ingen roll om de har tillverkat skiten själva eller köpt den av någon annan, utan det är deras ansvar att se till att varorna håller någorlunda god kvalitet.

tror som dig, hade ett paket som inte kom fram på flera veckor och då undrade jag vad som hade hänt om det blivit skickat, fick som svar att det var skickat.
Gjorde samtidigt ett inlägg på HB och frågade om någon annan inte fått leverans, då jävlar tog det fart, fick mail direkt att det skickats nytt och att jag borde få det inom några dagar, 2 dagar senare hade jag grejerna.

Är rätt så säker att om jag inte hade skrivit det där inlägget så hade jag inte fått nya varor, tror som någon tidigare skrev att vissa shoppar gör selective scams och skriver man inte på något forum om det så ersätter dom inte produkterna.
Citera
2021-11-20, 20:36
  #161
Medlem
Predator123s avatar
Lite off topic men undrar vad HB är för något?
Citera
2021-11-20, 20:50
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Predator123
Lite off topic men undrar vad HB är för något?

En sida med massa scam shoppar som betalar admin mot att rensa upp rödingar etc och fortsätta blåsa folk.
Behöver du bevis så kan bara läsa här i tråden lol.
Citera
2021-11-21, 11:53
  #163
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LotN
En sida med massa scam shoppar som betalar admin mot att rensa upp rödingar etc och fortsätta blåsa folk.
Behöver du bevis så kan bara läsa här i tråden lol.

Så sant, det ramlar in en massa gröningar på Kaptenen nu, bästa shoppen osv.
Ingen kritik får komma fram.

På den andra brädan är det många som ännu inte fått sina beställda och betalda varor trots utlovad reship till alla som väntar och folk rödar.

Den här shoppen byter färg likt ett trafikljus.
Citera
2021-11-21, 16:17
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Så sant, det ramlar in en massa gröningar på Kaptenen nu, bästa shoppen osv.
Ingen kritik får komma fram.

På den andra brädan är det många som ännu inte fått sina beställda och betalda varor trots utlovad reship till alla som väntar och folk rödar.

Den här shoppen byter färg likt ett trafikljus.

Jag gillar hb överlag (med det sagt inte alla shoppar). Fråga i chatten vart du bör vända dig för att få bra grejer om man är okunnig. Försök navigera dig bland betrodda samt vip medlemmars svar.

Gå in och skriv en röding som test ikväll och beskrivning att många på f12 anser att man tar bort negativ kritik på uteblivna leveranser på HB i kaptenens tråd. Jag kan kolla in imorgon och se om den får stå kvar. För jag upplever inte att man tar bort sånt från admins sida. Sen bör man ju ha lite på fötterna annars skulle varenda tråd spammas med skit från konkurrenter. Läst skit om alla tror jag där genom senaste åren. Men visst... Åter igen själva shoparnas kvalité får man forska sig fram mellan. Men finns klart ett par fina även om ena arga gröna mannen är på semester så finns det alternativ som garanterar växt
Citera
2021-11-22, 18:28
  #165
Medlem
2 bekanta röda kaptenen efter lovad reship 2v sedan på HB
admin godkände inte de

På BM klaga en av de och det gick

BM är bättre och pålitligare
Citera
2021-11-22, 18:39
  #166
Medlem
Är denna Sebastiano KAPTENEN self?
Citera
2021-11-22, 20:08
  #167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staynow
Är denna Sebastiano KAPTENEN self?

Snarare en Däcksman isf.. 😆
Citera
2021-11-24, 08:03
  #168
Medlem
Scammar den jävlen på rktigt nu?!
Den där utlovade "dubbla testo" verkar det som att folk får tjata efter, den skickas aldrig med.

Med andra ord hoppas han minska förlusten genom att hoppas att inte alla hör av sig om den.

Fyfan, vilket smuts.

Är det offshoresites som håller hans äckliga sida levande?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback