Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-01-25, 16:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
L.Js vittnesmål om väskan och innehållet i den minst sagt underligt.
Kanske han bara hade lite gräs och cigarettpapper i den och det är därför han inte vill minnas vad som fanns i den.
En annan sak jag reagerade på var att han gick på en krog på Tegnergatan för att lyssna på Bluesmusik och drack 1 (ett) glas portvin?
Vi snackar 80 tal nu, vem fan beställde portvin då utom gamla tanter? Fanns det ens att köpa på en krog med Blues musik? Det vanliga var en stor stark, rödvin eller enkla drinkar typ rom/cola.
Intressant är ju för övrigt att L.J lämnade en krog på Tegnergatan 12-14 på samma gata där en annan intressant person i mordutredningen besöker ofta och även mordkvällen, nämligen C.P som brukade hämta sitt amfetamin hos Sigge som bodde just på Tegnergatan på nr 16.
Det är ju även mycket intressant att L.J bodde ute Sollentuna och kände mycket väl till C.P.
Vad bevisar detta?
Inget utom att det är många tillfälligheter.

Vad skulle du säga var anledningen till att LJ ljuger om det där med portvinet?
Citera
2022-01-25, 16:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Vad skulle du säga var anledningen till att LJ ljuger om det där med portvinet?
Det kan vara sant, jag har inte påstått att det är en lögn.
Däremot känns det så malplacerat med just ett glas portvin, han kanske vill dölja att han drack mer?
Om du någonsin besökt ett ställe på 80 talet där dom spelade livemusik och speciellt blues så skulle du förstå vad jag menar.
Däremot tillfälligheten att både C.P och L.J befunnit sig på Tegnergatan på nästan samma gatuadress på mordkvällen och att L.J var från Sollentuna och mycket väl kände till C.P är intressant.
Citera
2022-01-25, 16:49
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kompostnord
Det kan vara sant, jag har inte påstått att det är en lögn.
Däremot känns det så malplacerat med just ett glas portvin, han kanske vill dölja att han drack mer?
Om du någonsin besökt ett ställe på 80 talet där dom spelade livemusik och speciellt blues så skulle du förstå vad jag menar.
Däremot tillfälligheten att både C.P och L.J befunnit sig på Tegnergatan på nästan samma gatuadress på mordkvällen och att L.J var från Sollentuna och mycket väl kände till C.P är intressant.

Livet är fullt av tillfälligheter. Vittnet JA var ju av en händelse gammal klasskamrat med CP.
Citera
2022-04-12, 22:13
  #16
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Har det utretts om LJ kan varit mördaren? Han hade blå täckjacka som LP och några vittnen beskrev. Han var inne i gränden efter mordet men få har sett honom. Vet att det är ett långskott men vad gör honom mindre trolig än SE?
Har inte sett att någon har pekat ut just vittnet Lars J, men däremot verkar det ha diskuterats om vittnet Anders B (även han i blå täckjacka) kanske inte har utretts ordentligt:
"Utredarna ska även ha förbisett vittnen och personer som rört sig i området när mordet ägde rum, hävdar han. En kontroversiell person, som Persson menar inte utretts ordentligt, är en man som jobbade på Bofors och som befann sig bara ett stenkast från mordplatsen."
https://www.expressen.se/nyheter/gws...ordarjakten-9/
Citera
2022-04-13, 07:31
  #17
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carltellin88
Har det utretts om LJ kan varit mördaren? Han hade blå täckjacka som LP och några vittnen beskrev. Han var inne i gränden efter mordet men få har sett honom. Vet att det är ett långskott men vad gör honom mindre trolig än SE?

Han var ju också misstänkt där i början vilket jag tror finns någon artikel om.
I Aftonbladet 7 mars finns en bild på LJ med texten: Lars - friad

Detta är dagen efter att fantombilden släpptes
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback