Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2021-12-09, 01:48
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Det är väldigt och få i Sverige som känner till den här klanfamiljen Wallenberg.

Klanfamiljen Wallenberg är Sveriges mäktigaste finansfamilj. De kontrollerar ensamt 40 procent av den svenska börsen, till ett värde av över 1800 miljarder kronor.
Lik precis som Vanguard, Blackrock har de köpt upp nästan hela Sverige och dessutom styr trådarna bakom svensk inrikes och utrikes politik. Familjen kontrollerar indirekt en tredjedel av Sveriges BNP genom deras bank- och industriimperium.



Nu vill jag inte få låta att tråden ska vara konspirationsteori men idag har vi ganska stor bevis för att den här klanfamiljen styr Sverige mer än riksdagen och regeringen. Med ett sms till en minister kan en familjemedlem få Sverige åt en annan kurs.

I SVT 30 minuter gjorde man nyligen snyftreportage där en av familjemedlemmarna blev inbjuden för att skryta hur de kan styra Sverige och att de har sms-kontakt med politiker. Det är också värt att nämna att den här familjen har tätt kontakt med andra globalister och ingår i de planen som banar ut för Agenda21, Agenda2030, Great Reset och Build Back Better. Avsnitten kan ses här https://www.svtplay.se/video/3341442...t-13?info=visa


SvD kunde indirekt erkänna vem som ligger bakom införandet av Coronapasset.



https://www.svd.se/vaccinpassens-vin...rg-och-persson


När ska svenska folket och de kritiker som ständigt anklagar politiker och partier vakna och inse att era röster inte räknas eller att sitta och beskylla Löfven eller sossarna eller nåt annat parti för den utvecklingen vi har idag i samhället? Tror ni på fullaste allvar om bara vi byter regering skulle den här omfattande korruptionen i Sverige minska eller försvinna?

Tack för din insats! Hoppas de läser och känner hur tiden börjar rinna ut. Dags för folket att vakna https://www.youtube.com/watch?v=4lzqUe1Qfec
Citera
2021-12-09, 02:05
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barta88
Ja fast det där är juh din personliga åsikt och inte ett faktum. Det är något du anser, att de skulle jobba emot folket, du har inte tänkt på att de också skulle vara slavar för sina omständigheter i ett sånt system du beskriver?


Det är väl klart att de först och främst ser till sig själva, varje människa är sig själv närmast! Du är inte ett undantag oavsett hur mycket du vill tro det. Jag är glad att det inte är ni judehatare som sätter agendan, ni vill juh hugga huvudet av alla som visar minsta lilla avsides mot ett tänk.

Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Det är inte en speciellt subjektiv åsikt att svenska samhällets haveri är orsakat av den som styr det.

Du är den enda som har skrivit om judar i denna tråden hitintills.

Citat:
Ursprungligen postat av barta88
Hahah vad pratar du om? Har du läst någon av de andra kommentarerna här? Så fort man inte kan förklara något så kommer påhoppen om judar. Folk älskar att iklä det de inte kan precisera som en lång näsad semit. Så försök inte din nolla.

Av den som styr det? Är du inte en del av detta samhället? Eller det är var man för sig själv och sen ska allt gå via skattesedeln. Slavtänk

Judehatet kan lika gärna vara ytterligare ett sätt att manipulera oss så vi söker fienden på fel ställe. Det är sant att Judar ofta kontrollerar banker etc. Men att varje jude man träffar på skulle vara ond har jag svårt att tänka mig. De är människor och förtjänar fri vilja och fritt tänkande som vem som helst. Min tes, som inte är min egna utan som jag inspirerats av på annat håll, är att judarna setts som enkla att korrumpera i vissa sammanhang då ateism är en utbredd livsåskådning i många judiska kretsar. Ateism leder till en materialistisk och nihilistisk mentalitet vilket öppnar upp för korruption av själen. En fördel med att fokusera på att korrumpera judar är också att det automatiskt skapar det hat som vi idag ofta stöter på. En mycket smart strategi om mitt resonemang stämmer.
Citera
2021-12-09, 08:09
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Det är väldigt och få i Sverige som känner till den här klanfamiljen Wallenberg.

Klanfamiljen Wallenberg är Sveriges mäktigaste finansfamilj. De kontrollerar ensamt 40 procent av den svenska börsen, till ett värde av över 1800 miljarder kronor.
Lik precis som Vanguard, Blackrock har de köpt upp nästan hela Sverige och dessutom styr trådarna bakom svensk inrikes och utrikes politik. Familjen kontrollerar indirekt en tredjedel av Sveriges BNP genom deras bank- och industriimperium.



Nu vill jag inte få låta att tråden ska vara konspirationsteori men idag har vi ganska stor bevis för att den här klanfamiljen styr Sverige mer än riksdagen och regeringen. Med ett sms till en minister kan en familjemedlem få Sverige åt en annan kurs.

I SVT 30 minuter gjorde man nyligen snyftreportage där en av familjemedlemmarna blev inbjuden för att skryta hur de kan styra Sverige och att de har sms-kontakt med politiker. Det är också värt att nämna att den här familjen har tätt kontakt med andra globalister och ingår i de planen som banar ut för Agenda21, Agenda2030, Great Reset och Build Back Better. Avsnitten kan ses här https://www.svtplay.se/video/3341442...t-13?info=visa


SvD kunde indirekt erkänna vem som ligger bakom införandet av Coronapasset.



https://www.svd.se/vaccinpassens-vin...rg-och-persson


När ska svenska folket och de kritiker som ständigt anklagar politiker och partier vakna och inse att era röster inte räknas eller att sitta och beskylla Löfven eller sossarna eller nåt annat parti för den utvecklingen vi har idag i samhället? Tror ni på fullaste allvar om bara vi byter regering skulle den här omfattande korruptionen i Sverige minska eller försvinna?

Politiker är ju bara puppets. De har ingen talan egentligen. Pengar styr där också tyvärr.
Vad är hållhaken?
Kan man inte ha en städad regering idag tro? Om man faktiskt sopa ut hela dagis verksamheten och röstade in lite färskt folk med hjärtat på rätt plats och rätt kunskaper tänker jag.

Eller har Wallenberg så hårt grepp om styret att de inte är möjligt ens i nuläget? Pga skador de skulle orsaka.
Citera
2021-12-09, 08:18
  #52
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OphidianOnline
Red Bee Media

Tack!
Citera
2021-12-09, 08:35
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
De fick sin makt efter att de lät mörda Ivar Kreuger.
Men det hör till en annan tråd.

Hur som, så vad många inte vet är att de äger ett av världens mäktigaste mediabolag. Ett bolag som säljer tele-rättigheter till massvis med nyhetskanaler världen över. Allt från TV4 till självaste BBC.
Så Wallenberg styr således även nyhetsflödet under Coronapandemin.
Men kan inte komma på vad bolaget heter. Det har huvudkontor i London och är knutet till Investor tror jag.
Någon som vet vad bolaget heter?

Varför sitter du och backar upp en tråd där TS uppenbarligen är ett konto som roterar mellan flera olika personer som alla skriver mer eller mindre förståelig svenska? Jag hoppas du förstår att du deltar i en påverkanskampanj och agerar som en nyttig idiot varje gång du gör det.
Citera
2023-08-21, 08:36
  #54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av doc-leaks
Det är väldigt och få i Sverige som känner till den här klanfamiljen Wallenberg.

Klanfamiljen Wallenberg är Sveriges mäktigaste finansfamilj. De kontrollerar ensamt 40 procent av den svenska börsen, till ett värde av över 1800 miljarder kronor.
Lik precis som Vanguard, Blackrock har de köpt upp nästan hela Sverige och dessutom styr trådarna bakom svensk inrikes och utrikes politik. Familjen kontrollerar indirekt en tredjedel av Sveriges BNP genom deras bank- och industriimperium.



Nu vill jag inte få låta att tråden ska vara konspirationsteori men idag har vi ganska stor bevis för att den här klanfamiljen styr Sverige mer än riksdagen och regeringen. Med ett sms till en minister kan en familjemedlem få Sverige åt en annan kurs.

I SVT 30 minuter gjorde man nyligen snyftreportage där en av familjemedlemmarna blev inbjuden för att skryta hur de kan styra Sverige och att de har sms-kontakt med politiker. Det är också värt att nämna att den här familjen har tätt kontakt med andra globalister och ingår i de planen som banar ut för Agenda21, Agenda2030, Great Reset och Build Back Better. Avsnitten kan ses här https://www.svtplay.se/video/3341442...t-13?info=visa


SvD kunde indirekt erkänna vem som ligger bakom införandet av Coronapasset.



https://www.svd.se/vaccinpassens-vin...rg-och-persson


När ska svenska folket och de kritiker som ständigt anklagar politiker och partier vakna och inse att era röster inte räknas eller att sitta och beskylla Löfven eller sossarna eller nåt annat parti för den utvecklingen vi har idag i samhället? Tror ni på fullaste allvar om bara vi byter regering skulle den här omfattande korruptionen i Sverige minska eller försvinna?

De bestämmer inget! Sluta med det där!

Hur kan de bestämma över tex den sittande regering? Beskriv hur!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback