Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-02-11, 06:31
  #13
Medlem
Mayordomos avatar
Mitt ena lillfinger har helt domnat av med lätt stickande känsla vid rörelse. Haft lite lätt panik över att jag drabbats av nån form av nervskada som lett till någon form av polyneuropati.

En bidragande faktor kan vara att jag rätt nyligen trappat ut en SNRI, så det är möjligt att receptorerna som hanterade de hormonerna inte återhämtats fullt ut.

Är detta något jag kommer återhämta mig från så länge jag håller mig ifrån tjo ett tag?

Edit: Glömde nämna att jag ätit väldigt dåligt senaste månaden som från början berodde på SNRI och efter det på dom dagar jag använt tjo. Sömn har jag iaf fått tillräckligt av. Bör även nämnas att dagen innan domningarna började märkas i fingertopparna klantade jag mig rejält och drog på mig någon form överdos som orsakade kraftig uttorkning, en känsla av överstimulans och lätt förvirring som kom och gick. Min blodcirkulation lär inte ha varit speciellt funktionsduglig i kombination med uttorkning. Kan inte ha varit kul för hjärtat att pumpa fram ett så tjockt blod... Men mitt domnade finger har iaf inga synliga tecken eller skador som allvarlig blod/syrebrist annars har potential att orsaka.
__________________
Senast redigerad av Mayordomo 2024-02-11 kl. 07:21.
Citera
2024-02-12, 06:58
  #14
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Mitt ena lillfinger har helt domnat av med lätt stickande känsla vid rörelse. Haft lite lätt panik över att jag drabbats av nån form av nervskada som lett till någon form av polyneuropati.

En bidragande faktor kan vara att jag rätt nyligen trappat ut en SNRI, så det är möjligt att receptorerna som hanterade de hormonerna inte återhämtats fullt ut.

Är detta något jag kommer återhämta mig från så länge jag håller mig ifrån tjo ett tag?

Edit: Glömde nämna att jag ätit väldigt dåligt senaste månaden som från början berodde på SNRI och efter det på dom dagar jag använt tjo. Sömn har jag iaf fått tillräckligt av. Bör även nämnas att dagen innan domningarna började märkas i fingertopparna klantade jag mig rejält och drog på mig någon form överdos som orsakade kraftig uttorkning, en känsla av överstimulans och lätt förvirring som kom och gick. Min blodcirkulation lär inte ha varit speciellt funktionsduglig i kombination med uttorkning. Kan inte ha varit kul för hjärtat att pumpa fram ett så tjockt blod... Men mitt domnade finger har iaf inga synliga tecken eller skador som allvarlig blod/syrebrist annars har potential att orsaka.

Eftersom ingen verkar veta något angående min fråga så får jag svara mig själv.

Utifrån domningen plus en massa andra symtom och den del tjack senaste veckan med överdos, är min egen teori att jag drabbats av drog och läkemedelsutlöst hypotyreos. Jag grundar det till viss del på att jag haft en lite mildare hypotyreos förut som även den var läkemedelsutlöst. Den här gången är dock på en helt annan nivå...

Som tur är har jag läkartid idag. Får se vad provsvaren säger.
Citera
2024-02-12, 18:18
  #15
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Eftersom ingen verkar veta något angående min fråga så får jag svara mig själv.

Utifrån domningen plus en massa andra symtom och den del tjack senaste veckan med överdos, är min egen teori att jag drabbats av drog och läkemedelsutlöst hypotyreos. Jag grundar det till viss del på att jag haft en lite mildare hypotyreos förut som även den var läkemedelsutlöst. Den här gången är dock på en helt annan nivå...

Som tur är har jag läkartid idag. Får se vad provsvaren säger.


Elle näh.

Måste ha varit ganska hypokondrisk under min afterglow av någon anledning. Domningen beror med all säkerhet på för mycket tjack under för lång tid. och min den sjuka känslan berodde på att jag trappat ut venlafaxin för fort.

Dags för ett tags återhämtning.

Tack för att din hjälp Mayordomo!

Ja men självklart, varsågod Mayordomo, krya på dig nu så ses vi!
Citera
2024-02-13, 00:42
  #16
Medlem
Säker på att det är tjacket? Det skulle inte kunna vara pga sömnbrist och dålig kost? Eventuellt lustgas om du brukat det. Då gäller de att käka massa vitamin b12
Citera
2024-02-13, 00:43
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayordomo
Elle näh.

Måste ha varit ganska hypokondrisk under min afterglow av någon anledning. Domningen beror med all säkerhet på för mycket tjack under för lång tid. och min den sjuka känslan berodde på att jag trappat ut venlafaxin för fort.

Dags för ett tags återhämtning.

Tack för att din hjälp Mayordomo!

Ja men självklart, varsågod Mayordomo, krya på dig nu så ses vi!

Samma för dig det jag skrev här ovan
Citera
2024-02-13, 06:22
  #18
Medlem
Mayordomos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnorkelTorkel
Säker på att det är tjacket? Det skulle inte kunna vara pga sömnbrist och dålig kost? Eventuellt lustgas om du brukat det. Då gäller de att käka massa vitamin b12

Oj! Någon bryr sig! Trodde jag skulle behöva vara min egen rådgivare

Sömnbrist är en sannolik bidragande faktor ser jag nu när jag googlade! Tack för att du upplysningen Har rejsat 3 dygn nu så i natt ska jag banne mig sova!

Lustgas använde jag sist i juni förra året, så det hoppas jag att jag hunnit återhämta mig irån iaf

Käkar B12 (methylkobalamin) 1000ug i stort sett varje dag. E-vitamin är det risk att jag lider brist på insåg jag nu efter en sökning på vilka brister som kan orsaka domningar...

Äter väldigt lite ja, vilket även var fallet innan jag började tjacka i år pga medicinering med SNRI.. Har börjat ett riktigt uttrappningsschema för att bli av med den nu iaf, men uttrappningen kommer hålla på i fem veckor till så det är ju ett tag.

Måste fan hålla mig ifrån mitt jävla tjoohoo till dess. Har du några tips som ökar chansen att klara mig?

Samma för mig här ovan vad? Förvirren
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback