Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-18, 13:35
  #193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok, men det borde finnas något billigare område som inte är helt förstört än men jag kanske har fel?

För 2 miljoner 30 kvm? Tveksamt
Citera
2022-04-18, 14:44
  #194
Medlem
Om det är rashygien man är ute efter så kan man säga att på 90 talet var det 2 till 5 orter i stockholm som var för & med invandrade och nu är det inverterat. De är redan i majoritet men det är hemligt NWO/illuminati/jude sak.
Citera
2022-04-21, 18:25
  #195
Medlem
Mouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Grattis till ett bra val av kommun. Låg kommunalskatt och trevliga människor. Hoppas att du fortfarande trivs.

Stora delar av Nacka är som sagt bra, det är egentligen bara Fisksätra och Orminge som jag hade försökt undvika.
Tack! Trivs fortfarande bra!

Håller med utan att ha så mycket erfarenhet gällande Fisksätra och Orminge.
Citera
2023-08-05, 07:22
  #196
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Ursvik? Fara för liv? Du kan inte mena allvar. Faktum är att Ursvik är det område jag på rak arm skulle rekommendera ts för den budgeten hen uppgett i trådstarten. Ursvik är ett nybyggt och expansivt område. Många barnfamiljer och en hel del trevliga bostäder. För att inte tala om radhuskvarteren som avlöser varandra. Ursvik ligger inte alltför långt bort från city heller, som vissa andra områden som tidigare nämnts i tråden. Måhända att det ligger inklämt mellan stökigare områden som Rissne och Hallonbergen, men det är inget som direkt märks av.

Ursvik ligger nära flera Ghetton. Nu har helikoptrar hovrat runt Ursvik i ett par dygn. Jävligt störande. Eriteansk festival med kravsller, igen. Kaos
Citera
2023-08-05, 08:00
  #197
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marie84
Inte Stockholm direkt men hur är det att bo i Bålsta och jobba i Stockholm? Jobbar ändå hemma en del tänker jag så kanske mer värt att få ut något större för pengarna.
Nu tänker du redigt. Man behöver inte bo i själva Stockholm. Idag går det fort att pendla. En bra bit utanför city med goda kommunikationer kan vara bästa lösningen.
Citera
2023-08-09, 12:00
  #198
Medlem
Har gjort lite research då jag har tänkt köpa bostadsrätt i Stockholm.

Det bästa stället att bo i sett till lägst kriminalitet är Värmdö.

Sen är följande ganska bra att på i: Lidingö, Täby, Österåker, Huddinge(inte Flemingsberg och Vårby), Bromma, Sundbyberg(inte Hallonbergen, Rissne, Ursvik), Danderyd, Sollentuna(inte Tureberg eventuellt Edsberg), Tyresö(inte Granängsringen), Nacka(inte Orminge och Fisksätra), Solna(inte Hagalund och Järva(Ulriksdal)), Stora Essinge och Lilla Essinge, Hägersten, Telefonplan, Enskede(Undvik Dalen), Ekerö.

Kan ha missat några.
Citera
2023-08-10, 11:16
  #199
Medlem
Russofils avatar
Rekommenderar Knivsta, billigt och lungt.
Citera
2023-08-11, 12:31
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Russofil
Rekommenderar Knivsta, billigt och lungt.

Knivsta tillhör Uppsala och inte Stockholm, men om man jobbar i Arlanda eller är pensionär så är det troligtvis hur bra som helst.
Citera
2023-09-05, 21:25
  #201
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joakim.svensson
Undviklista (fara för ditt liv)
Ursvik
Rissne
Hallonbergen
Hjulsta
Akalla
Märsta
Upplands Väsby
Rotebro
Vällingby
Hässelby
Råcksta
Rinkeby
Tensta
Husby
Kista
Bagarmossen
Hagsätra
Skarpnäck
Fisksätra
Norsborg
Hallunda
Vårby gård
Vårberg
Skärholmen
Högdalen
Rågsved
Flemingsberg
Tumba

Sollentuna C
Edsberg
Bandhagen
Fittja
Alby
Sätra
Barkarby
Järfälla
Viksjö C
Åkersberga
Kallhäll (superspecifikt termovägen)
Östberga
Solberga
Huddinge C
Brandbergen
Jordbro
halva Västerhaninge
Skogås
Farsta
Fruängen
Orminge


Semitrygga dock med collateral damage från kringområden

Haninge C
Tullinge
Älvsjö (dock mycket skit från Solberga, Fruängen, Östberga)
Örby Slott


Normalt-ska-du-inte-behöva-vara-rädd-område
Stora delar av Tyresö (akta dig för granängsringen)
Solna C
Stora delar av Hägersten
Saltsjöbaden (enda faran är kaosblattar från Fisksätra)
Hammarby Sjöstad
Värmdö (ju längre ut desto bättre)
Ektorp
Rosersberg
Östermalmstorg
Djursholm
Stora delar av Täby


Hoppas du kommer en bit på vägen i ditt sökande av lght
En budget på 2 miljoner är en bra början, men fortsätt spara så du har råd med en lägenhet och inte en parkeringsplats. Vilken by kommer ni ifrån som är så verklighetsfrånvända vad gäller priser och områden? Kanske dags att ta sig en rejäl funderare inför kommande val, jag har säkert missat hiskeligt många områden!


Överdriv mera. De fetmarkerade på den övre delen av listan är inte det minsta farliga, och Tullinge är stendött.
Citera
2023-09-05, 21:27
  #202
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesson123
Jag och min sambo ska köpa lägenhet i Stockholms området inom något år. Budget ca 2 miljoner.

Fattar att vi inte ska flytta till Tensta eller liknande, tänker på ställen som kanske var bra för 5-10 år sedan men som är sämre idag som man kanske inte hört om så mycket i media.

Vilka områden är big no no enligt er?

Skulle vara mer orolig för att klara budgeten än någonting annat. 2 milj är tyvärr inte så mycket i Stockholm. Skulle rekommendera exempelvis Tullinge. 22 min med pendeltåg till TC, extremt lugnt område, dock stendött och rätt inskränkt. Men nära naturen och mysigt!
Citera
2023-09-05, 21:41
  #203
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Överdriv mera. De fetmarkerade på den övre delen av listan är inte det minsta farliga, och Tullinge är stendött.
Du har hört talas om Flemingsbergsnätverket va?
Citera
2023-09-05, 21:42
  #204
Medlem
Lassemannen33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kesson123
Jag och min sambo ska köpa lägenhet i Stockholms området inom något år. Budget ca 2 miljoner.

Fattar att vi inte ska flytta till Tensta eller liknande, tänker på ställen som kanske var bra för 5-10 år sedan men som är sämre idag som man kanske inte hört om så mycket i media.

Vilka områden är big no no enligt er?

Söder, för mycke droger och fylla
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback