Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-06-17, 01:37
  #49
Medlem
neuron-drones avatar
Nu har jag satt hyran på autogiro. Det passar inte mig men var bästa lösningen. Har skrivit om det innan. Hyran var den mest regelbundna posten och på ett år har jag fått två avier och tio försvann. Annat försvann naturligtvis också. Var skiträdd för att få SMS från vården någon kallelse som kommit bort att jag skulle vara där nästa dag.

Jag råkade av någon anledning glömma att betala hyran då hyresavin uteblev ännu en gång. Jag betalade så fort jag insåg, fem dagar senare. Hade panik eftersom de får vräka en efter sju dagar. Och jag betalade på en helg. Långt senare fick jag brev från inkasso om hyran, kollade datumet och då hade det brevet varit på villovägar i tio dagar. Var också med postnord.

Även om man gör allt elekroniskt behöver man ändå posten. Jag hade varit glad om jag fått min Hem&hyra, men den kommer bort varannan gång. Jag har sagt ifrån mina föräldrar att inte skicka brev till mig men de vill ju så gärna. Ibland skickar de pengar. Man får ju magont.

Väntar på ett paket som endast kan skickas med postnord. Är värt över 1000 så mår illa nu.

Tror också det hänger mycket på enstaka brevbärare. Jag skulle vilja ha det bekräftat. Då kan man ju ge dem vad de tål när de kommer körandes. Min kompis bor nära mig och där har de inte tappat bort många brev. Asså, kan de inte bara avskeda folk som inte delar ut trots att folk klagar till potatisen blir grön?
Citera
2022-08-29, 20:29
  #50
Medlem
neuron-drones avatar
Kan någon ge råd vad jag ska göra? Jag har inte haft så mycket brev via Citymail, så vet inte hur de sköter sig. Postnord delar ut normalt till min kompis, men efter 1,5 år av strul här så blir det inte bättre. Har gjort fem olika rapporter med dem där man fick fylla i massa grejer. De säger att det ska bli bättre. Men det blir inte det. Det måste ju vara så att de inte sparkat det aset som lägger i fel lådor och troligtvis kastar post. Har inte spionerat och sett om det är samma. Har begärt att få uthans namn för att anmäla som stöld, men de vägrar. Ska jag verkligen behöva gå via polisen för detta för att de inte kan kasta ut en analfabet och komplett odugling?

Har nästan bara några tidskrifter som ska delas ut nu. Har fixat det mesta på annat sätt och har i stort ingen kontakt med vården. Så det är inte så mycket som kan försvinna. Men jag vill faktiskt ha mina Hem & hyra och Rött. Vill inte att de ska ligga i någon sopkorg. Som sagt, min kompis som bor i nästa område får all sin post.

Tycker ni det är alldeles vedervärdigt om jag väntar på postis och ger honom en riktig utskällning som värsta Karen? Han har ju trots allt orsakat mig massa förluster och förseningsavgifter.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback