Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2022-02-04, 17:00
  #37
Medlem
Idumeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Hur förhåller du dig själv till övergången? Ska DU skaffa barn, och ska du göra det innan 2026?

Vad hade TS fått för kommentarer om h*n lade upp en bild nu i Bildtråden

Men för i helvete, kan man få ha en diskussion utan att du börjar tjata om att jag ska ladda upp bilder på mig själv? Det kommer inte att hända.

On topic så förhåller jag väl mig till det på så sätt att det givetvis känns läskigt att allt förändras, snabbare nu än innan. "The cyborg would not recognize the Garden of Eden; it is not made of mud and cannot dream of returning to dust.", men själv är jag lera rakt igenom om ni fattar vad jag menar. Samtidigt får man väl ha lite tilltro till att kidsen klarar sig. Det värsta man kan bli är en gamling som klagar på dagens ungdom. Det är inte värdigt.
Citera
2022-02-04, 19:03
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
On topic så förhåller jag väl mig till det på så sätt att det givetvis känns läskigt att allt förändras, snabbare nu än innan.

Är det inte världens största klyscha? VARJE tidigare generation ger uttryck för den känslan. Du kan inte vara gammal sett till referenserna som du känner till. Jag hade skämts om jag vetat vad fan du syftar på. En sak är i alla fall klar: du är generationskåt.

Citat:
Ursprungligen postat av Idumea
"The cyborg would not recognize the Garden of Eden; it is not made of mud and cannot dream of returning to dust."

Jag är inte bekant med Donna Haraway men Google är min vän.

"criticizing feminist tactics as "identity politics" that victimize those excluded

Det är som om jag har läst, nej skrivit, exakt det förut..

Citat:
Ursprungligen postat av Ekvilibrium1
Och det är ju motsägelsefullt. Om kvinnor är lika starka som män ska de kunna kritiseras lika hårt.
Citera
2022-02-17, 16:18
  #39
Medlem
Apropå den här folietråden. Jag frågade amerikanska frisören om hennes ålder.

"I am generation Z" . Och så tillskrev hon dessa sina egna unika egenskaper.

JAG Kommer inte BORT ifrån Flashback
__________________
Senast redigerad av Ekvilibrium1 2022-02-17 kl. 16:23.
Citera
2024-03-26, 19:05
  #40
Medlem
Det första som slår en är ju namnet. Är det något slags internt skämt eller förmodligen mer sannorlikt att något woke äckel döpt det så för att det just går emot verkligheten maximalt?

Generation "Alpha" lär ju garanterat vara den mest patetiska, lättkränkta och veka generationen som människan hittils producerat. Tills nästa generation kommer villsäga. Borde ju heta Generation FittCucks
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback