Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-07-22, 15:42
  #13
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag skulle ha två bra nummer till mig och min amerikanska flickvän. La en beställning på 25 kontantkort från Telenor.

Inget av dom simkorten var registrerade så jag kunde enkelt plocka ut två bra nummer och sedan slängde jag bort resten. Var många konstiga kombinationer av siffror så därför föll dom bort. Efter den 31 juli 2022 så kommer man inte kunna göra detta då man får korten registrerade på sig.

Tycker ändå att det var schysst av Telenor att ändå låta mig få en möjlighet att välja nummer. Min flickvän ville ha ett nummer som hon kunde ge ut till företag och arbetsgivare här i Sverige.
Citera
2022-07-22, 20:02
  #14
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Jag skulle ha två bra nummer till mig och min amerikanska flickvän. La en beställning på 25 kontantkort från Telenor.

Inget av dom simkorten var registrerade så jag kunde enkelt plocka ut två bra nummer och sedan slängde jag bort resten. Var många konstiga kombinationer av siffror så därför föll dom bort. Efter den 31 juli 2022 så kommer man inte kunna göra detta då man får korten registrerade på sig.

Tycker ändå att det var schysst av Telenor att ändå låta mig få en möjlighet att välja nummer. Min flickvän ville ha ett nummer som hon kunde ge ut till företag och arbetsgivare här i Sverige.
Oftast kan man välja mellan 100-tals nummer direkt när man beställer sitt simkort och behöver inte beställa en massa i onödan...
Citera
2022-07-23, 15:33
  #15
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Oftast kan man välja mellan 100-tals nummer direkt när man beställer sitt simkort och behöver inte beställa en massa i onödan...
Jag hade tyvärr inte den möjligheten på Telenors hemsida.
https://telenor.se/handla/kontantkort/

Hade jag besökt en Telenorbutik så hade jag säkert fått välja nummer där.

Nu vet ju ändå Telenor att de andra 22 nummrerna på sim korten blir lediga i och med den obligatoriska registreringen före den 1 februari 2023.
Citera
2022-08-12, 21:54
  #16
Medlem
Mogaku-sans avatar
Kollade på Telenors hemsida och båda numren som jag valde ut var redan registrerade. Så då är det bara att ladda på 100 kr. https://www.telenor.se/handla/kontan...a-kontantkort/

Detta betyder då att de övriga 23 kontantkort som jag slängde också redan stod på mig. Behöver jag nummer i framtiden så är det bara att maxa kontantkorten och leta upp en bra sifferkombination.

Gillar appen för att ladda på. Smidigt att ha både mitt och tjejens nummer där.
Citera
2023-11-07, 05:29
  #17
Medlem
Mogaku-sans avatar
Verkar som Telenor har fattat att ingen gillar kassa nummer. Fick hem 2 st nya kontantkort och dom hade nummer i samma följd. Generös giltighetstid till 2024-08-24 också så det är ju bara bra. Flyttar troligtvis över numrena till Comviq kontantkort under nästa sommar.

Om Telenor inte hade velat att folk skulle beställa hem en massa kontantkort i onödan så borde dom ha en funktion där man kan välja nummer på hemsidan.

Antar att man också kan besöka en Telenorbutik och där få välja bland några av dom startpaketen.
Citera
2023-11-10, 09:10
  #18
Medlem
Mogaku-sans avatar
Testade att beställa hem 2 st Comviq kontantkort. Återstår att se om det är skit nummer eller om man kan ha turen att få ett riktigt bra nummer.

Beställde en omgång 2022 från Comviq men dom numrena var kanske något som man hade gett till barn. Även dom jag fick hem tidigare i våras från Comviq var skit nummer.

Det Comviq kontantkort som jag har själv var dock något lätt memorerat. Det fann jag av en ren slump.
Citera
2023-11-12, 09:18
  #19
Medlem
Mogaku-sans avatar
Jag skulle nog vilja våga påstå att just denna gången lyckades Comviq med att skicka ut ett bra nummer. Ett nummer som man mycket väl hade kunnat använda själv.

Det andra numret hade varit okej om det slutat på 2 st nollor. Blir soptunnan med det numret.

Telenor skickar ändå ut bättre nummer denna gången. Förra året var katastrof hos Comviq men fördelen var att dom var oregistrerade och jag kunde ge bort dom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback