Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-02-10, 15:55
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noob2021
Autosvar ?

Köparen vill se ditt nummer för att kolla upp på swish.

Heter du Mahmuht så letar dom vidare.

Enig.

En vettig grej är att alltid inkludera sitt förnamn i säljannonsen på något vänster.

Upplevt att detta resulterar i bra mycket fler svenskar som kontaktar. Blattar svarar jag inte ens på, 90% frågar "Pris?" fast priset står och sen ska de halvera (minst) och frågar om det är OK.

Skit i att lägga dit telefonnumret. Köparen får skicka intresse via text genom Blocket och i svaret kan du ge ditt förnamn för att intyga, dessutom skadar det inte att stava korrekt.
Citera
2022-02-10, 19:46
  #50
Medlem
Om saluobjektet är en bil exempelvis kan det finnas allehanda detaljer att fråga om, dessutom följdfrågor beroende på svar, knappast smidigt att göra detta i text där det kan dröja åtskillig tid innan den andre parten responderar.

Har såväl köpt som sålt bilar via Blocket i åtskilliga år, aldrig undvikit telefonkontakt, det underlättar många gånger mer än det stör. Är du mest anträffbar på kontorstid eller kvällstid, skriv gärna det i annonsen också.
Citera
2022-02-10, 20:27
  #51
Medlem
Blocket lägger inte ut telefonnummer i annonser längtre (av säkerhetsskäl)
Därför kan man bara skicka meddelande och be att bli uppringd...
Eller så får man själv PMa tillbaka.
__________________
Senast redigerad av FRBelarus 2022-02-10 kl. 20:28. Anledning: Komplettering
Citera
2022-02-10, 20:53
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
fast om man läser annonsen så står det oftast om varans skick.

"startar och går bra. Inga problem med den."

Vad ska man då ringa och fråga om?
Ska du ringa och fråga om den går bra och om det är nåt problem med den ändå?
Hatar folk som inte kan läsa annonsen.

Jag antar att du aldrig köpt bil eller liknande…
Isf skulle du inte skriva så. Eller skojar du?
Citera
2022-02-10, 21:30
  #53
Medlem
NI som frågar om ts lämnat sitt nummer i annonsen, har ni missat att blocket inte tillåter att säljare ger ut nummer i annonserna nu.
Citera
2022-02-10, 22:11
  #54
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Jag antar att du aldrig köpt bil eller liknande…
Isf skulle du inte skriva så. Eller skojar du?

jag har köpt bil 5 gånger på blocket senaste 10 åren och då har jag skrivit lite frågor om den som itne stod i annonsen sen har jag kommit och kollat på den.
Senast jag kollad epå en bil hade vi några utbytta meningar i chatten sen åkte jag 30 mil enkel väg och köpte den.
Citera
2022-02-10, 22:40
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hemtelefonnummer? Menar du fast telefon hemma? Det är det väl inte många som har längre? Jag, 40+ har det inte, inte heller min far (70+) eller mina 80+ och 90+ grannar heller.

Ah, nu såg jag att det var Blatteman... i Tyskland sker säkert 8 av 10 samtal i fast telefon...
Bästa kommentaren på länge!

För att inte tala om i Thailand!
Att fast telefoni är döende är förmodligen dom onda storbankernas fel...
Citera
2022-02-11, 13:31
  #56
Medlem
ESC.s avatar
Blocket tillåter inte längre telefonnummer i annonsen så...
Citera
2022-05-30, 08:57
  #57
Medlem
En annan fråga om Blocket - Måste man ha ett konto och vara inloggad bara för att svara på en annons? Då blir det ju jobbigare men å andra sidan seriösa spekulanter kanske bemödar sig att logga in.
Men det var enklare förut!

Ps Om namn - Ett utländskt efternamn betyder inte att personen är invandrad eller blatte. Jag har ett utländskt efternamn men min släkt kom hit på 1700-talet så jag känner mig som svensk!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback