Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2022-06-04, 23:37
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Tycker man borde skärma av hela banan med staket så man omöjligt kan springa fel. Varför görs inte detta? Kan tänka mig att det blir tunnelseende för löparna när de har följt en bil i en timme och plötsligt ska följa en motorcykel, och istället instinktivt fortsätter följa bilen
Du undrar varför man inte ställer ut 84km staket..?
Citera
2022-06-05, 00:22
  #86
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berkut
Du undrar varför man inte ställer ut 84km staket..?

I de internationella loppet brukar de ha en linje för optimal löpväg. Tydligen inget som praktiseras I Stockholm.
Citera
2022-06-05, 00:42
  #87
Medlem
Obskyrdelfins avatar
Hur många bröt i år?
Citera
2022-06-05, 08:22
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av termometern
Nja, ”hetta” var väl att ta i? Jag stod vid Rålis och det var växlande molnighet (mer molnigt än soligt) och en temperatur på 17°C.

Väldigt bra förhållanden för löparna skulle jag vilja säga!

Aha, då misstog jag mig. Tyckte det såg så soligt och varmt ut. Men då var det bra temperatur för löpning ändå. Tack för klargörandet.
Citera
2022-06-05, 10:23
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av explorers
Marathongruppen om kaoset, skyller på mc-poliserna.
https://www.expressen.se/sport/friid...holm-marathon/

Inte undra på med dessa snirklar att de villar
bort sig, trist för löparna som sprang en omväg.

Citat:
David Fridell, verksamhetschef på Marathongruppen, förklarade hur misstaget kunde ske.

– Det var meningen att mc-poliser skulle visa täten rätt vid en hårnål efter Stadsgårdsleden men har av någon anledning visat ut täten ut mot Danvikstullsbron, säger han till TV4.

https://www.svt.se/sport/friidrott/stockholm-marathon-1

Citat:
Kaosscener i Stockholm Marathon – tätklungan sprang fel två gånger

Det missade jag. Trodde det bara var vid ett tillfälle. Trist med tanke på hur stor tävling vi pratar om.
Det borde inte få ske. Men så är det med den mänskliga faktorn.
Citera
2022-06-05, 10:54
  #90
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suggest
Aha, då misstog jag mig. Tyckte det såg så soligt och varmt ut. Men då var det bra temperatur för löpning ändå. Tack för klargörandet.

Det var ca 18 grader vid start, 20 som varmast och 18 igen när de sista gick i mål vid 18-tiden. Sol, lätt blåst. Inte optimalt väder för att springa fort, men långt ifrån något värmelopp och bra för publiken, så sett till helheten var det nog en bra maratondag.
Citera
2022-06-05, 11:03
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
I de internationella loppet brukar de ha en linje för optimal löpväg. Tydligen inget som praktiseras I Stockholm.
Ja det håller jag med om hade varit en bra idé. Gärna något som finns kvar året runt. Liten turistattraktion nästan.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback