Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2023-08-15, 12:26
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malaka87
Köpte en Samsung s22 som inte gick att ladda och identifierade inte SIM kortet. Skickade min telefon på service bara för att få svar att telefonen är "totalskadad" och att om jag vill få tillbaka den trasiga telefonen ska jag betala annars skrotas den. Köpte alltså en ny telefon som inte täcks av nygaranti och ska nu sitta o betala 2 år för en trasig telefon.. sämsta leverantör ever usch. Ringer deras kundservice och får samma svar varje gång: "jag håller med dig, det är jättekonstigt men det är som det är".
Är comviq ett riktigt bolag? Vad f*n är detta? Anmält till konsumentverket

Skojar du??? Det låter horribelt.
Citera
2023-08-15, 15:51
  #14
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jango-fett
Comviq har nog sämst täcknìng av alla. Annars gillar jag dem

Comviq är ju bara ett varumärke hos Tele2 så jag antar att det är samma nät. Traditionellt är det väl Telia som har bäst täckning på landsbygden.
Citera
2023-08-15, 19:26
  #15
Medlem
OdCaBos avatar
Haft Comviq sen de kom och aldrig haft någonting alls att klaga på. Grymt bra täckning överallt. Billiga. Bara, bara bra.

Suttit och tänkt ett tag men kommer inte på någonting att säga. Iofs har jag annars bara provat Vodafone (när dom fanns), Tre (var okej) och Telia (ingen skillnad mot Comviq, tycker jag. Bara dyrare).
Citera
2023-08-15, 20:18
  #16
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-bear
Ser att tråden är en månad gammal men ändå..
Nu vet jag inte var alla bor eller vad ni menar med små orter, landsvägar etc. men...min uppfattning är att Comviq är riktigt bra. Jag har haft de flesta abonnemangsformer som finns och innan jag hade Comviq så hade jag tre... Någon som är förvånad över att jag bytte Men iallafall jag testade olika operatörer och Telia som skulle vara bäst hade jag inte ens 2G mottagning på så det blev Comviq..och ja...jag bor i en byhåla, jag jobbar i en byhåla, jag färdas mellan byhålor och är inte ofta i storstan.. Men jag har aldrig problem med mottagningen.. I princip alltid full mottagning alltid.

Ett tips till den som har taskig mottagning: det KAN vara telefonen med

Anledningen till att Telia inte hade någon 2G-täckning är för att 2G och och 3G-näten håller på att släckas ned.
Sveriges största teleoperatörer har inlett nedstängningar av 3G-näten. Och många av dem tror att 2G-näten kommer att ha stängts ned till utgången av 2025. Här nedan listar PTS ett antal FAQ – fråga-svar – om nedstängningen. Klicka på respektive rubrik för att läsa mer.
https://www.pts.se/sv/privat/telefon...g--och-3g-nat/
Citera
2023-08-16, 07:19
  #17
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Anledningen till att Telia inte hade någon 2G-täckning är för att 2G och och 3G-näten håller på att släckas ned.
Sveriges största teleoperatörer har inlett nedstängningar av 3G-näten. Och många av dem tror att 2G-näten kommer att ha stängts ned till utgången av 2025. Här nedan listar PTS ett antal FAQ – fråga-svar – om nedstängningen. Klicka på respektive rubrik för att läsa mer.
https://www.pts.se/sv/privat/telefon...g--och-3g-nat/

2G -nätens nedstängning har inte påbörjats ännu. Den beräknas ske omkring 2025.
Citera
2023-08-16, 08:43
  #18
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
2G -nätens nedstängning har inte påbörjats ännu. Den beräknas ske omkring 2025.

Den ska vara färdig 2025. Jag tänkte att Telia kanske har varit tidigt ute med att stänga ner sitt.
Citera
2023-08-18, 17:22
  #19
Medlem
Mogaku-sans avatar
Bor man ute på vischan så är Comvig (Tele2 nätet) kanske inte lika utbyggt som Halebop (Telia nätet). Jag har själv inte övervägt att byta från Telias nät till Tele2.

Enda sättet att ta reda på vad som fungerar bäst är att prova sig fram. Jag har Halebop på min mobil och Comviq på surfplattan.
Citera
2023-08-18, 22:14
  #20
Medlem
Hej. Jag påstår att Comviq är ett ypperligt alternativ. Visserligen är min tjänstetelefon - en iPhone - ansluten till Telias nät, men min privata telefon - sedan många år en Nokia av traditionellt snitt - har drivits med samma Comviq Kontantkort så länge jag kan minnas. Täckningen har, i Stockholm med omnejd, varit förträfflig. Företagets kundtjänst kan jag inte uttala mig om, då jag inte haft anledning att kontakta dem under årens gång. Trevlig helg. //Jens
Citera
2023-09-07, 20:17
  #21
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogaku-san
Bor man ute på vischan så är Comvig (Tele2 nätet) kanske inte lika utbyggt som Halebop (Telia nätet). Jag har själv inte övervägt att byta från Telias nät till Tele2.

Enda sättet att ta reda på vad som fungerar bäst är att prova sig fram. Jag har Halebop på min mobil och Comviq på surfplattan.
Telia gick ihop med Comviq för att bygga 3G eftersom Telia la för lågt bud på auktionen, så på 3g har de samma nät. 4G var Comviq istället med Telenor tror jag men osäker om de bara delar master och har separata nät.
I vilket fall fungerar Comviq ypperligt i skogarna i södra dalarna och även långt ifrån ära och redlighet långt in i fulufjällets nationalpark. Där i nationalparken var man som barn efter att ha åkt bil ett på att mil från närmsta samhälle och sedan gått på stigar i 5 km. Helt isolerat var det då.
Nu kunde man ligga i stugan och surfa med 4G.
Citera
2024-04-09, 17:42
  #22
Medlem
Christopher.s avatar
Tycker täckningen suger getpung, segt och då bor jag i en av Sveriges större städer. Sagt upp abonnemanget.
Citera
2024-04-09, 19:23
  #23
Medlem
TELAVIV91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Tycker täckningen suger getpung, segt och då bor jag i en av Sveriges större städer. Sagt upp abonnemanget.
Funkar nog bättre på landet
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback