Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-04-23, 19:07
  #1
Medlem
Mittpunkts avatar
Eftersom det inte finns priser offentligt och folk googlar och frågar mycket om deras priser som PT tränare och med online coaching tränare så tänker jag att vi skapar en tråd där vi publicerar priser för dessa och hur ett program kan se ut.

De jag pratar om är

https://antonekefall.com/
https://hampusbotvid.se/build/

Jag har inte anlitat någon men fyllde i uppgifter på hans hemsida och blev kontaktad (Anton Ekefall). Mitt intryck var att han var väldigt seriös. Inte alls den person han framstår som på Tiktok. Vi pratade lite löst i telefon om upplägg och jag om min historia (gick ned från 103 kg till 88 kg på ett år och vill göra om den resan). Frågade ifall jag kunde få ett utkast på måltidsschemat eller ett preliminärt upplägg innan signering av avtal men nej, det fick jag inte.

Vad kostar Anton? I februari 2022 kostar han 3500 kr i månaden och då får du allt som står på hans sida och han ser ut att vara väldigt seriös och fått goda resultat till sina klienter.

Någon annan som kan publicera avgifter för andra privata PT som kör online-coaching eller har erfarenheter?
Citera
2022-04-23, 19:16
  #2
Medlem
3500 kr i månaden för ett kostschema och lite övningar? Det är fan det värsta jag hört.

Tänk att vara så oförmögen att googla i 2 minuter, utan måste betala någon halvrisig PT mer än vad årskostnaden är för gymmet i månaden för att han skall säga till en vad man skall äta och träna?

Bisarra människor det finns.

Om det finns någonting med PT som gör att det är värt det, så är det ju att de är på gymmet och korrigerar din form i baslyften och att de pushar dig i de sista repsen vid övningarna. Allt annat är ju trams.
Citera
2022-04-23, 19:51
  #3
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sittnerpajas
3500 kr i månaden för ett kostschema och lite övningar? Det är fan det värsta jag hört.

Dom ska leva dom också och lägger ned bra många timmar på att träna ett antal personer i månaden. Att sedan hålla kolla på alla dessa och motivera dessa tar säkert ut sin tid gissar jag på. Men ja, 3500 kr låter i mina öron väldigt mycket, ja.

När jag bodde i Norge och hade personlig PT under ett år och gick ned i vikt då var han med mig och tränade. Vi körde tre-fyra gånger i veckan på gymet och sedan gav han mig ett kostschema. Vi blev väldigt tajta och sågs även på fritiden.

Jag betalade honom 500-600 kr per träningspass men det var värt det kan jag tala om. Han var riktigt riktigt bra. Vi fick en personlig kontakt till slut (som jag skrev ovan) och då gick han ned i pris.

Men ja, 3500 kr i månaden är överlag.
Citera
2022-04-24, 09:02
  #4
Medlem
3500kr är dyrt, men är man elit så kostar det ju mer om han har kunskaper som gör att man ska kunna komma ner och vinna tävlingar. En vanlig Svensson får ju ett bra upplägg under 1000kr och fri support online på tex STC.
Citera
2022-05-02, 15:16
  #5
Medlem
Ejekts avatar
3500 är i högsta laget skulle jag säga. Får du fria samtal och support så kanske det är värt det.
Jag betalar 1995 för gym plus coaching, det innefattar veckovis träningsprogram och avstämning var tredje månad. Sen är han kontaktbar i appen där jag loggar min träning
Citera
2022-05-02, 20:12
  #6
Medlem
DoMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Jag betalade honom 500-600 kr per träningspass men det var värt det kan jag tala om. Han var riktigt riktigt bra. Vi fick en personlig kontakt till slut (som jag skrev ovan) och då gick han ned i pris.
500 per pass, 14 pass/mån blir 7000 kr i månaden för fucking träning som de allra allra flesta klarar av helt på egen hand, och du tycker att det var värt det? Är du gjord av pengar? Är jag så jävla fattig att jag inte inser hur lite 7000 (exkl. övriga träningsrelaterade kostnader) i månaden är för somliga?
Citera
2022-05-04, 17:33
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoMM
500 per pass, 14 pass/mån blir 7000 kr i månaden för fucking träning som de allra allra flesta klarar av helt på egen hand, och du tycker att det var värt det? Är du gjord av pengar? Är jag så jävla fattig att jag inte inser hur lite 7000 (exkl. övriga träningsrelaterade kostnader) i månaden är för somliga?
Handlar ju om en investering som folk väljer att göra, finns ju tusentals saker man kan slösa pengar på.

Dom flesta som tränar på gym har ju en dålig teknik i de flesta övningar de gör utan att de är medvetna om det.

Sen beror det ju förstås på hur pt timmen används, är enorm skillnad på personliga tränare.

Men att köpa en för att man ska ha någon att prata med och pusha en när man sitter på någon motornscykel är förstås löjligt.
Men att lära sig övningar och anlita en pt som hittar ens svaga punkter så att man får övningar och lära sig teknik är ju en bra investering.
Citera
2022-09-28, 14:38
  #8
Medlem
Horrorgrams avatar
3500 är sjukt mycket pengar i månaden. Vet någon hur mycket Hampus Botvid tar?

Kan man lite om träning och kost så behöver man inte dom, det är min personliga åsikt.
Citera
2024-03-24, 14:30
  #9
Medlem
Hampus Botvid sammanfattning av priserna:

4 månader 1995kr per månad + 700kr startavgift,

6 månader 1895kr/mån + 0kr startavgift,

9 månader 1795kr/mån + 0kr startavgift,

12 månader 1695kr/mån + 0kr startavgift.

Fick även "special erbjudande" om att senast bestämma mig samma kväll så bjöd de på 200kr rabatt per månad.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback