Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-02, 13:48
  #1
Medlem
R5As avatar
Börjat uppa proteinintaget och bönpastan hade generös mängd protein, 45 g per 100.
Välkomnar gärna tips på recept som till de bra. Bara som den är är äckligt.

Själv kan jag dela med mig.

One pot recept. Krävs körsbärstomater, fetaost, olivolja, chili flakes, salt och peppar.
Fräs tomaterna i kastrullen och i med fetan, häll på lite olivolja. Peppra med salt (lite) och peppar. I med bönpastan/lasagnen, lite vatten och låt det puttra i 20 minuter.
Citera
2022-05-02, 14:04
  #2
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Att försöka äta något som är äckligt bara för att upp proteinet är ingen strategi jag skulle använda. Bättre isåfall att lägga lite extra tid på att hitta prisvänligt kött.
Citera
2022-05-02, 14:29
  #3
Medlem
R5As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Att försöka äta något som är äckligt bara för att upp proteinet är ingen strategi jag skulle använda. Bättre isåfall att lägga lite extra tid på att hitta prisvänligt kött.

Fast om jag tar bort de som skulle bara 50-60 g kollisar och byter de till protein så gör de mer nytta vid deff.
Citera
2022-05-02, 14:39
  #4
Medlem
MyJustices avatar
Finns pasta gjort på röda linser eler kik ärtor
har testat dem och bönpasta
föredra de 2 förstnämda
My 2 cents
Citera
2022-05-02, 14:46
  #5
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Börjat uppa proteinintaget och bönpastan hade generös mängd protein, 45 g per 100.
Välkomnar gärna tips på recept som till de bra. Bara som den är är äckligt.

Själv kan jag dela med mig.

One pot recept. Krävs körsbärstomater, fetaost, olivolja, chili flakes, salt och peppar.
Fräs tomaterna i kastrullen och i med fetan, häll på lite olivolja. Peppra med salt (lite) och peppar. I med bönpastan/lasagnen, lite vatten och låt det puttra i 20 minuter.

Bästa tipset är att inte äta det alls. Oätbart.

Om du vill minska på kolhydrater så gå ner på 50 gr pasta portion
Om du vill öka proteinhalten så addera kikärtor/röda bönor eller motsvarande till din måltid
Citera
2022-05-22, 10:16
  #6
Medlem
Redisas avatar
Bönpasta är nog en helt hopplöst påhitt. Värre än vanlig glutenfri pasta. Det är nogot i själva konsistensen som inte stämmer med den rätta munkänslan.
Vänj dig äta bönpastan eller avstå helt.
Citera
2023-12-11, 01:15
  #7
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Bästa tipset är att inte äta det alls. Oätbart.

Om du vill minska på kolhydrater så gå ner på 50 gr pasta portion
Om du vill öka proteinhalten så addera kikärtor/röda bönor eller motsvarande till din måltid

Tycker också att den är jävligt tung att äta. Egentligen smakar den inte så mycket, men det är inte någon trevlig upplevelse. Tyvärr fick jag 10 paket gratis och har det riktigt fattigt just nu, så det känns som att jag måste äta upp allt för att spara pengar på protein under den här månaden.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback