Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-31, 13:49
  #6745
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja om det gör det lättare för män att slippa känna sig diskriminerade av att de inte får göra abort, så.

Det är skönt att se dig som självutnämnd feminist, som påstår sig kämpa för kvinnors rättigheter, stå bakom att radera ut kvinnor ur existensen till förmån för män.
Citera
2024-03-31, 13:51
  #6746
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är skönt att se dig som självutnämnd feminist, som påstår sig kämpa för kvinnors rättigheter, stå bakom att radera ut kvinnor ur existensen till förmån för män.
Att säga att endast gravida får göra abort är inte att radera kvinnor ur existensen din drama Queen.

Ojdå, jag visste inte att jag utnämnt mig till något alls.
Citera
2024-03-31, 14:00
  #6747
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att säga att endast gravida får göra abort är inte att radera kvinnor ur existensen din drama Queen.

Att radera ut ordet kvinna ur språket, som många feministiska grupper vill, samt att definiera om kvinnliga biologiska tillstånd som graviditet att inkludera även män, är ett steg att radera ut kvinnan och könsskillnader ur existensen.

Att benämna kvinnor som "personer som kan föda barn" är i min mening avhumaniserande och kvinnoförakt. Riktigt kvinnoförakt alltså.

Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ojdå, jag visste inte att jag utnämnt mig till något alls.

Har du gjort avbön och tagit avstånd från feminismen menar du?
Citera
2024-03-31, 14:03
  #6748
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Att radera ut ordet kvinna ur språket, som många feministiska grupper vill, samt att definiera om kvinnliga biologiska tillstånd som graviditet att inkludera även män, är ett steg att radera ut kvinnan och könsskillnader ur existensen.

Att benämna kvinnor som "personer som kan föda barn" är i min mening avhumaniserande och kvinnoförakt. Riktigt kvinnoförakt alltså.

Har du gjort avbön och tagit avstånd från feminismen menar du?
Att begränsa aborträtten till att endast gälla gravida är inte att radera ut ordet kvinna ur språket din drama queen.
Citera
2024-03-31, 14:07
  #6749
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Att begränsa aborträtten till att endast gälla gravida är inte att radera ut ordet kvinna ur språket din drama queen.

Jag skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vi kan helt enkelt i feminismens namn sluta kalla er för kvinnor. Ni ska från och med nu kallas för "personer som kan föda barn".

Det är i alla fall vad feministiska pro-abortgrupper som NARAL Pro-Choice America vill.
https://twitter.com/reproforall/stat...077437443?s=20
Citat:
When we talk about birthing people, we're being inclusive. It's that simple.

We use gender neutral language when talking about pregnancy, because it's not just cis-gender women that can get pregnant and give birth. Reproductive freedom is for *every* body.

Är det inte fantastiskt hur feminismen numera kämpar för att radera ut kvinnor och allt kvinnligt ur existensen så att män kan inta den platsen?

Du svarar:
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja om det gör det lättare för män att slippa känna sig diskriminerade av att de inte får göra abort, så.

Du bekräftar alltså att du är för att radera ut ord som kvinna ur språket.
Citera
2024-03-31, 14:24
  #6750
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Jag skrev:

Du svarar:

Du bekräftar alltså att du är för att radera ut ord som kvinna ur språket.
Ja ditt spån, eftersom det uppenbarligen finns män som blir ledsna i ögat och känner sig diskriminerade av att endast kvinnor har rätt till abort (och mödravård) så kan det vara på sin plats att förtydliga att rättigheterna gäller gravida och inga andra.
Citera
2024-03-31, 16:09
  #6751
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Ja ditt spån, eftersom det uppenbarligen finns män som blir ledsna i ögat och känner sig diskriminerade av att endast kvinnor har rätt till abort (och mödravård) så kan det vara på sin plats att förtydliga att rättigheterna gäller gravida och inga andra.

Du är alltså för att förminska kvinnor för att sinnessjuka män som tror att dem är kvinnor kan bli kränkta. Feminismen i sitt nötskal.
Citera
2024-03-31, 17:08
  #6752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du är alltså för att förminska kvinnor för att sinnessjuka män som tror att dem är kvinnor kan bli kränkta. Feminismen i sitt nötskal.
Det är inte att förminska kvinnor att påtala att man måste vara gravid för att ha rätt till abort ditt spån.
Citera
2024-03-31, 17:47
  #6753
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det är inte att förminska kvinnor att påtala att man måste vara gravid för att ha rätt till abort ditt spån.

Det är förminskande att vilja radera ordet "kvinna" ur språket och istället börja kalla kvinnor för "personer som kan föda barn" som du vill.
Citera
2024-03-31, 17:51
  #6754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är förminskande att vilja radera ordet "kvinna" ur språket och istället börja kalla kvinnor för "personer som kan föda barn" som du vill.
Vilka vill jag kalla ”personer som kan föda barn” ditt spån?
Citera
2024-04-02, 01:58
  #6755
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Det räcker nog att man slår fast att gravida har rätt till abort. Är man inte gravid får man ingen abort oavsett hur mycket kvinna man är.

Du har rätt Ipsi. En gravid som är oönskat gravid ska givetvis ha rätt till laglig, säker och reglerad abort.
Hade män kunnat bli gravida och dessutom blev oönskat gravida, skulle denna rättighet givetvis även innefatta män.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback