Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-31, 23:25
  #1
Medlem
tantrs avatar
Hej hopp!

Dum som man är så hade jag helt glömt bort momsdeklarationen.

Jag hade en enskild firma som avvecklades i April förra året.
Fyllde som vanligt i NE bilagan för 2021 med min deklaration och skickade in, men glömde helt bort att deklarera moms.

Jag har inte haft någon omsättning alls sedan 2020/2019, så ska ju bara 0:as.

Dock så när jag går in nu på skatteverket -> momsdeklaration så står det följande:

Företaget xxxxx är avregistrerat för moms sedan 21 april 2021. Du kan fortfarande titta på och rätta momsdeklarationer som du har lämnat in.

Och jag har ingen knapp för momsdeklaration...

Så nu till frågan.
jag måste väl ändå redovisa moms för jan -> April 2021, innan jag avvecklade firman?

Påverkar detta att jag får skatteåterbäringen nu till nästa vecka?
Tänkte att det kanske inte påverkar eftersom:

Inkomstdeklaration är inte samma sak som skattedeklaration. Skattedeklaration är den deklaration av moms och arbetsgivaravgifter som svenska näringsidkare månadsvis lämnar till Skatteverket.

MVH
__________________
Senast redigerad av tantr 2022-05-31 kl. 23:49.
Citera
2022-06-01, 09:20
  #2
Medlem
Om du är osäker kan du alltid skriva ut blanketten för momsdeklaration, fylla i noll och skicka in den med post.
Citera
2022-06-01, 10:51
  #3
Medlem
tantrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
Om du är osäker kan du alltid skriva ut blanketten för momsdeklaration, fylla i noll och skicka in den med post.

Det löste sig, dom hade haft tekniskt strul tydligen
Citera
2022-06-01, 10:52
  #4
Medlem
Jag deklarerar alltid bara med mobilen , de ba en knapp o sen så säkrar man med heder o samvete
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback