Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2022-07-30, 01:57
  #25
Medlem
https://theobjective.com/espana/2022...ente-gobierno/

Detta är försvarsplattformen mot den nya lagen
https://afectadosabolicion.org

Har de svenska erfarenheterna starka argument mot att förbjuda?
Citera
2022-08-28, 17:53
  #26
Medlem
Det styrande partiet PSOE kunde inte komma överens med sina partners om avskaffandet av prostitution och vad som är kopplat till det och kommer att lägga fram ett separat lagförslag om detta. När det händer kan jag inte hitta något om det. Det innebär att prostitution i Spanien ännu inte kan avskaffas, till stor frustration för de radikala feministerna. Publicering om prostitution är dock olagligt (på så sätt påverkas sexarbetare indirekt). Lagen fokuserar på offer för exploatering och människohandel. Det kommer att genomföras en kampanj för att motverka efterfrågan.
Citera
2022-10-05, 18:03
  #27
Medlem
Det är ju så jävla typiskt.

Precis när man tänker att man ska planera en första tur till Spanien upptäcker man att de håller på att följa i Sveriges idiotiska spår.
Får verkligen hoppas att denna lag inte blir av men nu vågar man ju inte boka någonting...
Citera
2022-10-05, 18:08
  #28
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weke96
Det är ju så jävla typiskt.

Precis när man tänker att man ska planera en första tur till Spanien upptäcker man att de håller på att följa i Sveriges idiotiska spår.
Får verkligen hoppas att denna lag inte blir av men nu vågar man ju inte boka någonting...
Det är väl tvärtom, nu du ska åka, innan dom får till detta. Man får hoppas "mañana-tänket" i Spanien drabbar dessa idéer.
Citera
2022-10-05, 18:22
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Det är väl tvärtom, nu du ska åka, innan dom får till detta. Man får hoppas "mañana-tänket" i Spanien drabbar dessa idéer.

Jovisst, problemet är att jag precis kom hem från en liknande resa i ett annat land i förrgår och semesterdagarna börjar ta slut.

Hade tänkt mig en Spanienresa till i våras.
Det känns ju inte så troligt att de hinner införa en ny lag tills dess men jag har väldigt dålig koll på hur lång tid det faktiskt tar att införa nya lagar och hur långt de faktiskt har kommit med denna lag.

Vi får hålla tummarna helt enkelt.
Citera
2022-10-13, 16:53
  #30
Medlem
Är i Spanien sen en vecka tillbaka. Precis efter jag anlänt så trädde en lag om förbud mot sexannonsering igenom.

Över en natt så blev alla stora annonssidor tvingade att ta bort alla referenser till sex. Så tjejerna annonserar fortfarande men de får inte säga vilka tjänster de erbjuder. Gör det bra mycket svårare att hitta rätt om man är ute efter något speciellt, men det är fortfarande lika många annonser.

Gissar att nån av sidorna kommer flytta verksamheten utomlands så de kan erbjuda vettig annonsering igen på samma sätt som svenska sidor drivs från England trots svenska sexköpslagen. Men det är väl bara att vänta och se. Det är fortfarande lagligt att betala för sex i Spanien om man känner för det.
Citera
2022-10-13, 17:19
  #31
Medlem
Mycket bra av Spanien. I spanska tidningar har man hittils kunnet se annonser om at "nye ryssflickor er på plats..." och det er inte så en ung kvinna skal starta sitt vuxenliv. Dom menn som rekrytärar og driver bordell kan ställa sin egen jävla röv til disposisjon.
Citera
2022-10-13, 18:20
  #32
Medlem
TreponemaPallidums avatar
Helvete också! Jag som precis börjat fundera på Spanien och tänkt fråga på forumet om var det är bäst, hur läget är på spanska solkusten etc.
Men en konsekvens, utöver mitt omedelbara missnöje, är möjligen att priserna kanske går ner i Tyskland då, om flickorna där får mer konkurrens.
Citera
2022-10-14, 00:23
  #33
Medlem
Spanien är ett fantastiskt ställe att resa till om du vill kombinera turism med köpesex. Det är inte fullt så liberalt som det var för en vecka sen men det finns fortfarande lika stort utbud och samma prisnivå. Runt 50€ för 30min är rätt standard. Skulle inte vara så säker på att tjejerna söker sig till Tyskland då språket är en faktor. Många sydamerikanska tjejer jobbar i Spanien då de pratar spanska.

Och som sagt, någon/alla annonssidor kommer antagligen flytta verksamheten utomlands så annonserna kommer gå tillbaka till att annonsera sexuella tjänster öppet igen. Skulle bli mkt förvånad om det inte sker inom en månad eller två.

Om sexköp blir olagligt i Spanien så är det förstås något helt annat, men just nu då har inget ändrats i praktiken.
Citera
2023-01-02, 10:57
  #34
Medlem
Kurt1s avatar
Hur har det gått? Är sexköp olagligt där nu? Eller vet man om det blir en lag och när den träder i kraft?
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback