Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-06-30, 10:14
  #349
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ivorytowers
Ha, intressant, det hade jag ingen aning om! Så med det argumentet borde tjejerna ha bikinis? Men du räknade inte upp bikinis?
(Lite off topic, men ibland borde man väl ändå vilja köra med tävlingsutrustningen för att vara van när det är dags?)
Det är exakt vad som sker. De har pass där de efter uppvärmning och något inledande set eller två får gå och byta om till tävlingsdräkten och sedan kör ett set "på tid".
Citera
2022-06-30, 21:35
  #350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är exakt vad som sker. De har pass där de efter uppvärmning och något inledande set eller två får gå och byta om till tävlingsdräkten och sedan kör ett set "på tid".

Aha, då är jag med!
Citera
2022-07-27, 20:29
  #351
Medlem
TuvaLies avatar
Nu ”slutar” både Kevin och Sophie då det fått en ny klubb söderut som de kan förstöra istället.

Man förbjuder tvådelade träningsdräkter, låter sexualbrottslingar fortsätta tävla för klubben, stöter bort de som påpekar något om jämlikhet osv. Huvudtränaren är en riktig gris till person.
Citera
2022-07-27, 20:36
  #352
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Professionella kvinnliga utövare av sporten simning använder inte bikini. Där är det baddräkt som gäller. Mest troligt för att bikiniunderdelen skulle ramla av i farten under vattnet. Det har inget med män att göra.

Burkini torde vara mycket opraktiskt och leda till diskvalificering vid tävlingar, så det är inte på väg.

Men förbud är att ta i och den kvinna som siktar på att bli proffs har väl redan anpassat klädseln på egen hand.

Nja, alltså på träning utomhus på sommaren vände vi tvådelad simdräkt. Är ju inte som de ”bikinis” man solar på stranden med direkt. Men blir extremt varmt ute i bassäng då vi hade 2-4h pass ute. Bassängen var redan 28c.

Sedan att det är FINA regler för tävling är en sak. Där var det 800m som längst. Handlar om mindre än 7-8min simning. Baddräkten är tight som bara den och man sliter av sig den direkt efter loppet.

Denna ”tränare” i den klubben är bara en mansgris utav dess like.
Citera
2022-07-27, 21:10
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Nu ”slutar” både Kevin och Sophie då det fått en ny klubb söderut som de kan förstöra istället.

Man förbjuder tvådelade träningsdräkter, låter sexualbrottslingar fortsätta tävla för klubben, stöter bort de som påpekar något om jämlikhet osv. Huvudtränaren är en riktig gris till person.

Du verkar en bitter människa. Är du inblandad i Njurunda??
Varför hata dom så annars?
Pajas
Citera
2022-07-27, 21:19
  #354
Medlem
Hur gör de utanför träningstid?

Är de här killarna portade från badhuset då eller tvingar de hela kommunen att köpa nya badkläder?
Citera
2022-07-28, 06:48
  #355
Medlem
TuvaLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laday
Du verkar en bitter människa. Är du inblandad i Njurunda??
Varför hata dom så annars?
Pajas

Nä är inte inblandad i Njurunda. Har däremot väldigt mycket insikt i SSS. Pajas kan du vara själv.
Citera
2022-08-03, 17:17
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Jag är ganska välbekant med tränaren ifråga och vill nog påstå att han har en närmast extrem strävan att utveckla talanger till nationsnivå för att höja sitt eget värde. Historien med flickan är ett resultat av den strävan. I det här fallet anser jag att man som klubb borde agerat för att ge flickan den trygghet som krävdes och 'låtit' den manlige simmaren byta klubb. Där har du helt rätt. Anledningen är som sagt att personen ifråga är (var, skulle jag säga) en talang som man hade förhoppningar på. Tyvärr har det tåget gått, skulle jag säga, ur ett prestationsmässigt perspektiv.

Man offrade en tjej för att det fanns en möjlighet att en av klubbens talanger skulle ta det sista steget. Det gjorde han inte.

Vad vet du mer om tränaren? Han har nämligen fått jobb i den simföreningen jag är aktiv i?
Citera
2022-08-28, 18:04
  #357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuvaLie
Nja, alltså på träning utomhus på sommaren vände vi tvådelad simdräkt. Är ju inte som de ”bikinis” man solar på stranden med direkt. Men blir extremt varmt ute i bassäng då vi hade 2-4h pass ute. Bassängen var redan 28c.

Sedan att det är FINA regler för tävling är en sak. Där var det 800m som längst. Handlar om mindre än 7-8min simning. Baddräkten är tight som bara den och man sliter av sig den direkt efter loppet.

Denna ”tränare” i den klubben är bara en mansgris utav dess like.

Ja, min flickvän tränar simning och hon säger att även fast dom är i vatten så kan det bli varmt och svettigt att simma med baddräkt utomhus när dom kör hårda intervaller och solen gassar på. Sen vill ju tjejer gärna ha en fin solbränna också, så hon har några olika bikinis som hon skiftar mellan för att få så jämn bränna som möjligt
Citera
2022-08-28, 22:39
  #358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotwang
En svensk simklubb har förbjudit tjejerna att bära bikini under träningen.
"Det kan vara distraherand för killarna". Motiverar tränaren beslutet.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...i-distraherade

Håller ni med om att bikinis gör träning svårare för killarna? Borde man förbjuda speedo också?

Bra att bikini förbjuds. Låt tjejerna bada nakna!
Citera
2024-04-24, 09:15
  #359
Medlem
Helt jävla sjukt ju! Är detta verkligen i Sverige på 2020 talet?? Vadå distraherande för killarna?
Är väl bara trevligt med tjejer i bikini det gör att man tar i och anstränger sig mer själv för man vill inte se dålig ut inför tjejerna ju.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback