Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-04, 18:43
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Nej, det hade dom inte. Knappast så att F1 förare dött på löpande band på det sättet ens förr i tiden när det knappt fanns någon säkerhet alls. För det första är det långt ifrån säkert att de hade dött utan halo, för det andra hade de anpassat körningen bättre och för det tredje, detta är F1, inte konståkning. Dödsaspekten ingår och är vad som gör tävlingen intressant. Utan detta är det ungefär lika spännande som golf. Du kommer inte runt detta.

Hade inte dött, säger du? Grosjean hade brunnit till döds, både Hamilton och Nissany skulle få sina huvud söndermosade av Haugers respektive Verstappens bil. Vet inte ens om Verstappen hade klarat 53G kraschet som han hade vid Copse, om inte halo hade funnits.

F1 ska vara roligt, men samtidigt så vill ingen att nån av förarna ska sluta som Senna, Ratzenberger eller Villeneuve.

Varför beslutade FIA att döda Group-B rallybilar? För det fanns för stora risker för båda förare och åskådare, och Toivonens/Crestos död var spiken i kistan.
__________________
Senast redigerad av BeHPNemesis12345 2022-07-04 kl. 18:45.
2022-07-04, 23:02
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Bort med halo? Då hade Grosjean, Nissany, Zhou och Hamilton varit döda
Sedan Senna gick bort har det bara varit Bianchi, en död på 25 år, och nu tror du att halon räddar liv varje år?
Med ganska så stor säkerhet hade dessa krascher förmodligen inte ens uppstått om halon aldrig implementerats, den skymmer ruggigt mycket av sikten. Men om dessa, eller likadana krascher ändå hade uppstått är det väl inte omöjligt att den räddade livet på Grosjean, dock vet jag inte hur bilen utan halon hade varit designad samt hur den hade reagerat med barriären.
2022-07-04, 23:12
  #99
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Hade inte dött, säger du? Grosjean hade brunnit till döds, både Hamilton och Nissany skulle få sina huvud söndermosade av Haugers respektive Verstappens bil. Vet inte ens om Verstappen hade klarat 53G kraschet som han hade vid Copse, om inte halo hade funnits.

F1 ska vara roligt, men samtidigt så vill ingen att nån av förarna ska sluta som Senna, Ratzenberger eller Villeneuve.

Varför beslutade FIA att döda Group-B rallybilar? För det fanns för stora risker för båda förare och åskådare, och Toivonens/Crestos död var spiken i kistan.

Nej, de hade inte dött. Fattar du trögt? De hade anpassat körningen utan Halo. Du rabblar upp en massa fåniga scenarion som aldrig skett ens innan Halon introducerades.

Som sagt, jag anser att F1 ska fortsätta vara en sport med risker. Det är en del av spänningen och jag är helt övertygad om att en majoritet innerst inne känner så. Men tyvärr så har vi snowflakegenerationen som ska grina om allt.

Förarna har alltid ett val att inte köra om de inte tycker det är värt risken, eller hur? Ingen tvingar dom. Till och med ridsport är farligare än F1, det är fan patetiskt hur säkert det blivit. Varför inte bara tävla i stridsvagnar istället.
2022-07-05, 08:52
  #100
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Varför inte bara tävla i stridsvagnar istället.

Jag trodde det var det de gjorde. Det ser ut så i alla fall, jämfört med 90-talets formelbilar
2022-07-05, 13:14
  #101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Nej, de hade inte dött. Fattar du trögt? De hade anpassat körningen utan Halo. Du rabblar upp en massa fåniga scenarion som aldrig skett ens innan Halon introducerades.

Som sagt, jag anser att F1 ska fortsätta vara en sport med risker. Det är en del av spänningen och jag är helt övertygad om att en majoritet innerst inne känner så. Men tyvärr så har vi snowflakegenerationen som ska grina om allt.

Förarna har alltid ett val att inte köra om de inte tycker det är värt risken, eller hur? Ingen tvingar dom. Till och med ridsport är farligare än F1, det är fan patetiskt hur säkert det blivit. Varför inte bara tävla i stridsvagnar istället.

Skulle förarna anpassa körningen utan halo, så hade de inte kört fortare än 230-240 och omkörningar skulle ske bara på raka sträckor med DRS.

Gå in på F1 Community och skriv att du inte vill ha halo och annat. Garanterar dig att du kommer bli sågad av dem. Kolla hur många som har varit tacksamma över halot efter Grosjeans olycka i Bahrain.

Säkerheten ska alltid vara först, inte nöjet och underhållningen.
Med ditt tankesätt så skulle du säkert kalla Lauda en fegis när vägrade köra i Japan när det ösregnade.

Lite nyfiken om du hade sagt samma sak om någon i din familj skulle köra utan halo, och blivit till exempel mosad av en annan bil och dött. Du hade varit den första att skrika och böla om att det skulle inte hänt med Halo. Annars hade du bara visat att du är inget annat än en hänsynslös och respektlös människa
2022-07-05, 13:20
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Sedan Senna gick bort har det bara varit Bianchi, en död på 25 år, och nu tror du att halon räddar liv varje år?
Med ganska så stor säkerhet hade dessa krascher förmodligen inte ens uppstått om halon aldrig implementerats, den skymmer ruggigt mycket av sikten. Men om dessa, eller likadana krascher ändå hade uppstått är det väl inte omöjligt att den räddade livet på Grosjean, dock vet jag inte hur bilen utan halon hade varit designad samt hur den hade reagerat med barriären.

Glatz, Welch och Ferrer. Schumacher blev nästan av med sitt huvud i 2010.

Fråga Grosjean vad han tycker om halot annars.
Utan halot hade Nissany blivit av med sitt huvud. Men halot såg till att bilen skulle inte landa på det.
Hamiltons karriär och kanske liv hade varit över förra året på Monza om inte halo. Annars hade Verstappens bil dödat honom.
2022-07-05, 13:32
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Skulle förarna anpassa körningen utan halo, så hade de inte kört fortare än 230-240 och omkörningar skulle ske bara på raka sträckor med DRS.

Gå in på F1 Community och skriv att du inte vill ha halo och annat. Garanterar dig att du kommer bli sågad av dem. Kolla hur många som har varit tacksamma över halot efter Grosjeans olycka i Bahrain.

Säkerheten ska alltid vara först, inte nöjet och underhållningen.
Med ditt tankesätt så skulle du säkert kalla Lauda en fegis när vägrade köra i Japan när det ösregnade.

Lite nyfiken om du hade sagt samma sak om någon i din familj skulle köra utan halo, och blivit till exempel mosad av en annan bil och dött. Du hade varit den första att skrika och böla om att det skulle inte hänt med Halo. Annars hade du bara visat att du är inget annat än en hänsynslös och respektlös människa

Jag skiter väl i vad F1 community tycker. Jag tycker att F1 blivit en snowflakesport för bögar. Och som jag skrev, tycker man det är värt risken så kör man, annars inte. Vad fan har det med min familj att göra ditt jävla ägg. Uppenbarligen körde alla F1-förare utan halo och annat trams långt innan denna snowflakegeneration.

När faran helt plockas ur ekvationen är F1 inte längre F1. De kan lika gärna börja köra med de där tramsiga elbilarna också.
2022-07-05, 16:41
  #104
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Jag skiter väl i vad F1 community tycker. Jag tycker att F1 blivit en snowflakesport för bögar. Och som jag skrev, tycker man det är värt risken så kör man, annars inte. Vad fan har det med min familj att göra ditt jävla ägg. Uppenbarligen körde alla F1-förare utan halo och annat trams långt innan denna snowflakegeneration.

När faran helt plockas ur ekvationen är F1 inte längre F1. De kan lika gärna börja köra med de där tramsiga elbilarna också.

Nu är det ju F1-communityt som ska bry sig och tycka till. Det är deras scen. Det är förarnas arbetsmiljö. Förarna har godkänt halon efter en del förändringar av den. Mycket diskussion genererades kring utformningen. Det är förarna som kör bilarna, inte du. Således skiter vi fullständigt i vad du tycker. Vill du inte se på sporten, gör det inte.

Vi får se om vi inte får ännu en regeländring i framtiden kring val av däckstyp vid start. Det kan mycket väl vara så att vi får ett startdäck. För detta är inte den första olyckan som har orsakats av att bilar med mjukare gummi har kört rakt in i bilar med hårdare gummi vid start. Av samma anledning som att det är ren idioti att köra i 40km/h mitt på banan i kval för att kyla av bilen.
2022-07-05, 17:36
  #105
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu är det ju F1-communityt som ska bry sig och tycka till. Det är deras scen. Det är förarnas arbetsmiljö. Förarna har godkänt halon efter en del förändringar av den. Mycket diskussion genererades kring utformningen. Det är förarna som kör bilarna, inte du. Således skiter vi fullständigt i vad du tycker. Vill du inte se på sporten, gör det inte.

Vi får se om vi inte får ännu en regeländring i framtiden kring val av däckstyp vid start. Det kan mycket väl vara så att vi får ett startdäck. För detta är inte den första olyckan som har orsakats av att bilar med mjukare gummi har kört rakt in i bilar med hårdare gummi vid start. Av samma anledning som att det är ren idioti att köra i 40km/h mitt på banan i kval för att kyla av bilen.

Nej, du skiter ju inte i vad jag tycker eftersom du kommenterar. Och det finns många som håller med mig om att sporten blivit för säker. Vad menar du är kul om varenda riskmoment tas bort? Det blir ju rena bögsporten. Kan ju för fan min mormor köra också. Jävla snowflaketönt.
2022-07-05, 17:44
  #106
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolackenPatrik
Nej, du skiter ju inte i vad jag tycker eftersom du kommenterar. Och det finns många som håller med mig om att sporten blivit för säker. Vad menar du är kul om varenda riskmoment tas bort? Det blir ju rena bögsporten. Kan ju för fan min mormor köra också. Jävla snowflaketönt.
F1 verkar inte vara något för dig, så enkelt är det.
Vill du se död och elände så är du helt fel ute.

Men visst är det häftigt att få slänga ur sig "Snowflake och bögar". Du växer något enormt i denna anonymitet Wow.
2022-07-05, 17:46
  #107
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Nu är det ju F1-communityt som ska bry sig och tycka till. Det är deras scen. Det är förarnas arbetsmiljö. Förarna har godkänt halon efter en del förändringar av den. Mycket diskussion genererades kring utformningen. Det är förarna som kör bilarna, inte du. Således skiter vi fullständigt i vad du tycker. Vill du inte se på sporten, gör det inte.

Vi får se om vi inte får ännu en regeländring i framtiden kring val av däckstyp vid start. Det kan mycket väl vara så att vi får ett startdäck. För detta är inte den första olyckan som har orsakats av att bilar med mjukare gummi har kört rakt in i bilar med hårdare gummi vid start. Av samma anledning som att det är ren idioti att köra i 40km/h mitt på banan i kval för att kyla av bilen.

Vad som FIA borde ta tag i är de så kallade Sausage Curbs. Det är de som jag tycker är de absolut värsta. Det är tack vare en sådan Max har fått sin bil på Lewis bil.

Angående communityn så klistrar jag in några svar från folket:

´´Does he also believe boxers should replace gloves with knuckle dusters?´´
´´Well he's a dinosaur, his mind is stuck in the 80s, tell him to watch demolition derby instead´´
´´ If the halo came in the year earlier Jules Bianchi #17 would still be alive after his fatal crash in Suzuka 2014´´

Vad Zhou tycker om halot efter olyckan på Silverstone:
´´Chinese driver Zhou Guanyu said Formula One's halo head protection system had saved him after his crushed car was wedged sideways between a tire wall and metal fence at the British Grand Prix on Sunday´´
__________________
Senast redigerad av BeHPNemesis12345 2022-07-05 kl. 17:49.
2022-07-05, 18:03
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
F1 verkar inte vara något för dig, så enkelt är det.
Vill du se död och elände så är du helt fel ute.

Men visst är det häftigt att få slänga ur sig "Snowflake och bögar". Du växer något enormt i denna anonymitet Wow.

Du har fel, F1 är något för sådana som jag, som respekterar dess historia, som förstår att motorsport innebär risker, att det är vad som gör det till vad det är. Eliminerar du alla risker, finns ingenting kvar. Det blir en bögsport för bögar som du som förstört det. Typiskt snowflakegenerationen. Ni klarar för fan inte av någonting, allt ska lindas in i rosa moln. Totalt efterblivna.

Om du tittar på racing från 90-talet så ser du hur F1 borde vara, the blood, the grit, v10 motorer. Om du vågar vill säga. Nu ska det se ut som jävla F1 EA sports.

Om du inte vill lyssna till mina ord, ta det från Lauda istället din dumma åsna. Om du nu ens vet vem Lauda var

https://www.racefans.net/2017/10/12/...e-lauda-warns/

De kan ju för fan inte ens visa repris på en krasch för att små fittor som du kan börja gråta.
__________________
Senast redigerad av PolackenPatrik 2022-07-05 kl. 18:06.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback