Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 22:57
  #205
Medlem
Det skulle nog vara väldigt svårt att känna förtroende för en partner som bedragit en.
Citera
2024-04-27, 23:03
  #206
Medlem
Generalanderssons avatar
Jag hade garanterat lämnat på fläcken. Helt oberoende av hur bra vi än har det.
Citera
2024-04-27, 23:33
  #207
Medlem
Merwinnas avatar
Inte om det bara var en fyllegrej, men då skulle jag i stället vilja att han tar tag i sina alkoholvanor. Det får bli nolltolerans för alkohol vid tillfällen då jag inte är med, helt enkelt. I alla fall i ett eller ett par år framåt.

Men om det hade handlat om en pararell relation som hade pågått länge, och där han hade ljugit om övertidsarbete, affärsresor o.s.v. när han i själva verket varit hos henne... nä. Det handlar inte om att "förlåta" utan om att det inte går att lita på en sådan människa mer. Allra värst hade det varit om han dessutom betalt hennes räkningar, bjudit på lyxiga restaurangbesök och slottsweekender... och samtidigt ljugit för mig att han tjänar mindre än han gör (eller uteblivna bonusar etc.), så att barnen och jag hade fått leva med en sämre ekonomi än nödvändigt utan att ha en aning om vad som pågick. Det GÅR ju inte.
Citera
2024-04-30, 16:23
  #208
Medlem
Uncorruptables avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Du skulle utan omsvep se till att dina barn blir uppfostrade av en ensamstående morsa?
Man lämnar inte barnen såklart. Är kärringen otrogen finns absolut inget att bygga vidare någon som helst "familj" på.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback