Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-29, 22:53
  #1
Medlem
neuron-drones avatar
Hör folk berätta om skumma saker som hänt. Och något som återkommer ofta är Vretstorp. Det har tydligen hänt hur mycket konstigt där som helst. Historierna kommer från människor som inte bor där. Sedan har jag för mig att Lennart Bladh sa sig blivit teleporterad där.

Grejen är att jag åker förbi Vretstorp ofta.

Tycker ni jag ska svänga in, och isåfall vart ska jag åka? Jag har en kompis som är jättekänslig för det paranormala, själv kan jag inget sådant. Ska hon få guida tycker ni så åker vi på måfå?
Citera
2022-07-29, 22:55
  #2
Medlem
torrenttobbes avatar
Bor 800 pers där och verkar inte ens finnas en bensinmack eller kiosk.
Vad fan ska du upptäcka där hade du tänkt dig?
Citera
2022-07-29, 22:56
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hör folk berätta om skumma saker som hänt. Och något som återkommer ofta är Vretstorp. Det har tydligen hänt hur mycket konstigt där som helst. Historierna kommer från människor som inte bor där. Sedan har jag för mig att Lennart Bladh sa sig blivit teleporterad där.

Grejen är att jag åker förbi Vretstorp ofta.

Tycker ni jag ska svänga in, och isåfall vart ska jag åka? Jag har en kompis som är jättekänslig för det paranormala, själv kan jag inget sådant. Ska hon få guida tycker ni så åker vi på måfå?

nej det finns inget speciellt med Vretstorp, besök Bofors tunnlar istället
Citera
2022-07-30, 22:33
  #4
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
Lennart var allmänt blåst, frid över hans minne, även om hans minne var bortblåst redan på tiden han levde.

Missuppfattade han inte vad teleportation var, precis som han missuppfattade precis allt annat?
Citera
2023-09-29, 18:35
  #5
Medlem
Chrominances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Hör folk berätta om skumma saker som hänt. Och något som återkommer ofta är Vretstorp. Det har tydligen hänt hur mycket konstigt där som helst. Historierna kommer från människor som inte bor där. Sedan har jag för mig att Lennart Bladh sa sig blivit teleporterad där.

Grejen är att jag åker förbi Vretstorp ofta.

Tycker ni jag ska svänga in, och isåfall vart ska jag åka? Jag har en kompis som är jättekänslig för det paranormala, själv kan jag inget sådant. Ska hon få guida tycker ni så åker vi på måfå?

Vad för skumma saker händer/ska ha hänt i Vretstorp? Kan du nämna några av sakerna? Brukar också se skylten från E20 när man åker förbi.
Citera
2024-01-04, 14:51
  #6
Medlem
derp231s avatar
Flyttade hit från Gbg för ett år sen ungefär och kan konstatera att det händer inte mycket här i denna lilla ort
Citera
2024-02-29, 22:20
  #7
Medlem
G.Silverbanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derp231
Flyttade hit från Gbg för ett år sen ungefär och kan konstatera att det händer inte mycket här i denna lilla ort
Bara mord..
Citera
2024-03-01, 15:16
  #8
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chrominance
Vad för skumma saker händer/ska ha hänt i Vretstorp? Kan du nämna några av sakerna? Brukar också se skylten från E20 när man åker förbi.

Säger man "Tänk inte på en vit isbjörn" så får alla tvärt om en inre mental bild av en isbjörn.

TS försöker plantera tanken och tron på att det finns massor med paranormalt i Vrestorp.

Jag tror det finns mer övernaturligt på de flesta kyrkogårdar i Sverige än det finns i just Vrestorp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback