Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2024-05-11, 13:06
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Jag har en genuin fråga till er feminister som är antirasister och hoppas på ett ärligt svar från er.

Jag ser och vet så många svenska kvinnor som är feminister och antirasister som ironiskt nog skaffar vita pojkar samtidigt som de delar och skriver inlägg på sociala medier om rasistiska vita män.
Alla kända feminister och antirasister har alla vita barn, inklusive pojkar. Jag finner detta en aning märkligt hur man å ena sidan hatar en grupp samtidigt som man blir tillsammans med vita män och föder vita pojkar.

Ett lesbiskt par jag kände som var riktigt extremt PK och hatade vita män adopterade ironiskt nog en vit pojke. Jag frågade de rakt ut varför de inte istället adopterade en afrikansk flicka och fick då svaret att jag var en idiot och rasist (?), jag fick aldrig någon förklaring på hur jag var en idiot samt rasist.

Det mest motsägelsefulla jag bevittnat är hur en feminist jag känner som enligt hennes egna ord hatar svenska män men har en son med en svensk sedan tidigare. Denna pojke är extremt bortskämd och tillåts göra vad han vill, hon har också på senare tid fått barn med en chilenare, en liten rar flicka som får utskällning om hon gör samma saker som hennes vita storebror.

Den antirasistiska feministen som hatar vita män diskriminerar alltså sin rasifierade dotter och särbehandlar sin vita son positivt.

Enligt hennes logik borde hon ha adopterat bort pojken eftersom hon hatar vita män men man skulle kunna tro att hon är 'dödsknarkarnazist' när hon uppfostrar sina barn.

Varför har tex. inte Lady Dahmer som hatar vita män och vill att abort ska vara som att dra ut en tand aborterat sina vita pojkar?

Varför denna dubbelmoral. Snälla antirasister och feminister som hatar vita män - förklara för mig. Jag är genuint nyfiken.

Mvh en vit cis-man

Ingen svensk kan skriva sånt skit. Du låter som en Semit, arab. Varför flyttar du inte bara hem och ut från Europa. Varför bryr du dig så mycket om ett folk du inte hör hemma i din vidriga svartskalleråtta och parasit. Flytta hem din apa.
Citera
2024-05-11, 13:07
  #26
Medlem
PersonalSeasonings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjejenMedLilaSkor
Så feminister får kritik när de dejtar en vit och de får kritik när de dejtar någon från en annan folkgrupp, riktigt moment 22 det där.

Feminister får dejta vilka de vill men förvånansvärt få undviker faktiskt vita män, och det är det fenomenet som förvånar mig.
Citera
2024-05-12, 11:19
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Jag har en genuin fråga till er feminister som är antirasister och hoppas på ett ärligt svar från er.

Jag ser och vet så många svenska kvinnor som är feminister och antirasister som ironiskt nog skaffar vita pojkar samtidigt som de delar och skriver inlägg på sociala medier om rasistiska vita män.
Alla kända feminister och antirasister har alla vita barn, inklusive pojkar. Jag finner detta en aning märkligt hur man å ena sidan hatar en grupp samtidigt som man blir tillsammans med vita män och föder vita pojkar.

Ett lesbiskt par jag kände som var riktigt extremt PK och hatade vita män adopterade ironiskt nog en vit pojke. Jag frågade de rakt ut varför de inte istället adopterade en afrikansk flicka och fick då svaret att jag var en idiot och rasist (?), jag fick aldrig någon förklaring på hur jag var en idiot samt rasist.

Det mest motsägelsefulla jag bevittnat är hur en feminist jag känner som enligt hennes egna ord hatar svenska män men har en son med en svensk sedan tidigare. Denna pojke är extremt bortskämd och tillåts göra vad han vill, hon har också på senare tid fått barn med en chilenare, en liten rar flicka som får utskällning om hon gör samma saker som hennes vita storebror.

Den antirasistiska feministen som hatar vita män diskriminerar alltså sin rasifierade dotter och särbehandlar sin vita son positivt.

Enligt hennes logik borde hon ha adopterat bort pojken eftersom hon hatar vita män men man skulle kunna tro att hon är 'dödsknarkarnazist' när hon uppfostrar sina barn.

Varför har tex. inte Lady Dahmer som hatar vita män och vill att abort ska vara som att dra ut en tand aborterat sina vita pojkar?

Varför denna dubbelmoral. Snälla antirasister och feminister som hatar vita män - förklara för mig. Jag är genuint nyfiken.

Mvh en vit cis-man
Kvinnor påverkas av media på ett sätt som män inte gör. Jag har studerat detta noga de senaste 10 åren. Det spelar i princip ingen roll vad narrativet än är, så länge det kommer ifrån media, tror de flesta kvinnor att det är sant, och hänger på det hela. När kriget i Ukraina bröt ut såg jag kvinnor överallt på internet som målade den ukrainska flaggan på sitt ansikte, höll upp ukrainska flaggor osv. De visste ingenting om kriget, och hade säkert inte ens hört talas om Ukraina innan kriget. Men om media säger att "Ryssland är onda och Ukraina är goda", då följer de flesta kvinnor detta.

Det blir dock konstigt, då mycket av detta går emot ren biologi och verklighet. När det handlar om vilken typ av man som många kvinnor tycker är sexiga, häftiga osv, brukar svarta amerikaner och latinos vara populära. Men undersökningar har visat att när det kommer till förhållanden, är vita människor de mest populära (både män och kvinnor). Det finns många kvinnliga politiker som tex AOC, som pratar en massa om hur onda vita män är osv, men ändå är hon i ett förhållande med en vit man. I USA har många svarta män lagt märke till, och sagt i olika podcasts, att varenda gång de ser en vit man med en svart kvinna, är den svarta kvinnan alltid riktigt snygg, medans varje gång de ser en svart man med en vit kvinna, är den vita kvinnan oftast inte snygg. Detta handlar givetvis delvis om pengar. Kvinnor i USA är världens största gold-diggers, och det finns fler rika vita män än svarta.

Titta på alla svarta amerikaner som blir rika. De väljer alltid en vit kvinna. Dr. Dre, Chris Rock och många andra. Detta är väldigt vanligt. Hur många rika vita män ser du välja svarta fruar? Inte många.

Oavsett vad du än tycker om ditt eget folk (jag har också mycket kritik mot svenskar) är du ändå en del av detta folk. Du delar kropps-språk, vanor, traditioner osv med detta folk. Det kan vara intressant och spännande att dejta andra etniciteter. Men det fungerar sällan i längre förhållanden. Många svenska kvinnor som dejtar icke-svenskar när de är unga, går in i förhållanden med svenska män när de blir äldre. Det är väldigt logiskt om du tänker efter. Om du ska spendera varenda dag tillsammans med en annan person, vill du då verkligen att det ska ske konstanta kultur-krockar och missförstånd? Jag har personligen alltid gillat asiatiska kvinnor, både fysiskt och deras generella personlighet. Men det finns ändå väldigt stora olikheter mellan oss, och om jag skulle ingå i ett riktigt förhållande, hade jag velat ha en svensk kvinna, eller i varje fall en nordisk.

Människor som "verkligen" inte vill dejta någon inom sitt eget folk, är personer med en låg självkänsla. De känner ingen typ av stolthet över sin egen etnicitet, och tror därför att de på något sätt kan förbättras om de går in i ett förhållande med tex en svart man. Men deras låga självkänsla kommer bara att bli ännu värre. Människor med självrespekt vill att deras barn ska likna dem själva. Åtminstone lite grann.
Citera
2024-05-12, 12:00
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GigiBali
Kvinnor påverkas av media på ett sätt som män inte gör. Jag har studerat detta noga de senaste 10 åren. Det spelar i princip ingen roll vad narrativet än är, så länge det kommer ifrån media, tror de flesta kvinnor att det är sant, och hänger på det hela. När kriget i Ukraina bröt ut såg jag kvinnor överallt på internet som målade den ukrainska flaggan på sitt ansikte, höll upp ukrainska flaggor osv. De visste ingenting om kriget, och hade säkert inte ens hört talas om Ukraina innan kriget. Men om media säger att "Ryssland är onda och Ukraina är goda", då följer de flesta kvinnor detta.

Nä visst! finns ju inga män som är på Ukrainas sida i denna sak, och inga män som "tror på media" eller som går på nån extrem idé/ rörelse eller individ från internet...ohh no! har aldrig hänt i världshistorien.
Citera
Igår, 12:49
  #29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nä visst! finns ju inga män som är på Ukrainas sida i denna sak, och inga män som "tror på media" eller som går på nån extrem idé/ rörelse eller individ från internet...ohh no! har aldrig hänt i världshistorien.
Det finns många män som luras av media, absolut. Men inte ens i närheten av lika mycket som kvinnor. Hur många män har du stött på som anser att "kvinnor är förtryckta i västvärlden", "att det finns fler än 2 kön", eller att "män kan bli gravida"? De allra flesta som tror på sådana korkade saker, är kvinnor.

Exemplet med Ukraina var bara ett. Alla människor som jag har hört talas om, som har kommit med en "konspirationsteori" som senare har visat sig stämma, har varit män.

I USA har Jobama-administrationen haft makten i snart 4 år, och exakt allting har gått åt skogen under den tiden. Ändå stödjer de flesta kvinnor administrationen, och kommer att rösta på den i november. Anledningen till att de gör det, beror på att media säger att "Trump är en ond rasistisk diktator som kommer att starta ett tredje världskrig", trots att han redan har varit president och allting var hur bra som helst.

I Sverige är det idag för de flesta svenska män, samt många män med utländsk bakgrund, att invandringen är ett problem som måste upphöra. Men de flesta kvinnor röstar fortfarande på partier som vill fortsätta med det, därför att media säger åt dem att "SD är onda nazister, och Sverige måste ha invandring", trots att Sverige fungerade hur bra som helst (mycket bättre tom) innan massinvandringen satte igång.

Kvinnor följer generellt sett makten. Det har funnits väldigt få kvinnor som ensamma har gått emot makten, på samma sätt som Trump, Farage, Åkesson, Martin Luther, Nelson Mandela osv. Den enda jag kan komma på är Pia Kjärsgaard. Du kan se detta väldigt tydligt när det handlar om vilka män kvinnor oftast dras till. När en kvinna kommer i kontakt med ett gäng män, väljer hon nästan alltid "ledaren" i det gänget. De följer alltså makten.

Vi kan ta Feminism som exempel. "Tredje vågens feminism". Den satte igång på 70-talet om jag inte har fel. Trots att kvinnor i väst inte var det minsta lilla förtryckta, och hade samma rättigheter som män, kunde media övertyga dem om att de var förtryckta. Det finns än idag många kvinnor som tror att de är förtryckta, trots att de har betydligt mer privilegier än män.

Vi kan säga så här. Om kvinnor inte hade fått lov att rösta, hade vi kunnat lösa Sveriges problem för länge sedan. Invandringen hade upphört, grovt kriminella hade utvisats, pedofiler och våldtäktsmän hade fått betydligt hårdare straff, och poliser och lärare i skolorna hade kunnat vara auktoriteter som hade haft befogenheterna till att sköta sina jobb ordentligt. Men trots alla problem som finns (som tex att Sveriges tredje största stad inte är självförsörjande) anser de flesta kvinnor att klimat-hotet (som Sverige inte ens kan påverka det minsta lilla) är det viktigaste. Anledningen till varför de tror detta beror på att media har sagt att det är så.
Citera
Idag, 11:42
  #30
Medlem
heliotrops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PersonalSeasoning
Bumpar upp denna tråd igen efter att ha hittat min gamla klasskamrat i högstadiet på Facebook. Då var hon en riktig wigger, slängde sig med blattesvenska och amerikanskt negerslang. Väldigt antirasist och pratade mycket om hur hemskt det var att nazister marscherade i Salem.

Hon dejtade latinos och afrikaner, kunde grovhångla helt öppet med någon betydligt äldre invandrarkille för att hon trodde att det retade alla "töntiga svennebanankillar". I verkligheten skrattade vi bara åt henne.

Vet att min dåvarande tjejkompis berättade hur denna tjej hade sagt att om hon någonsin skulle ha barn skulle det vara en gullig liten mulattbebis, annars skulle hon inte skaffa barn eftersom att vita barn var, enligt henne, fula.

Så döm till mina stora förvåning när hon nu lever tillsammans med sin kritvita sambo och deras tillika helt kritvita lintott

Var på vippen att jag kommenterade hennes familjebild med att det här var inte riktigt den Frida jag mindes.

Kvinnor, förklara snälla.


Jag kan inte förklara mer än att det är väldigt ytligt, man vill ha en "söt bebis".
Och det är alltid samma mönster.
Jag har en bekant (som är odräglig och väldigt pk så hon är ingen "vän").
1995 är hon i västafrikanskt land, träffar en kille där, blir snabbt med barn, "åh vilken gullig bebis vi fick". Hon är 25 typ.
6 månader efter dotterns nedkomst flyttar mannen hem till Afrika igen, och har idag ytterst sporadisk kontakt med dottern.
2009 träffar min bekant en helsvensk man med välbetalt jobb. De köper bostad i Malmös mest attraktiva stadsdel, har två bilar och får en (helsvensk) son. Sonen satsas det allt på. På hennes facebook är det 90% bilder på sonen som åker slalom, skateboard, är på Seychellerna,...
och 10% av bilderna på den nu vuxna dottern. Vänta, under BLM var det mycket om dottern om hur hon som rasifierad fick utstå så mycket, då passade narrativ perfekt tydligen.... dottern blev en postergirl för morsans politik (och dåliga samvete?)
Sonen får en stabil trygg uppväxt medan dottern växte upp med en hippiemamma i en enrummare och skral ekonomi. Mamma ville fortfarande festa och åka på festivaler....

Men det var det värt för dottern var ju "en så gullig bebis"
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback