Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2022-09-05, 16:45
  #13
Medlem
rattata22s avatar
Comviq skickar QR-koden på posten och jag antar att det är där på något sätt som det felar
Citera
2022-09-05, 21:50
  #14
Medlem
Ingen uppskattad tid heller när det ska vara klart. En total ovilja att få hjälp också. Man förklarar att man använt tjänsten sedan start. Sedan tar dom bort det utan att meddela.

Någon som tror sig veta när allt börjar funka igen?
Citera
2022-09-06, 11:54
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattata22
Comviq skickar QR-koden på posten och jag antar att det är där på något sätt som det felar

Haha, sanslöst! Snacka om baklänges.
Hela idén med eSIM var ju att slippa den fysiska transporten och kunna komma igång direkt...

Comviqs IT verkar riktigt dålig, om möjligt ännu sämre än Telias. Finns grejer i deras påfyllnings-och administrationsportal som varit trasiga i åratal.
Citera
2022-09-08, 07:22
  #16
Medlem
Mogaku-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Haha, sanslöst! Snacka om baklänges.
Hela idén med eSIM var ju att slippa den fysiska transporten och kunna komma igång direkt...

Comviqs IT verkar riktigt dålig, om möjligt ännu sämre än Telias. Finns grejer i deras påfyllnings-och administrationsportal som varit trasiga i åratal.
Så om man är Comviqkund så är det inte alltid som laddningen går igenom?
Tur att jag köpte en fastpris laddning i butik till ett Comviq kontantkort, behövde ha den till en grej jag skulle testa tidigare i våras och behövde ha 5GB som mest.

Verkar ju konstigt att de inte kan ordna detta med esim, det är väl ändå det som man borde få tillgång till som kund om man ändå betalar för abonnemang eller laddar sitt kontantkort?

För esim ska väl ändå på längre sikt ersätta alla dessa vanliga simkort, då borde ju Comviq kunna styra upp detta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback