Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-11, 13:56
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Det jag undrar mest är var alla nya människor kommer från om man tror på reinkarnation. Borde inte befolkningen då vara rätt konstant?
Absolut en relevant frågeställning!

Så, tänk om vi bara är en?
Citera
2022-09-11, 14:00
  #14
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4doorsmorewhores
Absolut en relevant frågeställning!

Så, tänk om vi bara är en?
Ja, en finnig 14-års själ med självskadebeteende

TS bästa beviset är om du kommer tillbaka som spöke och äter upp våra inkompetenta politiker. Det hade fått mig att tro på liv efter döden.
Citera
2022-09-11, 14:38
  #15
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Ja, en finnig 14-års själ med självskadebeteende

TS bästa beviset är om du kommer tillbaka som spöke och äter upp våra inkompetenta politiker. Det hade fått mig att tro på liv efter döden.

Välj en politiker och säg att du lovar att tro på liv efter döden ifall denne råkar illa ut.

Har en hobby att jaga lögnare tills sanningen sväljer dom.

Spöken har en minimal chans att göra någonting, som åskådare har väldigt svårt beträda spelplanen igen.
Citera
2022-09-11, 15:16
  #16
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Välj en politiker och säg att du lovar att tro på liv efter döden ifall denne råkar illa ut.

Har en hobby att jaga lögnare tills sanningen sväljer dom.

Spöken har en minimal chans att göra någonting, som åskådare har väldigt svårt beträda spelplanen igen.
Tja, det är bara att välja och vraka. Alla utom Jimmie är väl skyldiga till hur det blivit. Men det är inte att politikern bara ska råka illa ut för sådant gillar jag inte utan den måste bli uppäten av ett spöke gärna under någon presskonferens så det filmas och fotas ordentligt.
Citera
2022-09-11, 15:27
  #17
Medlem
TwoThousands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Tja, det är bara att välja och vraka. Alla utom Jimmie är väl skyldiga till hur det blivit. Men det är inte att politikern bara ska råka illa ut för sådant gillar jag inte utan den måste bli uppäten av ett spöke gärna under någon presskonferens så det filmas och fotas ordentligt.

Vad sägs om Mona Sahlin för att ha beordrat transporten som lede till M/S Estonias undergång?

Djävulen är hungrig på henne redan, vilket underlättar riktigt rejält för denna typ av arbete.
Citera
2022-09-11, 15:37
  #18
Medlem
Tänk om du reinkarneras bakåt i tiden då? Har du nån bra förklaring på varför du skulle reinkarneras direkt du dör i samma tid?

Jag tror du är inne på rätt spår ang att de inte är slut bara för att man dör men då borde du också va rätt med på att tid bara är ett begrepp vi använder för att få vardagen att gå ihop. Sen vore de väl ett jäkla sammanträffande om du hamnar på samma planet en gång till?
Citera
2022-10-03, 23:49
  #19
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Det jag undrar mest är var alla nya människor kommer från om man tror på reinkarnation. Borde inte befolkningen då vara rätt konstant?

Vetenskapen är gansk överens om att ett foster får sitt medvetande efter ett par månader, därav man diskuterar abortfrågan ofta när man senaste kan göra abort.

Det sägs att själen eller medvetandet inträder i den öppning i kraniet fostret har, det är sagt att det är portalen för medvetandet, senare sluts denna öppning i kraniet.

Kroppen är bara en bärare för medvetandet
Citera
2022-10-04, 00:04
  #20
Avstängd
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Om jag var du hade jag gjort en tidskapsel som ska hålla minst 100 år, så att dina barnbarnsbarn inte längre vet så mycket om dig.

Tidskapeln ska vara förseglad med datum för förseglingen och instruktion om att den inte får öppnas innan år 2122..

Inne i tidskapseln ska ligga en instruktion och två förseglade brev.

Instruktionen ska berätta att breven inte får öppnas utan att det dokumenteras med vittnen och media.

Den som påstår sig vara en reinkarnation av dig måste kunna berätta vilka frågor som står i 1a kuvertet, innan det öppnas. Och vilka de rätta svaren är, innan svarskuvertet öppnas.

Första brevet innehåller frågor om dig som går att kolla upp i register men ingen efterlevande bryr sig att komma ihåg.

Ex exakt hur mycket skatt betalade du år 2008? År 2122 har alla efterlevande slutat bry sig om din skatt 114 år tidigare, men historiker kan hitta siffran i arkiven.

I kuvert två ligger svaren på frågorna och den som påstår sig vara en reinkarnation av dig ska klara av att besvara dem innan kuvertet öppnas.

Om någon har övernaturlig kunskap år 2122 om var tidskapseln ska grävas upp och vet först de exakta frågorna och sedan svaren i breven, innan kuverten öppnats, då skulle det vara en spännande anekdot som talar för reinkarnation.

Det finns ju gott om bra fall med reinkarnationer, ta bara Ian Stevensons gedigna arbete.
Men alla dessa minns ju inte varenda detalj över sina tidigare liv, men tillräckligt för att ha ett gott underlag.
Citera
2022-10-04, 00:08
  #21
Avstängd
Pungpuckels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes89
Tänk om du reinkarneras bakåt i tiden då? Har du nån bra förklaring på varför du skulle reinkarneras direkt du dör i samma tid?

Jag tror du är inne på rätt spår ang att de inte är slut bara för att man dör men då borde du också va rätt med på att tid bara är ett begrepp vi använder för att få vardagen att gå ihop. Sen vore de väl ett jäkla sammanträffande om du hamnar på samma planet en gång till?

Det hade ju fått katastrofala följder om en massa "extra" personer återföddes i dåtid.
Om du t.ex återföds i dåtid och råkar döda din mormorsmor, då kan du ju inte finnas just nu, och sådana grejer.
Citera
2022-10-04, 02:52
  #22
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det hade ju fått katastrofala följder om en massa "extra" personer återföddes i dåtid.
Om du t.ex återföds i dåtid och råkar döda din mormorsmor, då kan du ju inte finnas just nu, och sådana grejer.

Jag återföds tidigare och tidigare i historien för varje liv. I förra livet var jag mitt barnbarnsbarn.
I nästa liv kanske jag återföds som någon i min farfarsfars generation.

Det fanns färre människor förr, men många djur att reinkarneras till.

Till slut återföds folk som de första bakterierna som livet uppkom i på jorden.

När det inte längre finns några tidigare varelser att födas som, då blir själen ett med Universum och får frid, blir ett med Gud. Vissa skulle kalla det nivana.

Fysiska varelser evolverar frammåt i tiden, andar utvecklas bakåt i tiden.
Det är därför det var fler visa kloka personer förr, men i framtiden är människor mer moraliskt degenererade, trots vetenskpligt överlägsna kunskaper.
__________________
Senast redigerad av TunderTarFyr 2022-10-04 kl. 02:54.
Citera
2022-10-04, 08:26
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungpuckel
Det hade ju fått katastrofala följder om en massa "extra" personer återföddes i dåtid.
Om du t.ex återföds i dåtid och råkar döda din mormorsmor, då kan du ju inte finnas just nu, och sådana grejer.

Det måste ju inte vara samma tidslinje. Bara för att du kommer bakåt i tiden så behöver inte tiden framåt därifrån vara den samma som du upplevt innan alla möjliga utfall händer samtidigt tex att du dör eller inte dör du går höger eller vänster osv men du kan bara uppleva en sak i taget. Därav kan du påverka din upplevelse genom att välja vilket utfall som du upplever genom tex att tänka positivt så upplever du ofta mer positiva vägar genom livet och det motsatta om du tänker på hur pissigt allt är. Lite snurrigt men rätt logiskt egentligen.
Citera
2022-10-07, 01:15
  #24
Medlem
Energi dör inte den omvandlas
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback