Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-18, 08:28
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
Att stå och dra en massa poser i spegeln ser skit löjligt ut, ungefär lika löjligt som att gå runt på gymmet utan tröja, då ska du vara bra krallig för att det inte ska vara skämmigt.

Att spänna musklerna mellan seten ska dock vara bra för hypertrofi enligt studier men man behöver ju inte stå och posera som en bodybuilder för det.

Nästa gång så kan jag tipsa om att försöka berömma tjejen eller killen.
Citera
2022-11-18, 11:41
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Nästa gång så kan jag tipsa om att försöka berömma tjejen eller killen.
För? Hade kunnat berömma om personen faktiskt ser ut som en bodybuilder, men det är 90% av gångerna taniga 18 åringar som står och håller på så.
Citera
2022-11-18, 11:44
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starzkis
För? Hade kunnat berömma om personen faktiskt ser ut som en bodybuilder, men det är 90% av gångerna taniga 18 åringar som står och håller på så.

Du kan väl berömma ändå. Blir ju garanterat inte bättre av att du är irriterar dig. Du kanske till och med får beröm tillbaka. De är antagligen grymt stolta över att de är där och allt.
Citera
2022-11-18, 12:01
  #220
Medlem
Jag tycker det mer låter som att TS är avundsjuk på andra som har den där inre glöden och gedigna intresset för träning. Att man får en snygg kropp och blir muskulös är primärt för mig helt klart - men inte allt. Det är oerhört roligt också.

Man utmanar sig själv, blir starkare samt får en bättre livskvalitet utanför gymmet då man orkar mer och presterar bättre i allmänhet.

Sluta vara så osäker och bry dig om vad andra gör. Av erfarenhet så har de personer jag träffat med fantastiska fysiker varit mer ödmjuka och lyfter andra personer.
Citera
2022-11-18, 21:42
  #221
Medlem
LaLocas avatar
Finns många ”mentalt svaga” på gymmen. Men jag tycker iofs man träffar på mycket mentalt svaga nästan överallt i samhället. Kanske något fler kufar på gym än i övriga samhället eller så märks de tydligare om någon är en kuf på ett gym än ute på gatan.
Citera
2022-11-23, 08:12
  #222
Medlem
Är man på ett gym så kan man inte vara mentalt svag. Kräver även mod. Så jag tycker att det finns många positiva egenskaper bland dessa personer.
Citera
2022-11-27, 10:36
  #223
Medlem
Alla tror jag har olika mål med träningen, men jag tror generellt att folk som tränar är mentalt skarpare än folk som inte tränar. Om man tar IQ ur ekvationen och bara ser till skärpa.
Citera
2022-11-28, 08:55
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itrefas
Alla tror jag har olika mål med träningen, men jag tror generellt att folk som tränar är mentalt skarpare än folk som inte tränar. Om man tar IQ ur ekvationen och bara ser till skärpa.

Absolut är det så. Det är bevisat. Kolla bara på äldre typ 75 åringar som tränar jämfört med de som inte är så aktiva i samma ålder. Där ser man ju verkligen kontrasten tydligt även om man inte är insatt inom ämnet. Kontrasten är tydlig även på 40 åringar för ett tränat öga.
Citera
2022-12-04, 18:01
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Absolut är det så. Det är bevisat. Kolla bara på äldre typ 75 åringar som tränar jämfört med de som inte är så aktiva i samma ålder. Där ser man ju verkligen kontrasten tydligt även om man inte är insatt inom ämnet. Kontrasten är tydlig även på 40 åringar för ett tränat öga.

Ja det går kvickt. Det är stor skillnad i skärpa. Dessutom är de mindre benägna att supa ner sig över tid.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback