Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 15:35
  #529
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Arnulf är väl inte så tokigt? Det är ett gammalt vikingatida och medeltida namn, sammansatt av de gamla orden för "örn" och "varg"! Jag gillar även Torulf och "bara" Ulf.
Arnulf, mycket fult.
__________________
Senast redigerad av Menmenjaja 2024-04-25 kl. 15:45.
Citera
2024-04-25, 15:38
  #530
Medlem
Jon-erik är väl mer elakt än fult kanske.
Citera
2024-04-25, 15:48
  #531
Medlem
Fula namn finns det gott om. Men ser vi endast till dom som faktiskt är populära barnnamn just nu så har jag svårt för namn som endast fungerar på svenska så som Nils och Signe.
Citera
2024-04-25, 15:49
  #532
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Fyn fan vilken urspårning. Colin, Liam, Melvin, Milton och Aston hör inte hemma i Sverige. Det är namn som man snappat upp i skvallertidningar och på dvd-fodral. Det är samma värdighetsnivå som att döpa ungar efter chokladbitar och tvättmedel.

Cloetta
Ajax
Citera
2024-04-25, 15:52
  #533
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herrskinnbanjo
Rutger är så fult att varenda hårstrå på min tjocka kropp reser sig
Rutger Jönåker
Citera
2024-04-25, 16:25
  #534
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Cloetta
Ajax

Ariel har blivit ganska poppis, och de föräldrarna verkar inte känna till att det ute i världen är ett känt tvättmedel...

Felix var i och för sig ett pojknamn innan det blev en tomatsås, men i och med att så många människor har den där slingan i huvudet nu ("Felix gör det goda GODARE"), så känns det förstört som människonamn.

Mercedes var en flicka innan det blev en bil. Det känns rätt hopplöst utanför den spansktalande världen nu, men det kanske det i och för sig gjorde även innan bilen? I spansktalande länder döps dock flickor fortfarande till Mercedes.

Anais känns numera - i alla fall för mig - alltför förknippat med parfymen. Och detta trots att jag gillar parfymen!
Citera
2024-04-25, 19:30
  #535
Medlem
Congelados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frankybody
Jaha? det är fortfarande ett fult namn som passar bättre till en hund.
Jaha? Ok.
Citera
2024-04-25, 20:26
  #536
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ariel har blivit ganska poppis, och de föräldrarna verkar inte känna till att det ute i världen är ett känt tvättmedel...

Felix var i och för sig ett pojknamn innan det blev en tomatsås, men i och med att så många människor har den där slingan i huvudet nu ("Felix gör det goda GODARE"), så känns det förstört som människonamn.

Mercedes var en flicka innan det blev en bil. Det känns rätt hopplöst utanför den spansktalande världen nu, men det kanske det i och för sig gjorde även innan bilen? I spansktalande länder döps dock flickor fortfarande till Mercedes.

Anais känns numera - i alla fall för mig - alltför förknippat med parfymen. Och detta trots att jag gillar parfymen!

Fina exempel.
Parfymen Anaïs anaïs var uppkallad efter författarinnan Ansïs Nin som bl.a skrev halv- helerotiska noveller.
Citera
2024-04-25, 20:32
  #537
Medlem
Djungelskribentens avatar
Eugen, Horace, Bert och Tim.

Rut-Marie, Fredrika, Tindra och Petra.
__________________
Senast redigerad av Djungelskribenten 2024-04-25 kl. 20:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback