Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-30, 17:37
  #841
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Osäker om du har något val till att vara inkopplad mot nätet. Tror inte att standardutrustning som går att köpa som konsument klarar av att hålla 50Hz eller någon Hz över huvud taget.
Har för mig att utrustningen som går att köpa helt enkelt svänger in sig mot elnätet och syncat mot nätet snarare än förmågan att generera detta på egen hand.

Edit:Har jag rätt i detta borde ett elavbrott i nätet resultera i avbrott även med energilagring i form av batterier då det inte går att synca mot något.
Det där är ytterligare ett argument för att inte återmata energi till nätet.

Vid yttre spänningsbortfall måste återmatningen stängas av.

Har man inte ett system som automagiskt hanterar detta utan att strypa den interna lasten är man rökt.
Citera
2024-05-08, 14:26
  #842
Medlem
Det borde vara olagligt att koppla in intermittenta källor på nätet.
Citera
2024-05-10, 09:43
  #843
Medlem
Jag, som inte har råd, tycker det är jättefint att bättre bemedlade människor bidrar med eget kapital till lägre elpriser överlag för oss andra elkonsumenter plus en ökad redundans/stabilitet i vårt gemensamma elnät.🤗 Fortsätt så.👍🏻 Sätt upp en vindsnurra ute vid sommarstugan på kusten också vetja😊.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback