Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-04, 20:16
  #25
Medlem
Något annat dåligt är att det inte verkar gå att signera paketet för öppning om man sitter inne i bilen
Min postbox ligger nämligen på en trafik-gata, och vill gärna i vintertid inte gå ut, stå och frysa för att vänta på att lådan öppnas. (den buffrar faktiskt rätt länge har jag märkt). Så jag sitter i bilen brevid och försöker, men icke.

Fattar inte hur räckvidden/signalstyrkan kan vara så dålig.
__________________
Senast redigerad av fonzen 2022-12-04 kl. 20:21.
Citera
2022-12-04, 20:18
  #26
Medlem
dubbel
Citera
2022-12-05, 06:05
  #27
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Aldrig använt PostNords. Men InstaBox har ju där man knappar in en kod, vilket aldrig någonsin strulat. Känns som att PostNord är sämst av alla fraktföretag numera. Kolla bara deras bemötande på sin Facebooksida. Vågar inte skriva under med namn på den som sitter i supporten och ofta är det jävligt syrliga svar

Sen det här jävla "varannandagsutdelning". Fy fan, hur kan en så pass trivial sak som att få post i lådan gå bakåt? För jag såg tidigare idag att jag kunde välja lördag som utkörningsdag på ett paket jag väntar på utan någon extra kostnad. Det rimmar ganska dåligt med att man inte kan lämna ut post varenda dag
Prova att byta till en annan box hos Instabox, det gjorde jag, så paketet kördes till fel box som vägrade ta emot det så det gick runt runt i flera dagar, ringde kundtjänst flera gånger, gjorde mig till vip, hjälpte inte ett skit...

Bytte då box till den ursprungliga och kunde då äntligen hämta paketet. Så jag har svårt att tro att Postnords kundtjänst kan vara sämre än Instabox:s är.
Citera
2023-02-12, 10:41
  #28
Medlem
tigerrakets avatar
Har försökt boka box flera gånger nu. Har tre boxar runt mig, men kan inte välja dem. PN vill inte ens säga att de existerar. Får alltid hämta på ombud.

Handlade på Zalando, och kunde äntligen välja Box. Valde box, och när PN meddelar i appen att paketet är registrerat ska de komma till: Ombud.

Använder dem ens boxarna?
Citera
2023-02-12, 13:54
  #29
Medlem
Det där händer mig också ungefär hälften av gångerna. Har en av de vanligaste märkestelefonerna på marknaden med allt uppdaterat, utan modifikationer!
Måste boka om till det lokala postkontoret när det händer, det går helt enkelt inte att hämta ut paketet hur man än gör. Så har slutat använda paketboxarna och beställa direkt till Konsum istället.
Citera
2023-02-12, 14:05
  #30
Medlem
godboys avatar
Vad förvånande, att inget fungerar, när det gäller Post Nord. Har hur många konstiga historier som helst när de gäller detta idiotföretag.

1. När man beställer från vissa sidor så får du bara hemleverans att välja på och då kommer alltid det obligatoriska sms.et att "Ditt paket gick ej att leverera - går nu att hämtas hos ditt ombud". Det har jag i sig inga bekymmer med, men påstå inte att paketet ens försökt levererats när man varit hemma hela dagen och haft på alla telefoner.

2. Paket beställt och skickat från företag, bekräftat av Post Nord, men paketet fastnar då på något jävla sorteringscenter, f f a när det gäller stora paket.

3. Boxar som, enligt tråden, ej fungerar.

Jag väljer alltid bort Post Nord som speditör om jag kan.
Citera
2023-02-13, 00:15
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dryckeshorn
Det där händer mig också ungefär hälften av gångerna. Har en av de vanligaste märkestelefonerna på marknaden med allt uppdaterat, utan modifikationer!
Måste boka om till det lokala postkontoret när det händer, det går helt enkelt inte att hämta ut paketet hur man än gör. Så har slutat använda paketboxarna och beställa direkt till Konsum istället.

Samma var det för mig.

Väljer aldrig paketbox längre när innehållet är "brådskande".
Men det är ack så smidigt för en eremit som jag att bara hämta ut på det viset.

Det enda rakt av bra jag vet postnord har gjort mot mig var en gång jag väntade ett brev, men var för stort för brevlådan utomhus, istället för att det återsänds och vart fan det nu tar vägen, så valde en rätt söt tjej istället att ringa på dörren, som tur var, så var jag hemma.
Ingen signering eller något.
Blev lite häpen.

Kanske är någon standard att göra så, men har aldrig sett postnord i trappuppgångar när dem "stationerna" för brev finns utomhus.
Citera
2024-01-03, 20:39
  #32
Medlem
Jag har betalat för expressfrakt vilket var dyrare. Paketet skulle komma idag till paketbox. Ser att dem lastat om paketet till ombud eftersom postboxen var full, därefter lastat om igen och igen av någon anledning till brevbärare mot ombud.

Nu har det resulterat att paketet istället kommer imorgon istället för att dem levererade det direkt till ombudet...

Kan man få tillbaka fraktkostnaden eftersom dem inte höll på sina utlovade tider (dagen efter express)?
Citera
2024-02-04, 01:05
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Kan man få tillbaka fraktkostnaden eftersom dem inte höll på sina utlovade tider (dagen efter express)?

Tveksamt.

Det lär ju säkert stå någonstans i villkor osv att om de försökt få ut paketet men pga anledningar de inte kan styra över så gäller inte den utlovade tiden.

Det är ju samma sak med brev, missar du en räkning pga de delat ut den för sent kommer ju inte postnord stå för förseningavgiften (detta har jag provat).
Citera
2024-02-05, 12:26
  #34
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facemash
Jag har betalat för expressfrakt vilket var dyrare. Paketet skulle komma idag till paketbox. Ser att dem lastat om paketet till ombud eftersom postboxen var full, därefter lastat om igen och igen av någon anledning till brevbärare mot ombud.

Nu har det resulterat att paketet istället kommer imorgon istället för att dem levererade det direkt till ombudet...

Kan man få tillbaka fraktkostnaden eftersom dem inte höll på sina utlovade tider (dagen efter express)?

ja det tycker jag, kontakta företaget se vad dom säger. Dessa paketboxar har ju inte direkt många platser så dom blir snabbt fulla.
Citera
2024-02-06, 00:44
  #35
Medlem
Har sett att vissa boxar står utomhus
Skulle aldrig våga välja en sådan

Tänk om nån bryter upp dem å rånar dom på natten, man vet aldrig hur mycket värdesaker som ligger lagrade där :O
Citera
2024-02-27, 20:16
  #36
Medlem
ja skulle hämta paket idag som är förbetalt i postnord boxen och loggar in med bankid o trycker öppna lucka den tänker. säger sen att tyvärr luckan kan inte öppnas foto id krävs du måste ändra leveransställe.... sen när är bankid inte tillräckligt nu måste jag vänta 2-3 dagar för att den till mataffären. hahahaha
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback