Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-03, 13:56
  #1
Medlem
Hej,

Har idag två domäner hos GoDaddy (.se, .net) och en domän (.nu) hos Namecheap.
Domänerna används inte för något annat än att vidarebefordra mail och idag har jag dom kopplade till iCloud men är väldigt missnöjd med deras webbgränssnitt och skulle vilja byta till något annat, troligtvis Gmail eftersom den är gratis.

Jag undrar om ni har något förslag på en registrar som har stöd för alla tre TLD's, Namecheap har inte stöd för .SE verkar det som. Ska man köra vidare på GoDaddy kanske (hört att dom inte är så bra?) eller finns det någon bättre och billigare?

Kommer som sagt inte använda nåt webhotell eller liknande utan endast för att vidarebefordra mail.

Tack på förhand!

EDIT: Ett annat alternativ är att bara ha domänerna någonstans (där det är billigt) och sedan peka om dessa till Cloudflare så jag kan vidarebefordra mail därifrån.
__________________
Senast redigerad av schvifty 2022-11-03 kl. 14:28.
Citera
2022-11-09, 04:21
  #2
Medlem
elektronikfreaks avatar
Jag har själv ett drygt dussin domäner (.COM, NET & .EU) men jag har dom bara liggandes hos den/de registratorer jag en gång i tiden har registrerat dom hos. Har tyvärr ingen .SE domän men varför inte kolla med Namecheap om de kan hosta din .SE domän. Du betalar ju i vart fall bara den årliga kostnaden för domänen oavsett vilken registrator den ligger hos.

Personligen har jag helt och hållet valt bort webhotell som tar betalt för hostingen utan kör bara via gratis webhosting sedan nästan 20 år tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback