Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-03-28, 21:38
  #949
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Idioterna som har gamblat bort sina pengar vill ha tillbaka dem och några har fått frågan vad de skulle göra med pengarna om de fick tillbaka dem och svaren var för det mesta att de skulle köpa bitcoin eller liknande för dem. De har inte lärt sig någonting.

Nu gör du lite av en tankevurpa, eller trollar du?

Vad har nätverket bitcoin med SBF att göra? Han var bara en con-man som spelade bort andras pengar.
Citera
2024-03-28, 21:50
  #950
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Nu gör du lite av en tankevurpa, eller trollar du?

Vad har nätverket bitcoin med SBF att göra? Han var bara en con-man som spelade bort andras pengar.
Du undrar hur bitcoin och scams hänger ihop? Är detta rätt uppfattat?
Citera
2024-03-28, 22:06
  #951
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du undrar hur bitcoin och scams hänger ihop? Är detta rätt uppfattat?

Så om någon snor din lur, så vore det idiotiskt av dig att köpa en ny. För mobiltelefonstölder och mobiltelefoner hänger ihop på något vis?
Citera
2024-03-28, 23:12
  #952
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du undrar hur bitcoin och scams hänger ihop? Är detta rätt uppfattat?


Skulle du sätta in pengar på en bank om du visste att dom kan låsa dina pengar?

Svar: du vet det men du gör det ändå
Citera
2024-03-29, 14:43
  #953
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Du undrar hur bitcoin och scams hänger ihop? Är detta rätt uppfattat?

Du undrar hur internetbanker och äldre svenskar hör ihop med scams? Se uppdrag granskning.
Citera
2024-03-29, 15:00
  #954
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Idioterna som har gamblat bort sina pengar vill ha tillbaka dem och några har fått frågan vad de skulle göra med pengarna om de fick tillbaka dem och svaren var för det mesta att de skulle köpa bitcoin eller liknande för dem. De har inte lärt sig någonting.

Du har inte fattat någonting. Återvänd till aktieforumet och nöj dig med 1% uppgång per år.

Have fun staying poor.

FTX försökte sänka BTC's värde till förmån för någon/några shitcoins. SBF var alltså knappast någon Bitcoiner.
Citera
2024-03-29, 15:14
  #955
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster

Have fun staying poor.
Just det ja, det är detta ni sektmedlemmar brukar säga till folk utanför sekten. Ni är lite sådär gulligt patetiska ändå. (Sen är jag rik och har inte tänkt bli fattig för jag, till skillnad från dig, spekulerar inte i pyramidspel).
Citera
2024-03-29, 15:20
  #956
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Just det ja, det är detta ni sektmedlemmar brukar säga till folk utanför sekten. Ni är lite sådär gulligt patetiska ändå. (Sen är jag rik och har inte tänkt bli fattig för jag, till skillnad från dig, spekulerar inte i pyramidspel).

Tvärtom, står du utanför så kommer du att vara fattig relativt oss som är inne i värmen.

Definiera rik.

Tråden handlar om FTX, FTX var en scam som försökte sänka värdet på BTC, hur får du det till att BTC är ett pyramidspel?
__________________
Senast redigerad av SithMaster 2024-03-29 kl. 15:23.
Citera
2024-03-29, 15:44
  #957
Medlem
Fittfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Ja vi säger som det är.

Definiera rik.

Tråden handlar om FTX, FTX var en scam som försökte sänka värdet på BTC, hur får du det till att BTC är ett pyramidspel?
Om ni bitcoinanhängare hade vetat hälften så mycket som jag vet om bitcoin (och grundläggande ekonomi) så hade ni förstått att detta inte kommer fungera. Jag var där du är runt 2009-2011. På den tiden var bitcoin och idén om bitcoin något annat än vad det är idag (men det hade trots allt det grundläggande deflationistiska problemet) men har sedan dess utvecklats till något annat. Jag förstår faktiskt inte hur man inte idag, år 2024, ser problemen med bitcoin. Det är ju uppenbart att den ursprungliga tanken om bitcoin inte infriades (av naturliga skäl). Det känns dock ganska poänglöst att diskutera detta med folk som uppenbarligen inte har kunskap om ekonomi och som dessutom besitter sektmentalitet och alltså med största sannolikhet kommer köra härskartekniker så det står härliga till. Nej tack, det är tillräckligt med idioter som det är.
Citera
2024-03-29, 16:13
  #958
Medlem
SithMasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fittfitta
Om ni bitcoinanhängare hade vetat hälften så mycket som jag vet om bitcoin (och grundläggande ekonomi) så hade ni förstått att detta inte kommer fungera. Jag var där du är runt 2009-2011. På den tiden var bitcoin och idén om bitcoin något annat än vad det är idag (men det hade trots allt det grundläggande deflationistiska problemet) men har sedan dess utvecklats till något annat. Jag förstår faktiskt inte hur man inte idag, år 2024, ser problemen med bitcoin. Det är ju uppenbart att den ursprungliga tanken om bitcoin inte infriades (av naturliga skäl). Det känns dock ganska poänglöst att diskutera detta med folk som uppenbarligen inte har kunskap om ekonomi och som dessutom besitter sektmentalitet och alltså med största sannolikhet kommer köra härskartekniker så det står härliga till. Nej tack, det är tillräckligt med idioter som det är.

Du har absolut ingenting att komma med. Hur mycket gick dina aktier upp med förra året? 1%, och hur hög är inflationen?

Nej du är inte rik, och du kan ingenting om FTX som var en scam, som bl a handlade om att sänka värdet på BTC.

Men du kan ekonomi och du var med 2009? Okidoki.
Citera
2024-05-11, 03:30
  #959
Medlem
Nu är det klart att kunderna till FTX får tillbaka 118% av insatta medel! Detta eftersom kurserna har stigit under utredningens gång. Det svider nog för SBF som har minst 21 år kvar till villkorlig frigivning. Han hävdade ju att han hade kunnat reda ut problemen om han haft mer tid.
Citera
2024-05-12, 08:54
  #960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kramdjur
Nu är det klart att kunderna till FTX får tillbaka 118% av insatta medel! Detta eftersom kurserna har stigit under utredningens gång. Det svider nog för SBF som har minst 21 år kvar till villkorlig frigivning. Han hävdade ju att han hade kunnat reda ut problemen om han haft mer tid.
Värdet på kryptovalutor har stigit kraftigt, samtidigt som de som hade krypto i FTX inte får tillbaka tokens utan 118% av vad dessa var värda när FTX gick i konkurs. Det kan ses som att de drabbades av en tvångsförsäljning när kursen var i botten och nu får 18% ränta som plåster på såren. Fortfarande en kraftig förlust jämfört med om de haft kvar sina krypto.

Hade FTX inte gått i konkurs hade naturligtvis inget sådant varit möjligt, dvs konkursen var helt motiverad, de hade inte pengar för att täcka sina skulder.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback