Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-16, 19:35
  #1
Medlem
Ända sen jag varit barn har jag velat lära mig gå armgång. Läste en artikel om någon som lärt sig det, som varje dag innan jobbet gick förbi en armgångs bana och hängde lite i dem varje dag. Sen tog hon ett steg, sen ännu ett. Tillslut hade hon lärt sig att gå armgång. Nått sånt skulle jag vilja göra, men vill inte riskera att någon ser mig. Vet att det finns såna där saker att hänga upp i dörröppningen, men litar inte på att de sitter fast som de ska. Något tips?
Citera
2022-11-16, 19:38
  #2
Medlem
jonte500s avatar
Gå till en lekpark efter mörkrets inbrott, då ser ingen dig. Börja med att hänga i båda armarna, sen övergå till att hänga i en arm. Men ta det lugnt, axeln påfrestas ganska mycket av att hänga i en arm.
Citera
2022-11-16, 19:38
  #3
Medlem
DipsMedSlipss avatar
Gym brukar ha sådana. Ingen kommer bry sig, de är fullt uppe i sitt.
Citera
2022-11-16, 19:48
  #4
Medlem
Crabbofixs avatar
vadå behöver man lära sig sånt är det inte bara att ta ta en arm i taget ?

det gjorde man väl redan på mellanstadiet
Citera
2022-11-16, 20:23
  #5
Medlem
Om du inte är överviktig så är det inget du behöver lära dig, att ta ett steg i taget bör alla friska människor som har en relativt normal kroppsvikt klara av.
Citera
2022-11-16, 23:33
  #6
Medlem
Okej, det kanske mest är att jag inte vågar testa armgång för att jag är rädd att ramla. Men ska pröva.
Citera
2022-11-18, 08:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newTuc
Okej, det kanske mest är att jag inte vågar testa armgång för att jag är rädd att ramla. Men ska pröva.

Du skulle kunna kolla med någon som vet hur du ska träna för att lära dig. Är ju väldigt simpelt så du underlättar ju för dig själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback