Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-12-10, 12:47
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Nu är jag ingen varumärkesexpert, men Lacoste är för mig förknippat med strandförsäljare på semesterorterna för en 50-lapp.

(Kanske jag här avslöjar min okunskap i modebranschen, men det får det vara värt ändå).

Man kan säkert göra en lista på bara kläder.
Vad hette det där klädmärket med två små fötter i loggan?
Citera
2022-12-10, 12:48
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Polaroid

Lägg till Kodak. Tjänade miljarder på film och framkallning, helt dött nu.
Citera
2022-12-10, 12:49
  #15
Avstängd
Melange5738s avatar
Xerox. De uppfann persondatorn med grafiskt användargränssnitt, mus, ethernet osv.
Citera
2022-12-10, 12:49
  #16
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svettiga-babbar
Den uppgick ju i Coops egna märke. Så försvann egentligen inte.
Det blev nog ödet för många av de stora märkena. T ex när Nokia(skärmar) köptes upp av Gold Star och blev LG. Vi som var med när Billebro hade sin storhetstid minns att Gold Star inte stod för kvalitet, när en hi-fi-tidning fick 6*9" demohögtalare för bilen så visade testdatan att dom hade så dåligt ljud att dom troligen var spruckna så dom fick ett par nya, dom lät ännu sämre.
Citera
2022-12-10, 12:49
  #17
Avstängd
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenBeirut
Lägg till Kodak. Tjänade miljarder på film och framkallning, helt dött nu.

Någon nämnde det just därför kom jag på polaroid.
Citera
2022-12-10, 12:50
  #18
Medlem
-Orko-s avatar
Appropå klockor och 90-tal. Gul!
Citera
2022-12-10, 12:50
  #19
Medlem
Onanikrems avatar
Kasettbandet "Track" som gjorde Japanerna sura, hon som startade det ärvde en jävla massa miljoner (mycket pengar på den tiden) och slutade som helt bankrutt, stackars människa! Men kassettbandet var rätt kasst jämfört med TDK eller Maxell. Det regerade aldrig men var poppis i början av 80talet.

Jens Of Sweden, var den rätta mp3spelaren när det begav sig för 20tal år sedan, upp som en sol, ner som en pannkaka.
Citera
2022-12-10, 12:50
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Polaroid

Polaroid lever fortfarande skulle jag säga. Har ju blivit ”inne” med sådana kameror även om det kanske har kommit mycket andra märken som kör samma nisch.
Citera
2022-12-10, 12:51
  #21
Medlem
MuntertMongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Inte heller finns det många Ericsson-mobiler idag.

Dom uppgick ju i Sony. Så försvann egentligen inte.
Citera
2022-12-10, 12:51
  #22
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Någon nämnde det just därför kom jag på polaroid.
Polaroid har ju fått ett nytt uppsving, lite av kultstatus med deras nya kameror som framkallar små thumbnails direkt, jag trodde dom skulle floppa men dom har funnits i flera år nu. Och ja, det är polaroids märke och logga.
Citera
2022-12-10, 12:52
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Det blev nog ödet för många av de stora märkena. T ex när Nokia(skärmar) köptes upp av Gold Star och blev LG. Vi som var med när Billebro hade sin storhetstid minns att Gold Star inte stod för kvalitet, när en hi-fi-tidning fick 6*9" demohögtalare för bilen så visade testdatan att dom hade så dåligt ljud att dom troligen var spruckna så dom fick ett par nya, dom lät ännu sämre.
Hette dom inte typ Life's Good där emellan som blev LG
Citera
2022-12-10, 12:53
  #24
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Shio
Alla jag känner älskade Shio och verkligen alla drack det. Var svingött verkligen, mycket godare än "vanlig" läsk.

JOS/Jens of Sweden
Man var snudd på mobbad om man hade en Mp3-spelare av annat märke

GameStop
Finns visserligen fortfarande online och har affärer i andra länder men vilken jävla kollaps.

Magic
Var lika stora om inte större än Red Bull i Sverige när energidryck var nytt och spännande. Försökte väl nån comeback för några år sen men funkade inte.

Thorn
Dominerade helt i en bransch som försvann. Du kunde hyra/leasa TV, VHS & stereo!

Hemmakväll
Tog över nästan allt i en redan död bransch. Finns några få affärer kvar som säljer dyrt godis, men till vem?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback