Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-06, 10:28
  #1
Medlem
SETHRICHs avatar
Jag har nu blivit avstängd:

Du har blivit avstängd från forumet av följande anledning:
2.01


Ville bl.a. veta av vilken anledning jag blivit avstängd, vilket inlägg jag postat som gjorde att jag blev avstängd samt antal varningar men får inte något rakt svar av moderatorn pbo:

Citat:
Hej igen, men kan du inte svara på de enkla frågor jag ställer om anledningen till avstängningen:

1. Vilket av de inlägg jag postade igår har renderat en varning och varför?

2. Hur många varningar har jag fått, av dig samt av andra moderatorer för att bli avstängd denna gång?

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ursprungligen postat av SETHRICH
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ursprungligen postat av SETHRICH
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ursprungligen postat av SETHRICH
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Citat:
Ursprungligen postat av SETHRICH
Hej, jag vill veta anledningen till avstängningen, hur många varningar jag har fått, av dig samt av andra moderatorer för att bli avstängd denna gång:

Citat:
Användaren Love.Thy.Neighbor. avstängd för Ohörsamhet.
Avstängd i en vecka.

Mvh Love.Thy.Neighbor.
Hej,

Avstängningen gäller som du ser Ohörsamhet.

I övrigt hänvisar jag dig hit: (FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback

Vänliga hälsningar
pbo /mod

Hej igen, jag frågar dig om anledningen till avstängningen, vilket av de inlägg jag postade igår har renderat en varning och varför, hur många varningar har jag fått, av dig samt av andra moderatorer för att bli avstängd denna gång?

Mvh
Hej,

Avstängningen är för 2.01 Ohörsamhet. Jag citerar regelverket.
Citat:
2.01. Ohörsamhet
Upprepade varningar som inte hörsammas resulterar i en avstängning.

Se även FAQ.
Citat:
Q: Hur många varningar kan man dra på sig innan man får en avstängning för ohörsamhet?
A: Tumregeln är mellan tre och sex. Det som avgör är hur tätt inpå varandra de delats ut, om det är för samma sak osv.

Jag upprepar hänvisningen till: (FB) Avstängningar och bannlysningar: feedback

Vänligen
pbo /mod

Hej igen, jag frågar dig om anledningen till avstängningen, vilket av de inlägg jag postade igår har renderat en varning och varför, hur många varningar har jag fått, av dig samt av andra moderatorer för att bli avstängd denna gång?

Mvh
Hej,

Du har fått de svar jag kan ge till ett okänt konto som kontaktar mig. Vänligen vänd dig till forumdelen för återkoppling om avstängningar om mina svar inte är tillräckliga.

Vänligen
pbo /mod

Hej igen, men kan du inte svara på de enkla frågor jag ställer om anledningen till avstängningen:

1. Vilket av de inlägg jag postade igår har renderat en varning och varför?

2. Hur många varningar har jag fått, av dig samt av andra moderatorer för att bli avstängd denna gång?

Mvh
Jag kommer inte besvara fler PM från andra än det avstängda kontot i det här ärendet. Punkt slut.

pbo /mod

(FB) Klagomål på en obefogad varning från pbo

(FB) Klagomål på en obefogad varning från pbo, den andra inom ett dygn

(FB) Klagomål på en obefogad varning från pbo igen, tredje varningen från samma moderator

(FB) SETHRICH avstängningen oproportionerligt hårt straff?
Citera
2023-01-06, 11:46
  #2
Moderator
najass avatar
Du har fått svar av moderatorn.

Avstängd för 2.01, dvs ohörsamhet. Du har fått hänvisning till regeln samt avsnittet i FAQ:en.

För varje varning du fått får du ett PM som visar vilket inlägg det gäller samt orsaken (regelbrottet)
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback