Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-07, 21:21
  #1
Medlem
Tjenare Flashbackare,

Vilken erfarenhet har ni utav Outnorth egna märke Urberg? Vågar inte lite på recensionerna på deras sida.

Har inte direkt några egna erfarenheter av märket och hittar inte mycket snack på nätet om detta.

Gissar mig fram till att det är ett budgetmärke, men håller det måttet? Eller ska man skippa märket helt?
__________________
Senast redigerad av MakeSomeChange 2023-01-07 kl. 21:25.
Citera
2023-01-07, 21:40
  #2
Medlem
Dundersnubbens avatar
Beror väl lite på vad det är för produkt. För ett tält på kalfjället, nja kanske inte. En drybag? Ja varför inte
Citera
2023-01-07, 21:50
  #3
Medlem
Köpt regnkläder. Helt ok för priset. En söm till hängslen sprack efter ca. en säsong.

Har även en ryggsäck av lätt vandringsmodell. Hållt väldigt bra.
Citera
2023-01-08, 12:33
  #4
Medlem
upplysds avatar
Du får OK grejer till ett överkomligt pris. Funkar fint för en friluftsintresserad med tunn plånbok. Dessutom har dom ofta 20-50% rabatt på just Urberg vilket öppnar upp för ganska schyssta deals.

Jag har en tarp, 1p tält, kudde samt hängmatta från Urberg och har inget att klaga på.
Citera
2023-01-17, 03:55
  #5
Medlem
Har ett liggunderlag och lite regnkläder till grabben, tycker det har funkat bra och skulle inte tveka att köpa mer grejer.
Citera
2023-03-17, 13:14
  #6
Medlem
No_lifers avatar
Har en sovsäck från urberg och den är helt ok 👍
Citera
2023-03-17, 19:50
  #7
Medlem
Jag använder tält från Urberg, samt gångstavar och kalsonger i merinoull.

Allt har fungerat utmärkt., använt dom på en 7-dagars vandring i Abisko samt en 5-dagars i Grövelsjön.
Citera
2024-01-13, 08:52
  #8
Medlem
Väldigt prisvärda grejer. Som föregående talare lite inriktat på vandraren men tunn plånbok.
Har ett tält samt lite ficklampor o friluftskök som fungerat bra.
Helt ok grejer även utifrån "prepper" synpunkt som tilltagit här sista veckorna i samhället.

Är lite i valet o kvalet om jag ska köpa deras skaljacka o skalbyxa nu när det är nedsatt pris, heter 3L shell. Någon som har erfarenhet? Ganska dyra trots nedsatt pris men då jag hittills varit ganska nöjd med urberg känns det överkomligt.
Citera
2024-01-20, 15:24
  #9
Medlem
Dom påstår via mail att alla deras produkter är helt utan pfas och flamskyddsmedel.

Men konstigt nog så är det inget som dom gör reklam för, utom för några få utvalda tält.

Borde dom inte ta med det i produktbeskrivningen för samtliga produkter?
Citera
2024-04-01, 18:58
  #10
Medlem
Drillas avatar
Jag har tält och sovsäckar från urberg. Tälten håller hög kvalite med många bra funktioner. Ett 1manna och ett 2manna. Bara testat 1manna tältet för några år sen och det funkade finfint.

Skulle inte köpa en väska från urberg dock för den senaste jag köpte sög så gav bort den.

Har även gummistövlar som funkar bra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback