Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-07, 08:59
  #157
Medlem
En avhoppad "maffiamedlem" från Ukraina berättade följande för mig en gång i tiden (detta är vad han berättat och inte mina åsikter):

Att Donbass och Luhansk har typ alla naturtillgångar (olja bla) och styrs av "maffia" = ingen fungerande stat. Det finns inget fungerande rättsväsende,ingen fungerande polis, ingenting av det som "krävs" för att kallas "land".

Både Ukraina och Ryssland vill ha dessa områden.

Azov är en bataljon och de är nazister (och ja bla Skillt är medlem o nazister från alla jordens hörn deltar). Det finns massor av olika bataljoner där i området och de är inte någon militär från något land utan bataljonerna är ägda av "privatpersoner" (maffia).

Presidenten i Ukraina är skådespelare och en rik "privatperson" (maffia) betalade filmen som visade hur en skådespelare blev president och bekostade kampanjen för att få presidenten i filmen att bli president i Ukraina. Presidenten är marionett och ägs av "privatpersonen" (maffia)

Mina åsikter kommer här:

Både ryska folket och ukrainska folket är ju nationalister (det krävs ett vi och dom för att starta krig) och ja det finns många nazister i båda länderna.

Om dessa vuxna män (Putin och presidenten) sitter i en sandlåda o slåss med spadar så kan vem som helst av dem sluta oavsett vem som började. Ingen av dem vill sluta kriga.
Citera
2024-01-07, 09:04
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
En avhoppad "maffiamedlem" från Ukraina berättade följande för mig en gång i tiden (detta är vad han berättat och inte mina åsikter):

Att Donbass och Luhansk har typ alla naturtillgångar (olja bla) och styrs av "maffia" = ingen fungerande stat. Det finns inget fungerande rättsväsende,ingen fungerande polis, ingenting av det som "krävs" för att kallas "land".

Både Ukraina och Ryssland vill ha dessa områden.

Azov är en bataljon och de är nazister (och ja bla Skillt är medlem o nazister från alla jordens hörn deltar). Det finns massor av olika bataljoner där i området och de är inte någon militär från något land utan bataljonerna är ägda av "privatpersoner" (maffia).

Presidenten i Ukraina är skådespelare och en rik "privatperson" (maffia) betalade filmen som visade hur en skådespelare blev president och bekostade kampanjen för att få presidenten i filmen att bli president i Ukraina. Presidenten är marionett och ägs av "privatpersonen" (maffia)

Mina åsikter kommer här:

Både ryska folket och ukrainska folket är ju nationalister (det krävs ett vi och dom för att starta krig) och ja det finns många nazister i båda länderna.

Om dessa vuxna män (Putin och presidenten) sitter i en sandlåda o slåss med spadar så kan vem som helst av dem sluta oavsett vem som började. Ingen av dem vill sluta kriga.

En gång i tiden?
Jag ska ge dig en annan pusselbit. En annan skådespelare hette Ronald Reagan och han krossade Sovjetunionen.

PS. Bara en komplett idiot gör en grej av att presidenten varit skådespelare. Lex RR
Citera
2024-01-07, 09:45
  #159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
En gång i tiden?
Jag ska ge dig en annan pusselbit. En annan skådespelare hette Ronald Reagan och han krossade Sovjetunionen.

PS. Bara en komplett idiot gör en grej av att presidenten varit skådespelare. Lex RR

Observera att jag framförde vad denna killen sa och inte mina åsikter. Det handlar om rika ryssar som ser till att det blir som de vill och ser till att de kan styra. RR går inte att jämföra och valet i USA går inte att jämföra.
Citera
2024-01-07, 09:47
  #160
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Observera att jag framförde vad denna killen sa och inte mina åsikter. Det handlar om rika ryssar som ser till att det blir som de vill och ser till att de kan styra. RR går inte att jämföra och valet i USA går inte att jämföra.

Räkna med att ta ansvar för den propaganda du för fram
Citera
2024-01-07, 09:51
  #161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Räkna med att ta ansvar för den propaganda du för fram

Mina synpunkter kvarstår. Vem som helst av dem kan lägga ner sin spade först oavsett vem som började.
Citera
2024-01-07, 10:00
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Mina synpunkter kvarstår. Vem som helst av dem kan lägga ner sin spade först oavsett vem som började.

Då kan du göra det när du har inbrott i ditt hus. Låt dem få ett rum.

Dagisfrökenretorik och fredsrörelser finansierade av Moskva saknar all relevans
Citera
2024-01-07, 11:00
  #163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Då kan du göra det när du har inbrott i ditt hus. Låt dem få ett rum.

Dagisfrökenretorik och fredsrörelser finansierade av Moskva saknar all relevans

Jag har en synpunkt - vem som helst av dem KAN sluta. Min synpunkt är inte ett dugg realistisk.

Jag är dock realist (och varken fröken eller jobbat på dagis eller är aktiv i några fredsrörelser, jag är en gammal man) och varken Ukraina eller Ryssland kommer lägga ner sina vapen. De kommer fortsätta kriget tills sista man faller. Det enda möjliga scenariot för att få ett slut på kriget är att ena sidan anser sig ha vunnit eller att ryssarna inte tror på sin ledare och lyckas lämna.

Lite artighet i text skadar inte för övrigt.
Citera
2024-01-07, 11:58
  #164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
Jag har en synpunkt - vem som helst av dem KAN sluta. Min synpunkt är inte ett dugg realistisk.

Jag är dock realist (och varken fröken eller jobbat på dagis eller är aktiv i några fredsrörelser, jag är en gammal man) och varken Ukraina eller Ryssland kommer lägga ner sina vapen. De kommer fortsätta kriget tills sista man faller. Det enda möjliga scenariot för att få ett slut på kriget är att ena sidan anser sig ha vunnit eller att ryssarna inte tror på sin ledare och lyckas lämna.

Lite artighet i text skadar inte för övrigt.

Det tror jag inte. Jag tror det slutar med permanent stillestånd i 70 år och ett nytt kallt krig
Att de skulle slåss till siste man låter otroligt då det föds fler än som dör. Det är ett vatnik narrativ att det är slut på unga män i Ukraina. Fler fyller 18 och 27 varje dag än som dör.

Du låter inte som en gammal man. Tvärtom.
Citera
2024-01-07, 17:34
  #165
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Kapprustningen jag talar om gäller Europa

Ja, det tänkte jag ju inte på för "på min tid" var "ryssen kommer" vardag och under Brezjnevs tid var det som förr - gubbar invalda på livstid och enorm byråkrati.

Men jo, absolut. Europa kapprustar ju nu.
Citera
2024-04-13, 16:06
  #166
Medlem
Alla hjärntvättade rysswannabe här i forumet har tydligen uppfattningen att Putins slaktande av civila män, kvinnor och barn samt ödeläggelse av hela infrastrukturen i Ukraina är en liten petitess. Nej då är det mycket bättre att fabulera om nassar och fascister.

Dessa drägg existerar väl i alla länder på jorden men är utmärkta att använda för att flytta fokus från Putins massmord av civilbefolkningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback