Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-25, 10:07
  #145
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Knulldell
Jodå, jag skrev så för att han kallar henne morsan hela tiden

Ok, stort tack för svaret!
Citera
2024-04-25, 10:26
  #146
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Låt oss slippa fler säsonger av denna serie

Pinsamt dålig serie. Hon verkar smått utvecklingsstörd och de gör narr av henne på tv.
Citera
2024-04-25, 10:57
  #147
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Pinsamt dålig serie. Hon verkar smått utvecklingsstörd och de gör narr av henne på tv.

Långvarigt spritmissbruk gynnar inte kroppen överlag, hjärnan får väl stryk.
Citera
2024-04-25, 11:56
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallalingen
Långvarigt spritmissbruk gynnar inte kroppen överlag, hjärnan får väl stryk.

Är väl bara helt vanlig finsk ålderdom?
Citera
2024-04-25, 12:34
  #149
Medlem
drinksareonmes avatar
kan väl knappast bli en säsong 3 nu när huset och allt runtomkring är färdigt.
Citera
2024-04-27, 08:47
  #150
Medlem
Kanastras avatar
Tror Marko har 'varit pappa' åt sin mamma hela hennes liv.
Det ser man ju i serien hur han hjälper henne med prick allt, visar henne hur man slänger saker, hur man kör bil, hur man städar (vilket hans hem iofs inte vittnar om några djupare kunskaper i), hur man byter vattenfilter, osv.
Hon reagerar ofta som en hormonstinn tonåring med att fräsa eller brusa upp, för att sen lugna sig och säga nåt snällt. För att sen inte bry sig om det hon fått utan vilja ha nåt annat.

Tror det är därför som Marko uppfattas som melankolisk, det plus att om man har en i familjen som varit i problematik, missbruk eller ekonomiskt så vet man att problemen ofta igen står utanför dörren och att en dag kan allt rasat.

Bastun kommer förmodligen fyllas med gammalt skit och polen alga igen.
Citera
2024-04-27, 11:11
  #151
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Pinsamt dålig serie. Hon verkar smått utvecklingsstörd och de gör narr av henne på tv.

Men hon är det. Utvecklingsstörd av all sprit och annat hon fått i sig. Litet positivt dock att Marko fortsatt älskar henne. Trots att hon aldrig blir nöjd. Bygger han gratis en pool åt henne på 8 m vill hon egentligen ha en på 10 m...
Citera
2024-04-30, 06:45
  #152
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Tycker faktiskt att detta är ett sunt avbrott mot alla Kardashians och Wahlgrens, där programmen bara handlar om deras självupptagenhet.

/AI

Tycker jag med, jag blir rörd av hur Marko behandlar sin mor. Så vackert att se!
Citera
2024-04-30, 06:58
  #153
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Tycker jag med, jag blir rörd av hur Marko behandlar sin mor. Så vackert att se!

Är Markoolio Sveriges svar på Keanu Reeves, månne?

/AI
Citera
2024-04-30, 07:11
  #154
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Är Markoolio Sveriges svar på Keanu Reeves, månne?

/AI

Känner inte till Keanu Reeves, är de likadana eller varandras motsatser? Jag vet bara att Marko är en genomsnäll person, hade gärna varit vän med honom.
Citera
2024-04-30, 16:05
  #155
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fonder
Känner inte till Keanu Reeves, är de likadana eller varandras motsatser? Jag vet bara att Marko är en genomsnäll person, hade gärna varit vän med honom.

Keanu har ett bra rykte åtminstone. Sägs vara supertrevlig mot fansen, han behandlar folk bra även under filminspelningar etc. Kan även vara generös mot folk. Han skänker pengar till barnsjukhus och cancerforskning, men gör ingen stor grej av det. Han gör det för att han bryr sig, inte för att få uppmärksamhet. Han har en egen foundation för det ändamålet.

Finns folk som vill utnämna honom till världens snällaste/trevligaste person, på grund av allt han gör och hur han behandlar folk.

Jag vet inte om jag skulle jämföra honom och Marko direkt, då Keanu verkar spela i en egen liga. Men båda verkar vara väldigt snälla åtminstone.
Citera
2024-04-30, 16:15
  #156
Medlem
fonders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Outdoorson
Keanu har ett bra rykte åtminstone. Sägs vara supertrevlig mot fansen, han behandlar folk bra även under filminspelningar etc. Kan även vara generös mot folk. Han skänker pengar till barnsjukhus och cancerforskning, men gör ingen stor grej av det. Han gör det för att han bryr sig, inte för att få uppmärksamhet. Han har en egen foundation för det ändamålet.

Finns folk som vill utnämna honom till världens snällaste/trevligaste person, på grund av allt han gör och hur han behandlar folk.

Jag vet inte om jag skulle jämföra honom och Marko direkt, då Keanu verkar spela i en egen liga. Men båda verkar vara väldigt snälla åtminstone.

I så fall är de inte jämförbara på det sättet, men det ena utesluter inte det andra. Marko är fortfarande en genuint genomsnäll person och han är en alltför naturlig och spontan person för att kunna spela snäll. I Sverige behandlar folk sina äldre föräldrar som luft, men Marko inkluderar så gott han kan sin mor i sitt liv och har nu gett henne ett fantastiskt hus där hon bara behövt peka på vad hon önskar.

Det fanns så fina stunder i programmet så jag fick gåshud gång på gång. För en vecka sedan frågade jag om programmet var värt att se och nu är jag helt kär i Marko, älskar Irma med då hon är ju är jättegullig och älskvärd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback