Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-05-08, 20:29
  #73
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Kanondag för mig. Lite surt att man är 4:a på etappen. Slagen av trean med 1p, tvåan 2p och ettan 14p.

Men ändå, riktigt kul dag.

Oj, satan vad bra!! Nära nog medaljplats av 19.349 pers är på gränsen till osannolikt. Grattis!
Citera
2023-05-09, 15:53
  #74
Medlem
Drinis avatar
Fan vad man hejjar på utbrytningen idag... Albanese, Leknessund och Paret-Peintre! =)
Citera
2023-05-09, 17:09
  #75
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Fan vad man hejjar på utbrytningen idag... Albanese, Leknessund och Paret-Peintre! =)
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Citera
2023-05-09, 17:25
  #76
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


Storartat! Ditt resultat idag kan faktiskt räcka långt upp i världstoppen. Framför allt på etappen men även i totalen.

Jäkla otur att Albanese missade tredjeplatsen, kan ju hänga på den detaljen.
Citera
2023-05-09, 19:15
  #77
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Storartat! Ditt resultat idag kan faktiskt räcka långt upp i världstoppen. Framför allt på etappen men även i totalen.

Jäkla otur att Albanese missade tredjeplatsen, kan ju hänga på den detaljen.
24:a på etappen och 35:a totalt =) Mads och Roglic får sätta lite fart...

Roligaste var ändå spänningen med så många med I utbrytning och att det slutade så bra =) Kul med norskt i ledartröja dessutom!
Citera
2023-05-10, 08:59
  #78
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
24:a på etappen och 35:a totalt =) Mads och Roglic får sätta lite fart...

Roligaste var ändå spänningen med så många med I utbrytning och att det slutade så bra =) Kul med norskt i ledartröja dessutom!

Sjukt imponerande av dig.

Vad säger annars FB-panelen. Är ni nöjda så här långt? Själv sätter jag ett stort frågetecken kring Ben Healy, så mycket energi han lägger utan att generera poäng. Kanske jag borde ha bättre tålamod?
Sedan var ju Remcos lag helt under isen igår, bådar mindre bra mtp den säkra totalsegern han ska ta.
Citera
2023-05-10, 09:45
  #79
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Sjukt imponerande av dig.

Vad säger annars FB-panelen. Är ni nöjda så här långt? Själv sätter jag ett stort frågetecken kring Ben Healy, så mycket energi han lägger utan att generera poäng. Kanske jag borde ha bättre tålamod?
Sedan var ju Remcos lag helt under isen igår, bådar mindre bra mtp den säkra totalsegern han ska ta.

Är nöjd och det kan bli bättre. Jag satte ihop ett lag ("Som of Sweden") åt frugan för att väcka lite intresse för den spännande cykelsporten. Jag och frun tävlar i nån mysko grupp som jag hittade på twitter. Hon är dock fortfarande ointresserad så nu betraktar jag laget som mitt.

Laget går kanonbra och ligger 16 totalt (låg 11 efter etapp 3). Där skippade jag Remco vilket ser ut att kunna löna sig — hur ska stackarn kunna värja sig mot Ineos alla varianter man kan spela ut?. Därtill Roclic och Almeida som kan åka med och låta Ineos göra grovjobbet att knäcka lillkillen.

Healy var så billig så nästan skitsamma om han drar in massa poäng. Jag tror dock han tar sig bra. Han såg grymt stark ut igår men alla andra slöa jävlar vägrade ju lägga manken till att bryta sig loss.
Citera
2023-05-10, 11:22
  #80
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Är nöjd och det kan bli bättre. Jag satte ihop ett lag ("Som of Sweden") åt frugan för att väcka lite intresse för den spännande cykelsporten. Jag och frun tävlar i nån mysko grupp som jag hittade på twitter. Hon är dock fortfarande ointresserad så nu betraktar jag laget som mitt.

Laget går kanonbra och ligger 16 totalt (låg 11 efter etapp 3). Där skippade jag Remco vilket ser ut att kunna löna sig — hur ska stackarn kunna värja sig mot Ineos alla varianter man kan spela ut?. Därtill Roclic och Almeida som kan åka med och låta Ineos göra grovjobbet att knäcka lillkillen.

Healy var så billig så nästan skitsamma om han drar in massa poäng. Jag tror dock han tar sig bra. Han såg grymt stark ut igår men alla andra slöa jävlar vägrade ju lägga manken till att bryta sig loss.

Starkt presterat! Det krävs alltså en topp-50 i världen för att vara bäst i "familjen Månsan"!

Upptäckte själv en tråkig fast väntad sak iom att jag har ett mainstreamlag. Ett lag helt identiskt med mitt. En "Mike B" ifrån Bahamas med lagnamnet "Forza Haven" är den skyldige. Tydligen en debutant i sammanhanget. Blev lite sur faktiskt och bytte mitt lagnamn (ifall det skulle bli en tiebreaker).
Citera
2023-05-15, 01:33
  #81
Medlem
Månsans avatar
Remco bryter pga Covid

https://www.cyclingnews.com/

Snacka om antiklimax
Citera
2023-05-15, 10:31
  #82
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Remco bryter pga Covid

https://www.cyclingnews.com/

Snacka om antiklimax
Mm... tidigare har man varit lite lack på Pedersen och önskat att man valt Groves+vine istället för pedersen+Cepeda. Men nu får man betala för att man chansade på 3 riktiga poängplockare och massa 6r...

Citera
2023-05-15, 18:43
  #83
Medlem
rainbowias avatar
Ja, det var ju fan med Remco. Här hade man i sakta mak jobbat sig upp till topp-2k. Gör förhoppningsvis ingen jätteskillnad då alla har honom?
Citera
2023-05-17, 15:43
  #84
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Ska vi köra en death-pool i Girot nästa år?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback