Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2023-01-29, 09:16
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm9
Hej, jag är en 23 år gammal och har jobbat mycket på mig själv. Har gott självförtroende, är rolig, charmig, inga problem med att bygga vänskaper eller prata med folk.

En sak som har vart svårast för mig och fortfarande ett problem är relationer med tjejer. Fram tills jag var 19 hade jag det riktigt svårt att ens prata med tjejer. Numera är det inget konstigt att gå fram och börja snacka med en tjej från klassen, eller på ett evenemang och bjuda på en kaffe och så. Har några tjejkompisar som jag träffar då och då. Dock har jag bara haft ett kort 3-månader långt förhållande ett år sen och inte haft sex än.

Mitt problem idag är när jag är attraherad av en tjej eller när hon blir attraherad av mig. Jag vet inte hur jag ska hantera det och övertänker många saker i onödan och föreställer mig katastrofscenarion så fort hon i mitt huvud inte är lika intresserad exempelvis. Leder till att jag blir olycklig och inte kan tänka på annat och det blir ingen relation trots att ömsesidigt intresse finns. Flörtar visserligen med tjejerna men är helt lost och obekväm att ta det vidare.

När jag utvecklades innan var det erfarenhet som gällde, tog mig utanför min komfortzon. När det gäller att träffa tjejer, börja dejta och inleda relation är det inte lika enkelt. Letar inte aktivt så det är ju så att jag träffar tjejer spontant vilket inte ger mycket utrymme till att bygga erfarenhet och bli bekväm i såna situationer.

Jag blir en helt annan person i såna situationer och känns som att allt mitt självförtroende försvinner. Övertänkandet gör mig också riktigt trött, stressad och ledsen vilket tar bort mitt annars starka driv och min livsglädje.

Hur kan jag bli bekväm med dejting och äntligen kunna bli ihop med de trevliga tjejerna jag träffar?

Känner igen mig
Tecken som jag inte förestått då en tjej var intresserad av mig var att hon tittade ofta och sökte ögon kontakt.
Dom tysta kroppssignalerna.
Var ofta framför mig på ett stort nöjesställe I Stockholm.
Då jag kom fram till henne blev hon jätteglad men tyvärr trängde sig en annan kille fram.
Borde varit slagfärdig och sagt att hon var min tjej.
Hon ber om att träffas igen och kommer med presenter hem till dig är ett bra tecken.
Tyvärr har min asperger samt katatona syndrom förstört mycket möjligheter.
Samt en barndom av misshandel lills jag fick familjehem.
Jag träffade mina dåvarande på jobb Falu lasarett. samt Finlandfärjan
Då jag pluggade i Falun så var vi ett häftigt gäng studenter med en massa tjejer i gänget.
Jobb , vänner och fritid tycks varit för mig. Danställer gjorde mig bara stressad.

Det gäller att läsa av varandra.
Sedan kan du börja med kroppskontakt och sedan...................!
Helst utan alkohol.

https://www.youtube.com/watch?v=_bi6TGu3H6Ahttps://www.youtube.com/watch?v=rfZOWFShYHo
__________________
Senast redigerad av mikael2 2023-01-29 kl. 09:37.
Citera
2023-01-29, 10:28
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Samtal och skratt är ju en mycket bra början, skadar ju inte att du visar dig generös också. Du ska liksom få folk att må bra i ditt sällskap. För egen del brukade jag ha nattmat och någon flaska vin hemma och locka med efterfest. Sen när det blev dags att lägga sig så brukade väl de allra flesta stanna över natten och det var väl mer regel än undantag att det blev göka då?
Ah smart, tack för tipsen!
Citera
2023-01-29, 10:30
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Känner igen mig
Tecken som jag inte förestått då en tjej var intresserad av mig var att hon tittade ofta och sökte ögon kontakt.
Dom tysta kroppssignalerna.
Var ofta framför mig på ett stort nöjesställe I Stockholm.
Då jag kom fram till henne blev hon jätteglad men tyvärr trängde sig en annan kille fram.
Borde varit slagfärdig och sagt att hon var min tjej.
Hon ber om att träffas igen och kommer med presenter hem till dig är ett bra tecken.
Tyvärr har min asperger samt katatona syndrom förstört mycket möjligheter.
Samt en barndom av misshandel lills jag fick familjehem.
Jag träffade mina dåvarande på jobb Falu lasarett. samt Finlandfärjan
Då jag pluggade i Falun så var vi ett häftigt gäng studenter med en massa tjejer i gänget.
Jobb , vänner och fritid tycks varit för mig. Danställer gjorde mig bara stressad.

Det gäller att läsa av varandra.
Sedan kan du börja med kroppskontakt och sedan...................!
Helst utan alkohol.

https://www.youtube.com/watch?v=_bi6TGu3H6Ahttps://www.youtube.com/watch?v=rfZOWFShYHo
Tack för ett seriöst svar
Så jag får ju till dejter redan, men ska börja initiera mer kroppskontakt till slut?
Citera
2023-01-29, 10:50
  #40
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm9
Så jag har gjort för att komma över mycket men just med det här går det inte framåt så snabbt. Blir besviken på mig själv när jag misslyckas göra en move på en tjej som var intresserad.

Har du några tips på vilka steg jag kan ta för att bli bättre?

Det är en långsam process, du är ju den du är liksom. Men ett tips som jag själv tyckte var lättare när jag var yngre var att skriva med brudarna, be om nr eller via någon social kanal, kanske gillar du inte skriva men för mig var det mycket enklare att uttrycka mig i text så fick man fram det man kände, tyckte det blev lättare att ses face to face efteråt faktiskt
Citera
2023-02-12, 02:26
  #41
Medlem
LustigaKurres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlyboySeven
Hej,

Kan man ha som mall att alltid vara vän eller till och med bästa vän med 100 kvinnor?

Från och med idag och resten av sitt liv?

Kommer kanske någon av kvinnorna fråga en om man vill bli tillsammans någon gång i framtiden?

Vet inte om man kan ha 100 vänner men jag har 1 kvinnlig vän och det funkar.
Citera
2023-02-12, 18:04
  #42
Medlem
Emolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sthlm9
Är öppen till vänskaper med kvinnor och uppskattar att ha både manliga och kvinnliga vänner.

Har hört att det ibland blir fina förhållanden av vänskaper och det har hänt några polare, men osäker hur ofta det händer.

Har också märkt att jag träffar fler kvinnor genom att träffa tjejkompisarnas tjejkompisar.

Dock är ju mitt problem att inleda något med dem så att träffa fler tjejer är ju inte nödvändigtvis en lösning

Hur är det ens möjligt att misslyckas med så många chanser du ges med att träffa nya kvinnor. TJEJKompisars tjejkompisar, det blir inte mer upplagt än så..

Antingen snackar du skit eller är du helt misslyckad o ser ut som ett kylskåp. Jag är definitivt ingen Don Juan, men med det utbudet du verkar fått, dessutom serverat till dig, ska man inte misslyckas.
Citera
2023-02-12, 21:46
  #43
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbanii
Så varför är du inte i ett förhållande? För jag kan garanterat fixa ett inom en vecka om jag så skulle vilja.

Lätt att säga på Flashback. Jag kan skaffa inom ett par dagar.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback