Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-09, 19:03
  #1
Medlem
Vet man alltid om cannabisfrön har upptäckts av tullen? Kan de till exempel istället scanna paketet och inte informera om att de har kontrollerat paketet/brevet?

Jag hittade denna sida: https://www.tullverket.se/privat/pan...d827692c5.html Sidan uppdaterades 2020-12-28. Gäller detta fortfarande, alltså att Tullverket informerar en med lappar och blanketter om de har varit inne i brevet/paketet?

Är det lugnt om man inte får någon information från Tullverket?

Stort tack!
Citera
2023-02-09, 19:23
  #2
Medlem
6stringlevins avatar
2003 tog tullen mina lagliga cannabisfrön och krossade dom och sedan skickade de mig försändelsen. Det var allt. Ingen kommentar eller förklaring. Jag vet inte om de slutat med dessa dumheter.
Så i detta fallet visste jag att de upptäckt mina fröer ja.

Mitt namn finns säkert i något register så om en bil som står registrerad på mig kommer till tullen får de säkert ett "åing".

Jag har aldrig informerats att tullen varit inne i mina paket. Även elektronik tex.
Citera
2023-02-09, 19:43
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av GruntLandy
Vet man alltid om cannabisfrön har upptäckts av tullen? Kan de till exempel istället scanna paketet och inte informera om att de har kontrollerat paketet/brevet?

Jag hittade denna sida: https://www.tullverket.se/privat/pan...d827692c5.html Sidan uppdaterades 2020-12-28. Gäller detta fortfarande, alltså att Tullverket informerar en med lappar och blanketter om de har varit inne i brevet/paketet?

Är det lugnt om man inte får någon information från Tullverket?

Stort tack!

Städa rent. En husrannsakan är inom horisonten
Citera
2023-02-09, 19:58
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nasserasse45
Städa rent. En husrannsakan är inom horisonten

Det är inte olagligt med Cannabisfröer. Så länge dem inte innehåller THC (vilket dom naturligtvis inte gör!) så ska tullen bara skicka igenom dem precis som allt annat lagligt som passerar deras kontroller.
Citera
2023-02-09, 20:47
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenKroK1
Det är inte olagligt med Cannabisfröer. Så länge dem inte innehåller THC (vilket dom naturligtvis inte gör!) så ska tullen bara skicka igenom dem precis som allt annat lagligt som passerar deras kontroller.

Hur skall de veta att de INTE innhehåller THC, när de gör beslag vid en första anblick?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback