Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 15:05
  #8905
Medlem
Intressant artikel, behövs ett "Spotify" för sport
https://www.aftonbladet.se/sportblad...kar-kriminella
Mellan 2011 och 2022 ökade snittlönen i allsvenskan med 98 procent.
Som till stor del finansieras/finansierats av tittare.
Citera
2024-04-29, 10:00
  #8906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Intressant artikel, behövs ett "Spotify" för sport
https://www.aftonbladet.se/sportblad...kar-kriminella
Mellan 2011 och 2022 ökade snittlönen i allsvenskan med 98 procent.
Som till stor del finansieras/finansierats av tittare.

Det blir intressant när avtalen skall förhandlas om nästa gång till de stora ligorna. Värdet för rättigheterna har sjunkit rejält. Mediehusen som har rättigheterna blöder pengar.

Jag tror utvecklingen går åt tyngre reklamfinansierade sändningar. Säg att det åker banners på fotbolls-sändningen mest hela tiden i bildrutan. Det tillkommer reklam-avbrott mitt i fotbollen, tex som halvbild. Eller så inför dem vattenpausar, likt powerbreak i hockey och tittaren går till reklam 3-5ggr per halvlek. Då kan dom släppa detta gratis och inget behov av IPTV längre. Det blir sämre upplevelse såklart, men dom tar tillbaka kontrollen. Att se matchen live på arenan blir ännu mer exklusivt.
Citera
2024-04-29, 11:40
  #8907
Medlem
Verbal.Kints avatar
Varför är det så mycket 4k material som inte funkar hos N1? Jag bläddrade igenom "old movies 4k" och de flesta jag testade behövde buffra hela tiden och många saknade även ljud?...


En annan fråga, jag har en formuler z8 och upplever att jag får sånt fruktansvärt bortfall av bandbredd, får ut kanske 60-70mbs av min 250/250, oavsett om jag kopplar in mig direkt i routern/fiberingången så det verkar inte vara skarvarna fram till vardagsrummet som är problemet. Det är inte heller någon skillnad med eller utan VPN. Någon som har en aning om vad kruxet kan vara?
Citera
2024-04-29, 19:55
  #8908
Medlem
cetniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vansterpartiet
Har tillgång till både N1 och random kinatjänst för 20 dollar. Bortsett från att kanalikoner och epg saknas på hälften av kanalerna inte en tillstymmelse av buffring nu under Champions League på kinesen. Synd att man betalade ett år på N1.

Vilken av kinasajterna använder du för att köpa tjänsten därifrån?
Citera
2024-04-30, 12:41
  #8909
Medlem
cetniks avatar
Om man köper ett IPTV abonnemang för 1 enhet, kan de kolla om man använder den på fler enheter?
Citera
2024-04-30, 17:03
  #8910
Medlem
Vad för TV rekommenderas?
Jag är urdålig på TV-apparatter...

Sony verkar ha något med inbyggd android TV blabllalbalba?
Citera
2024-04-30, 21:11
  #8911
Medlem
3meters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cetnik
Om man köper ett IPTV abonnemang för 1 enhet, kan de kolla om man använder den på fler enheter?

Du kan köra på hur många enheter som helst. Dock bara en åt gången.
Citera
2024-04-30, 21:43
  #8912
Medlem
Finns det nån lösning där det inte laggar sönder större matcher som tex Champions League? Blir halvt tokig trots annars bra tjänst..
Kollar ibland TiviMate på surfplatta eller telefon men även i tv kan vara kört.
Citera
2024-05-01, 12:24
  #8913
Medlem
never mind
__________________
Senast redigerad av RavenDraven 2024-05-01 kl. 12:34.
Citera
2024-05-01, 21:47
  #8914
Medlem
Bytte spellista för några månader sedan, utbud och kvalitet mycket bättre men en stor nackdel, EPG.n funkar inte, den visar helt galet.
Har försökt prata med "supporten" men de är ett skämt.
Är det någon som vet om det finns någon extern fungerande EPG jag kan använda?
Gör inget om den kostar något, bara det funkar bra.
Citera
2024-05-05, 19:46
  #8915
Medlem
Vår apple tv 4k hackar som tusan när man ska slå på någon film med 4k. Alla andra filmer fungerar ok, någon som har tips på vad som kan vara fel? Kanske testa med kabel istället?
Citera
2024-05-05, 22:43
  #8916
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minime-
Vår apple tv 4k hackar som tusan när man ska slå på någon film med 4k. Alla andra filmer fungerar ok, någon som har tips på vad som kan vara fel? Kanske testa med kabel istället?

Du kan testa att öka bufferstorleken i din app, men även med kabel som du redan säger.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback